کد خبر 1426277
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
اعلام کمک تسلیحاتی جدید نروژ برای اوکراین

نروژ کمکی به ارزش ۱۹ میلیون دلار را برای ارتش اوکراین در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، «بیورن آریلد گرام»، وزیر دفاع نروژ اعلام کرد، این کشور حدود ۱۹ میلیون دلار را به خرید مهمات توپخانه برای ارتش اوکراین اختصاص می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «ریپورت» جمهوری آذربایجان، وزیر دفاع نروژ از برنامه‌های کشورش برای خرید حدود ۱۷۰۰۰ گلوله توپخانه‌های کالیبر ۱۲۲ و ۱۵۲ میلی‌متر با استفاده از این مبلغ خبر داد.

گرام که کشورش همچون دیگر متحدان غربی اوکراین، تلاش داشته به کی‌یف در مقابله با روسیه کمک کند گفت، اتحاد داشتن در حمایت از اوکراین در نبردش علیه روسیه اهمیت ویژه دارد.

وزیر دفاع نروژ این کمک را در نشست «گروه تماس دفاعی اوکراین» متشکل از مقامات دیگر کشورهای غربی حاکمی کی‌یف اعلام کرده و قرار است آن را به یک صندوق کمکی تحت رهبری انگلیس به نام «صندوق بین‌المللی برای اوکراین» واریز کند.

در اوایل ماه سپتامبر نیز دولت نروژ برنامه‌های خود را برای اعطای ۱۶۰ عدد موشک ضد تانک «هلفایر» به همراه پرتابگرها و واحدهای هدایت آنها فاش کرد. دولت نروژ اعلام آمادگی کرد تا به نیروهای مسلح اوکراین با اعطای تجهیزات و لباس‌های زمستانی به ارزش حدود ۲۳.۴ میلیون دلار کمک کند.

نروژ اعلام کرد، برنامه دارد در سال ۲۰۲۲ کمکی به ارزش حدود ۲۸۱ میلیون دلار را به کمک به اوکراین اختصاص دهد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف این عملیات را نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است، قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس