آمریکا: کشورهایی که به روسیه مهمات بدهند، تحریم می‌کنیم

وزارت خزانه داری آمریکا تهدید کرد کشورها و شرکت هایی را که مهمات نظامی در اختیار روسیه قرار می دهند یا از صنایع نظامی مسکو حمایت کنند، تحریم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا در چارچوب فشار حداکثری علیه روسیه به بهانه تجاوز به اوکراین، کشورها و شرکت ها را به تحریم تهدید کرد.

والی آدیمو معاون  وزیر خزانه داری آمریکا، روز جمعه به وقت محلی در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور درباره‌ تحریم ها علیه روسیه، اعلام کرد که این وزارتخانه امروز دستور العمل هایی را در رابطه با آمادگی و توان آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه روسیه، صادر خواهد کرد.

به گفته آدیمو، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امروز این دستور العمل ها را صادر خواهد کرد تا آمادگی و توان آمریکا برای تحریم افراد، شرکت ها یا کشورهایی را که مهمات به روسیه ارائه می دهند یا از صنایع نظامی روسیه حمایت می‌کنند، نشان دهد.

آمریکا مدعی است که روسیه در تامین مهمات نظامی خود دچار مشکل شده و در حال روی آوردن به سایر کشورها برای تامین تجهیزات نظامی از جمله موشک و مهمات توپخانه ای است.

این اظهارات مقام های آمریکایی در حالی است که ۱۵ کشور اروپایی روز پنجشنبه اعلام کردند که برای محافظت از قاره اروپا، به طور مشترک سامانه های دفاع هوایی را به موجب یک طرح ابتکاری جدید تحت عنوان سپر آسمان اروپا تهیه و خریداری می کنند.  

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، آلمان که پیشگام این پروژه است، خرید این سامانه ها را برای محافظت در برابر موشک های دوربرد و میان برد و با برد نزدیک هماهنگ می کند.

رهبران ناتو همچنین تصمیم گرفته اند شمار نیروهای خود در حال آمادگی بالا را به ۳۰۰ هزار نفر در سال آینده افزایش دهند و روسیه را تهدید اصلی برای این ائتلاف نامگذاری کنند.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    خوب خدا را شکر یک عنوان بهانه دیگر به عنوان های قبلی اضافه شد... تروریسم، حقوق بشر، انرژی هسته ای، و حالا تامین مهمات روسیه... علی برکت الله... اونقدر تحریم کن تا ....عوضی... ما دیگه آب از سرمون گذشته.هیچ غلطی نمی تونی بکنی. مگر دیگه تحریمی مونده که نکرده باشی؟
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    احمق ها فکر کردن روسیه هم عربستانه که بهش تسلیحات یا مهمات و هواپیما و موشک نفروشن. این موضوع کاملا روشنه که هر کشوری مهمات و تسلیحات بخواد یا باید از آمریکا بخره یا روسیه
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    هههههخخخخخخخخخخ.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس