کد خبر 1417982
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
روسیه

وزارت خارجه روسیه با اشاره به تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح و آشتی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اما گفت که ایروان و باکو تازه در ابتدای راه طولانی مصالحه قرار دارند.

به گزارش مشرق، بعد از نقض آتش‌بس برقرار شده بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پی تیراندازی مجدد نظامیان باکو به سمت نیروهای ایروان، مسکو از راه دشوار و طولانی مصالحه بین دو طرف خبر داد.

«دنیس گونچار» مدیر بخش چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت ایروان و باکو در ابتدای راه دشوار و طولانی برای آشتی و صلح قرار دارند.

گونچار در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد: «بدیهی است که ما تازه در ابتدای راه دشوار آشتی بین دو کشور هستیم و دستیابی به نتایج پایدار مستلزم زمان و تلاش‌های قابل توجه دو طرف است».

وی ضمن اشاره به تلاش‌های روسیه برای کمک به ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اجرای توافقات سه‌جانبه، اظهار داشت: «روسیه مصمم است به باکو و ایروان تمام کمک‌های لازم را برای اجرای توافقات سه‌جانبه داشته باشد».

طبق این گزارش، گونچار با بیان اینکه تمام تماس‌های مرتبط با ایروان و باکو از جمله در سطوح عالی، از طریق ادارات مربوط و فرماندهی نیروهای حافظ صلح انجام می‌شود، افزود: «در صورت تصمیم‌گیری برای برگزاری نشست سه‌جانبه بعدی سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه، اطلاعیه مرتبط از طریق دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام خواهد شد».

شامگاه سه‌شنبه نیز«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان خواست تا خصومت‌ها را متوقف کرده و به توافق آتش‌بس با ارمنستان بازگردد.

بامداد سه‌شنبه بود که درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود. روز بعد، جمهوری آذربایجان خبر داد که در تبادل آتش اخیر با ارمنستان، ۵۰ نفر از نظامیان این کشور کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 5
    روسیه اتش افروز اصلی این نبردها برای تضعیف جمهوریهای سابق شوروی به جهت بلعیدن دوباره انهاست
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 3
    اگر باکو و ارمنستان صلح کنند اونوقت لاشخورهایی مثل عثمانی دیگر بهانه ای برای ماندن ندارن.
  • مجید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 0
    اگر دخالت نکنید آنها با هم کنار می آیند!!!!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    اگر ارمنستان در جنگ اوکراین طرف روسیه را نگیرد و روسیه از ارمنستان حمایتی نکند تا پایان حکومت پاشینیان این جنگ ادامه خواهد یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس