آمریکا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک نظامی ارسال می‌کند

دولت آمریکا بامداد شنبه از اختصاص ۷۲۵ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین برای مقابله با روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید بامداد شنبه (۱۵ اکتبر/۲۳ مهر) اعلام کرد کشورش ۷۲۵ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر افزود اعلام این کمک اندکی بعد از نشست وزیران دفاع ناتو صورت گرفت. در آن نشست وزیران دفاع کشورهای سراسر اروپا وعده دادند در شرایطی که روسیه حملات به کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را شدت بخشیده به اوکراین سامانه‌های دفاعی ارسال خواهند کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت در بسته کمک جدید آمریکا سلاح جدیدی وجود ندارد، اما هدف واشنگتن تقویت زرادخانه تسلیحاتی اوکراین از مهماتی است که این کشور از آنها در برابر روسیه استفاده کرده است.

بسته نظامی جدید، گلوله‌های سامانه هیمارس را شامل می‌شود. هیمارس جزو سلاح‌های مهمی است که توانایی اوکراین را برای حمله به زرادخانه‌های تسلیحاتی، پل‌ها و دیگر مواضع کلیدی که باعث فرسایش توانایی روسیه برای پشتیبانی نیروهایش می‌شود افزایش داده است.

آمریکا تا کنون ۲۰ هیمارس به اوکراین ارسال کرده و وعده داده ۱۸ فروند دیگر از این سامانه‌ها طی سال‌های آینده به این کشور اروپایی اختصاص خواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده است. لوهانسک و دونتسک در کنار مناطق زاپروژیا و خرسون در هفته‌های گذشته بعد از برگزاری یک همه‌پرسی به روسیه پیوستند.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ب IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    واحد شمارش هیمارس عراده است
  • NL ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 1
    میگم الان مردم آمریکا هم میگن پولهای کشور رو چرا به جای اینکه خرج خودمون کنید خرج اوکراین میکنید؟یا فقط غرب زده های وطنی این ادعا رو میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس