گواردیولا با هالند به دنبال انتقام از کلوپ/ آزمون سخت لیورپول در آنفیلد مقابل سیتی

در ۱۴۴۶ کیلومتری برنابئو و دیدار ال‌کلاسیکو در انگلیس همه منتظر تقابل دوباره گواردیولا و یورگن کلوپ هستند.

به گزارش مشرق، با اینکه همه نگاه‌ها در عصر امروز به ال‌کلاسیکو است ولی حوالی دقیقه ۶۰ جدال حساس رئال و بارسا، یک مسابقه بزرگ دیگر در ۱۴۴۶ کیلومتری سانتیاگو در آنفیلد مرسی‌ساید برگزار خواهد شد.

جایی که شاگردان یورگن کلوپ از ساعت ۱۹ میزبان من‌سیتی گواردیولا است و باید دید آیا این دیدار مثل سال‌های گذشته جذاب دنبال می‌شود یا خیلی راحت گواردیولا از سد دشمن بزرگ عبور خواهد کرد.

لیورپول این فصل اصلا شباهتی به سال‌های گذشته ندارد و بدون سادیو مانه نشان داده در خط تهاجمی با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. البته دیدار ابتدای فصل لیورپول با سیتی در سوپرکاپ انگلیس با درخشش نونیز به پایان رسید ولی از آن موقع به بعد، این سیتی با هالند بود که به تیتر اصلی رسانه‌های دنیا بدل شد.

گواردیولا با هالند به دنبال انتقام از کلوپ/ آزمون سخت لیورپول در آنفیلد مقابل سیتی

اکنون سیتی با ۲۳ امتیاز در رده دوم است و همچنان مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رود در حالی که لیورپول با ۱۰ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و به شدت در تدافعی و تهاجمی با مشکل روبه‌رو است.

در ۵ سال اخیر ، تقابل سیتی و لیورپول مهمترین بازی انگلیس بود و به نوعی جنگ برای قهرمانی به شمار می‌رفت ولی یورگن کلوپ نیز تایید کرد که به هیچ وجه، لیورپولِ این فصل نماینده‌ای برای قهرمانی جزیره نیست و جام از دست آنها پریده است.

با این حال اگر به ۵ تقابل اخیر لیورپول و سیتی نگاهی بیاندازیم، کفه ترازو برای شاگردان کلوپ سنگینی خواهد کرد. آنها از ۵ تقابل به ۲ برد رسیدند و آخرین پپ برابر یورگن به زمستان ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) بازمی‌گردد. ۲ تقابل آنها نیز با تساوی ۲ بر ۲ به پایان یافته و باید دید جدال بزرگ امروز به سود چه تیمی رقم خواهد خورد. بی‌شک هر نتیجه‌ای به غیر از برد سیتی ، دلِ هواداران آرسنال را خوشحال کرد که پس از مدت‌ها امیدوارند به جام جزیره دست پیدا کنند.

۶ تقابل اخیر لیورپول در لیگ برتر با ۲ برد ،  ۲ شکست و ۲ تساوی به پایان رسیده در حالی که سیتی اصلا باختی تجربه نکرده و ۵ بار پیروز شده است.

نگاه همه در این مسابقه روی «ارلینگ هالند» متمرکز خواهد شد. کسی که در این فصل نمایشی استثنایی داشته و توانسته در ۹ بازی آمار حیرت‌انگیز ۱۵ گل را به ثبت رساند و به نوعی از همین الان کفش طلای جزیره و اروپا را به نام خود زده است.

گواردیولا با هالند به دنبال انتقام از کلوپ/ آزمون سخت لیورپول در آنفیلد مقابل سیتی

لیورپول در این بازی بازیکنانی چون آرتور ملو، لوئیز دیاز، جوئل ماتیپ، ترنت الکساندر آرنولد، نبی کیتا و الکس اوکسلید چمبرلین را در اختیار ندارد و سیتی نیز نمی‌تواند از بازیکنانی چون جان استونز، کلوین فیلیپس و کایل واکر استفاده کند.

نگاهی به ترکیب احتمالی سیتی و لیورپول در این بازی بیاندازیم:

منچسترسیتی

دروازه‌بان: ادرسون

مدافعان: روبن دیاز – نیتان آکه ؛ ژوائو کانسلو و مانوئل آکانجی

هافبک‌ها: رودری ، برناردو سیلوا و کوین دی‌بروینه

مهاجمان: فیل فودن ، جک گریلیش و ارلینگ برات هالند

لیورپول

دروازه‌بان: آلیسون بکر

مدافعان: جو گومز ، ویرجیل فان‌دایک ؛ جیمز میلنر و اندرو رابرتسون

هافبک‌ها: جوردن هندرسون، فابینیو و تیاگو آلکانتارا

مهاجمان: محمد صلاح، داروین نونیز و دیگو ژوتا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس