کد خبر 1426446
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مسکو: ناتو در اوکراین شکست خورده است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار به غرب درباره عبور از خط قرمز اعلام کرد که ناتو در اوکراین شکست خورده است.

به گزارش مشرق، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک رسانه این کشور بر شکست ناتو و فروپاشی پروژه تبدیل اوکراین به یک کشور ضد روسیه تاکید کرد.

این دیپلمات ارشد مسکو به خبرگزاری «تاس» گفت: «ناتو همین حالا در اوکراین شکست خورده است. این شکست با فروپاشی پروژه تبدیل اوکراین به (کشور) "ضد روسیه" مرتبط است».

تاکید مقام ارشد روس بر شکست پروژه ناتو در حالی صورت گرفته که پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین، مسئولان بلندپایه مسکو بارها هشدار داده بودند که روسیه الحاق اوکراین به ناتو را خط قرمز می‌داند و اقدامات لازم را برای تضمین منافع امنیتی خود انجام می‌دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه به خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» و همچنین انفجار و فرو ریختن بخشی از پل کریمه اشاره کرد و به غرب درباره نقض خطرناک خط قرمز روسیه هشدار داد.

الکساندر گروشکو گفت: «اگر ما بخواهیم درباره حملات به نورد استریم ۲ و حمله به پل کریمه صحبت کنیم، در آن صورت باید بگوییم که واضح است غرب از یک خط (قرمز) خطرناک عبور کرده است».

صبح شنبه شانزدهم مهرماه بود که آتش سوزی و فرو ریختن بخشی از پل کریمه خبرساز شد. این اتفاق سه روز بعد از اظهارنظر مقام ارشد پنتاگون درباره توانایی اوکراین برای حمله به اهداف روسیه در کریمه حادث شد.

پل کریمه این منطقه را به خاک روسیه متصل می‌کند. شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ بعد از انجام یک همه‌پرسی به روسیه ملحق شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه یک روز بعد از انفجار و فرو ریختن بخشی از سازه پل کریمه اعلام کرد که سرویس ویژه اوکراین عامل طراحی و اجرای این عملیات تروریستی بوده است.

از سوی دیگر سرویس‌ امنیتی روسیه اعلام کرد که هشت نفر شامل پنج تبعه روس و سه تبعه از اوکراین و ارمنستان را در پی این حمله بازداشت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 1
    همه میگن مسکو شکست خورده بعد مسکو میگه ناتو شکست خورده حرف کدوم رو باید باور کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس