ارمنستان

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو ضمن داشتن ارتباط مستقیم با باکو و ایروان، در حال تلاش برای تثبیت اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش مشرق، «دنیس گونچار» رئیس اداره «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» وزارت خارجه روسیه از تلاش این کشور برای پایان دادن به درگیری‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.

منابع رسانه‌ای از روسیه خبر دادند که مسکو در حال اتخاذ اقداماتی برای تثبیت وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش وبگاه ارمنستانی آرمن پرس، «دنیس گونچار» رئیس اداره «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با «ریانووستی» اعلام کرد که تلاش مسکو برای پایان دادن به تنش مرزی باکو و ایروان ادامه دارد.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: «ما در حال ارتباط نزدیک با باکو و ایروان هستیم. ما داریم اقدامات ضروری را برای کمک به پایان دادن سریع وضعیت (تنش و درگیری‌ در مرز) انجام می‌دهیم».

دنیس گونچار اتحادیه اروپا را به تلاش برای به حاشیه راندن روسیه درباره مسائل قفقاز جنوبی متهم و تاکید کرد که اتحادیه اروپا آشکارا در تلاش است در کارهای سه جانبه روسیه با ارمنستان و جمهوری آذربایجان مداخله کند.

رئیس اداره «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «ذکر این نکته حائز اهمیت است که بروکسل در قفقاز جنوبی در پس‌زمینه تحریم‌های غرب علیه روسیه و تعلیق کار پیوستن به گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا فعال شد».

اظهارنظر این مقام مسکو در حالی مطرح شده که درگیری‌های شامگاه دوشنبه نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از هر دو طرف تلفات بر جای گذاشت.

مقام‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان هر کدام طرف مقابل را درباره آغاز درگیری‌های شامگاه دوشنبه که هنوز هم به صورت پراکنده ادامه دارد، مقصر خوانده‌اند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز گذشته تلفات این کشور در حملات دوشنبه شب را ۴۹ نفر خواند و روز گذشته جمهوری آذربایجان هم تعداد تلفات خود را ۵۰ نفر اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    داستان کشورهای کوتوله تجزیه ای همینه همیشه و تا ابد باید بجنگند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس