ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از اقدام واحدهای نظامی ارمنستان در شلیک به سمت مواضع مرزی جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که چند روزی بیشتر از دیدار سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل نگذشته، تنش‌های مرزی دو کشور خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان توضیحات وزارت دفاع این کشور با موضوع درگیری‌های مرزی با ارمنستان را مخابره کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی «آذرتاج»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نظامیان ارمنستانی به مواضع جمهوری آذربایجان در مناطقی مرزی در «لاچین» و «کلبجر» آتش گشوده و شلیک کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، حملات مرزی ارمنستان از بعد از ظهر روز گذشته تا به صبح امروز به صورت ادواری ادامه داشت.

طبق روایت این وزارتخانه، در نتیجه این حملات «هیچ تلفات و خسارتی» به پرسنل و تجهیزات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان وارد نشده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود: «تدابیر تلافی جویانه مناسب توسط واحدهای ارتش (جمهوری) آذربایجان انجام شد».

اطلاع رسانی مقام‌های جمهوری آذربایجان درباره تنش‌های مرزی چندین ساعته با ارمنستان در شرایطی انجام شده که سران دو کشور چندی قبل به میزبانی رئیس شورای اروپا، در بورکسل دیدار داشتند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان بعد از دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه‌ای گفت که طی چند ماه امکان رسیدن به توافق صلح نهایی با ارمنستان و امضای آن وجود دارد.

به رغم این اظهارنظر، پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان جمعه هفته گذشته گفت که گفت‌وگوی دشواری با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر بروکسل داشت.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه هفته گذشته میزبان پاشینیان و الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان بود.

نخست وزیر ارمنستان افزود: «روشن است که بحث طولانی بود و آسان نبود. می‌خواهم بگویم که اهداف ما باید بدون تغییر باقی بمانند. من بارها در مورد آنها به طور علنی صحبت کرده‌ام. دولت ارمنستان بر اساس دستور کار صلح هدایت می‌شود و ما نیاز به عزم راسخ داریم».

به گفته پاشینیان، همه باید درک کنند که راه حل‌های ممکن در این مسیر مشخص نیست. پاشینیان تاکید کرد که باید برای حصول اهداف به طور مداوم تلاش کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • mojtaba SE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 2
    بهر صورت بحران تو این قبیله های عجیب و غریب بنفع ماست ,
  • TR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 0
    یاشاسین آذربایجان
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    14 6
    از اول هم معلوم بود عثمانی قرباغ رو ازاد نمیکنه، هدف عثمانی برده کردن شروان بود
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    6 5
    زمان موشک های ایران تا هر شهری در خاورمیانه ۷ دقیقه است حتی خلبانهای دشمن فرصت نمیکنند جوراب هایشان را بپوشند که موشکهای ایران با سرعت بیش از 7برابر سرعت صوت مانند پرندگان ابابیل بر سر دشمنان ایران فرو می آید. آذری آریایی است و ازبک نیست و سپس نوبت نیروی زمینی روی ‌زمین میرسد که از اقیانوس هند تا مدیترانه فقط ایران است که نیروی کف‌میدان دارد
  • UA ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    6 3
    تمدن های قرقیز و ازبک جز تمدن های ایرانی هستن
    • TR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 0
      آذربایجان خیلی خوش‌شانس هست که دشمن های احمقی داره
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 2
    استان باکو
    • TR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      4 0
      ساکت
    • SK ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 0
      استان ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس