واکنش تند «علی‌اف» به سخنان «ماکرون» علیه جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با انتقاد از «ماکرون» گفت: از این پس، ایفای نقش پاریس در عادی سازی روابط میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان امکان پذیر نیست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز جمعه در نشست سران کشورهای مشترک المنافع (CIS) در شهر آستانه واقع در قزاقستان اعلام کرد: در زمان اشغال اراضی آذربایجان توسط ارتش ارمنستان، هرگز این موضوع را برای بحث در کشورهای مستقل مشترک المنافع مطرح نکردیم.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: از آنجایی که روند راه حل را گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می داد، این کار را ضروری نمی دانستیم. گروه مینسک در ۲۸ سال گذشته هیچ دستاوردی نداشته است.

الهام علی اف گفت: یک هفته پس از دیدار رئیس جمهور فرانسه با نخست وزیر ارمنستان، ماکرون اظهاراتی توهین آمیز، غیرقابل قبول، دروغ و تحریک آمیز بیان کرد.

علی اف افزود: وی در اظهارات خود (جمهوری) آذربایجان را متهم به آغاز جنگ کرد. او با دستکاری واقعیت سعی کرد، افکار عمومی فرانسه و جهان را منحرف کند. بگذارید جامعه فرانسه تصمیم بگیرد که استفاده از زبان کوچه بازاری برای رئیس جمهور یک کشور بزرگ چقدر از نظر سیاسی مودبانه است.

وی ادامه داد: ما چنین اظهاراتی را شدیداً محکوم و رد می کنیم. در راستای این رویکرد دولت فرانسه، از این پس برای ایفای نقش پاریس در عادی سازی روابط میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان امکانی مطرح نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    8 1
    جهت تدریس به وزارت خارجه ایران. اینجوری جواب می دهند.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 0
    یاشاسین
  • علی IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 4
    این مردک زیادی پررو شده فکر میکنه چون با کمک عثمانی یکبار به جنگ برده این بار میبره و زیادی خوری جدیدش گفت ما به کمک آذربایجان میایم
  • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    از چرخش های امریکا و اروپا از ارمنستان به آذربایجان و از اذربایجان به ارمنستان و از اذربابجان به ارمنستان میشه فهمید که میخوان برا ایران تله بزارن.ولی نمیدونن خدا اراده کنه هیچوقت این کریدور رو نخواهند گرفت... الان فکر میکنن ایران میره سمت آذربایجان و ارمنستان کارش تموم میشه در عین ضعف روسیه برای مدیریت منطقه.بعد دوباره میان سمت آذر بایجان که ایران آب پاکی ریخته بشه رو دستاش...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس