مقابله با اغتشاش در اروپا پسندیده اما در ایران سرکوب است!

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار غرب در توسل به استانداردهای دوگانه گفت: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه شب گذشته (سه‌شنبه) ۱۹ مهر ماه در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه شب گذشته در توئیتی از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داد و نوشت: با خانم کولونا، وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفت‌وگو کردم. توافق کردیم احترام و منافع متقابل باید بر روابط حاکم باشد. هم نظر بودیم که با خشونت و ترور باید مقابله شود.  به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.

این دومین گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و فرانسه بعد از انتصاب خانم کولونا به وزارت خارجه فرانسه است. امیرعبداللهیان همچنین دیروز نیز با همتای بلغارستانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویانه خارجی در قبال تحولات داخلی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌هایی که به صورت سازماندهی شده، امنیت ایران و جان و مال مردم ما را هدف گرفته‌اند، کاملا جدا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رفتار غرب در توسل به استانداردهای دوگانه عنوان کرد: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!

وی همچنین خطاب به همتای فرانسوی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد.

وزرای خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دو کشور تأکید کردند.

آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها از دیگر مواردی بود که مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه قرار گرفت و این روند را مثبت و رو به جلو ارزیابی کردند.

خانم کاترین کولونیا وزیر خارجه فرانسه برخی موضوعات کنسولی را نیز مطرح کرد.

پس از آنکه اغتشاشات در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی کلید زده شد، انگلیس، فرانسه و آلمان سه عضو اروپایی برجام نیز همسو با آمریکا در حمایت از اغتشاشگران وارد میدان شدند و در این راستا نه تنها بیانیه‌های مداخله جویانه صادر کردند، بلکه از اعمال تحریم هم سخن گفتند و در این میان روز گذشته (دوشنبه)‌ ۱۸ مهر ماه، انگلیس تحریم علیه یک نهاد و چند مقام ارشد سیاسی و امنیتی ایران را عملیاتی کرد.

یک منبع وزارت خارجه آلمان هم در این زمینه اعلام کرد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده‌اند و قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) درباره تحریم‌های جدید تصمیم گیری کنند. البته اتحادیه اروپا اخیر قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند.

همچنین اعلام شد که دولت فرانسه در تلاش برای تحریم ایران با کمک دیگر اعضای اتحادیه اروپاست. «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در همین زمینه روز سه‌شنبه ۱۲ مهر ماه خطاب به قانونگذاران فرانسوی در پارلمان این کشور و در حمایت از آشوبگران گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است. وزیر خارجه فرانسه افزود: این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا جهت هدف قرار دادن افرادی است که بنا به ادعای او با مردم (آشوبگران) مقابله کرده‌اند.

گفتنی است صدور بیانیه‌ مداخله‌جویانه توسط وزارت خارجه فرانسه، شرکت سه نفر از وزرای مشاور دولت این کشور در اعتراضاتی در پاریس و اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو به احضار کاردار سفارت فرانسه در تهران در نبود سفیر این کشور (پایان ماموریت سفیر) در ششم مهر ماه به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران انجامید و به وی گفته شد بیانیه وزارت خارجه فرانسه درصدد است اغتشاشگرانی که هدفی جز تخریب اموال عمومی و جان و مال مردم نداشته‌اند، را تطهیر کند.

وزرای خارجه ایران و فرانسه ۱۳ تیر ماه سال‌جاری نیز تلفنی گفت‌وگو کردند و امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب خانم کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، ابراز امیدواری کرد با تلاش دو طرف، شاهد توسعه مناسبات در عرصه‌های گوناگون باشیم. وی همچنین بر آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح همکاری‌ها بر اساس احترام و همکاری متقابل تاکید کرد. وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این گفت‌وگو از  وجود روابط خوب بین تهران و پاریس استقبال کرد و بر ضرورت تداوم مذاکرات و لغو تحریم‌ها تأکید و اظهار داشت: باید از فرصت گفت‌وگو و مذاکره استفاده کنیم و برای رسیدن به توافقی که مورد رضایت همه طرف‌ها باشد، تلاش کنیم.

حسین امیرعبداللهیان در این چند روز با وزرای خارجه ایرلند، فنلاند و همچنین جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو و نسبت به هرگونه اقدام غیرسازنده اروپا هشدار داده بود.

امیرعبداللهیان در همین خصوص درباره تحولات داخلی کشورمان خطاب به وزیر خارجه فنلاند اظهار داشت: بخشی از اتفاقات اخیر در ایران تظاهرات مسالمت آمیز است که ما طبق قانون اساسی کشور از آن حمایت می‌کنیم و طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم را حق قانونی آنان می‌دانیم و همواره به آن توجه کرده و پاسخ داده‌ایم. اما در این میان برخی اغتشاشگران با هدایت خارجی و تحریک شبکه‌های تلویزیونی خارجی، اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس با سلاح گرم و سرد کردند که این اقدامات در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    در اروپا
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      4 1
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • US ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      2 0
      در اروپا بله جلیقه زرد ها رو با تفنگ به چشمشان شلیک می کردند، همین پاریس
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    5 8
    خودتون هم واسه معترضین آمریکا و اروپا دم به ساعت خبر و کلیپ حمایتی پخش می کردین
    • ناصر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      2 1
      کلیپ حمایتی که خوبه ، غربیا و مسئولین نشون ضر ضر میکن . تحریم تحریم که میگن اینه . اخه مسئولینی که اکران رو ول کردن و ملتش رو به فنا دادن میخوان برای تو آزادی بیارن بدبخت . غربی ها که در همه امور با پول های دزدی برای خودشون بهشت درست کردن با یک شوک دارن همه آمال و آرزوهاشون رو ازدست رفته میبینن . ایران بیش از 40 ساله تحریم و همه ضالمان عالم هر چی داشتن جلو ارودن نتونستن کاری کنن به من حقوق نمیدن ولی نون خالی ایران رو از مال حرام غزب بیشتر دوست دارم . موی یک ایرانی وطن پرست رو به همه منافقان نمیدم .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    4 1
    شما مسئولين
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    7 7
    اونجا مثل شما همه چيز رو فيلتر نميکنن اينم بگو حسین جان
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      6 1
      موقع اش که برسه همه چیز رو فیلتر میکنن
    • DE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      4 1
      همین مشرق نیوز چند روز حداقل در آلمان فیلتر بود.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      4 1
      وقتی ارزشها وخانواده روبه کثافت کشیدن وازادی الکل ومخدردارندبااین اماربالای فساد وهمسرکشی وبزهکاری دیگه چی رومیخوان سانسورکنن
  • حسین IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    5 7
    پررویی غربی ها از ساده لوحی ما ایرانی هاست،هیچ کشوری بر سر مسائل حیاتی خودش با دیگران مذاکره نمیکنه
  • رضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    7 7
    پروفسور جان در اروپا با اعتراض مسالمت آمیز برخورد نمیکنن .تو ایران با اعتراض مسالمت امیز هم که باشه شدید برخورد میکنن
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      3 2
      کمتر دروغ بگو!
  • محموداعرابی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    9 3
    این زن زشت خواهرزن مکرون نیست احتمالا؟؟!!! منافق تر از فرانسوی ها سراغ دارین؟ سه هفته پیش مکرون با رییسی دیدار دوستانه داشت چندروزبعد روی واقعیش رو نشون داد
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 1
    کدوم مسئله حیاتی؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    در ایران
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    4 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    درگیر حاشیه نشوید هیچ اتفاقی نمی افته
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 1
    در فرانسه جلیگه زرد ها کل مملکت ب اشوب کشیدن یه امار بدید بیینیم چن نفر کشته و چند نفر دستگیر شدن ؟
  • نادر IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 2
    غربی ها و اروپایی ها همشون بد هستن فقط شما خوبید
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 1
    فرانسوی کثیف. قاتل آفریقا و عامل صادرات خونهای آلوده به ایران..
  • حسین IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام ،منم پاسخ اقای عبدالهیان خیلی قبول دارم
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    هرگز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس