کد خبر 1426260
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
وعده بن سلمان برای کمک ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین

عربستان سعودی از کمک ۴۰۰ میلیون دلاری بشردوستانه به اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان سعودی ۴۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به اوکراین ارائه خواهد کرد.

در این خبر گفته شده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی روز جمعه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تماس تلفنی داشت و در جریان این تماس تلفنی کمک نقدی خود به اوکراین را اعلام کرد.

همچنین گفته شده در این تماس تلفنی، ولیعهد عربستان آمادگی کشورش را برای ادامه تلاش‌های میانجی‌گری و حمایت از هر چیزی که به کاهش تنش در جنگ اوکراین کمک کند، ابراز کرده است.

همزمان، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز از تماس تلفنی خود با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داد. زلنسکی در این باره گفت که با ولیعهد سعودی برای همکاری در زمینه آزادی اسیران و نیز ارائه کمک‌های مالی به توافق رسیده است.

عربستان سعودی پیش از این نیز، بین روسیه و اوکراین برای تبادل اسرا میانجی گری کرده بود. وزارت خارجه عربستان حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: روسیه در چارچوب توافق مبادله اسرای جنگی با میانجیگری عربستان سعودی، ۱۰ اسیر خارجی جنگ اوکراین از جمله ۵ انگلیسی، دو آمریکایی و سه شهروند سوئد، کرواسی و مغرب را آزاد کرد و هواپیمای حامل این اسرا در عربستان فرود آمد.

این وزارتخانه افزود: مقامات سعودی، اسرا را تحویل گرفتند و آنها را از روسیه به عربستان منتقل و برای تسهیل روند بازگشت آنها به کشورهایشان تلاش کردند. بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن در واکنش به تبادل اسرای روسیه و اوکراین با میانجیگری عربستان گفته بود که کشورش از تبادل زندانیان بین اوکراین و روسیه از جمله دو آمریکایی که حین خدمت در ارتش اوکراین به اسارت درآمده‌اند، استقبال می‌کند.

تاکنون کشورهای زیادی آمادگی خود را برای میانجیگری میان اوکراین و روسیه برای پایان دادن به جنگ اعلام کردند، تلاش‌هایی که تاکنون راه به جایی نبرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    23 2
    از عجایب مضحک روزگار ما همین است که کفتار واسطه میان شکار و شکارچی میشود!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    18 2
    درد بی درمون بگیر بن سلمان
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    جالبه تبادل اسرا در عربستان هم بوده . به عربستان نمیومد که اینقدر معتبر و معتمد برای دوطرف باشه و نقشهای بینالمللی بازی کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس