کاستاریکا

تیم ملی فوتبال کاستاریکا نسبت به تیم های مکزیک و آمریکا تیم کمتر شناخته شده تری در جام جهانی به شمار می رود و امسال حضور ششم خود را در این تورنمنت معتبر تجربه می کند.

سرویس ورزش مشرق _ کاستاریکا کشوری در همسایگی پاناما و نیکاراگو است. تیم ملی کاستاریکا یکی از پر افتخارترین تیم‌های آمریکای مرکزی است که سابقه سه دوره قهرمانی در جام طلایی کونکاکاف را در کارنامه خود دارد.

* تاریخچه حضور کاستاریکا در جام جهانی

تیم ملی کاستاریکا پیش از جام جهانی قطر سابقه ۵ دوره حضور در جام جهانی در کارنامه خود دارد. سه رنگ‌ها نخستین بار در سال ۱۹۹۰ توانست به جام جهانی صعود کند و در اولین صعودش به جام جهانی، به مرحله یک هشتم نهایی رسید. اما کاستاریکا بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ۲۰۱۴ نشان داد. لاسله در جام جهانی برزیل با تیم‌های انگلیس، ایتالیا و اروگوئه، که هر سه سابقه قهرمانی در جام جهانی را داشتند همگروه شد. در حالی که همه انتظار داشتند که کاستاریکا پس از سه باخت از گروه خود حذف شود ولی در کمال ناباوری با ۷ امتیاز صدرنشین شد و همراه با اروگوئه از گروه خود صعود کرد. آنها در مرحله یک هشتم به مصاف یونان رفتند و موفق شدند این تیم را هم در ضربات پنالتی شکست دهند و به یک چهارم نهایی صعود کنند. لاس تیکوس در مرحله یک چهارم با هلند قدرتمند روبرو شد و در حالی که بازی در وقت‌های قانونی مساوی شد، هلند در ضربان پنالتی پیروز شد تا ماجراجویی کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۱۴ به پایان برسد.

تخصص این تیم گمنام و کم شانس حذف قهرمان جهان است! +عکس

* نحوه صعود کاستاریکا به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کاستاریکا در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کونکاکاف پس از کانادا و مکزیک و آمریکا در رده چهارم جدول قرار گرفتن و به پلی‌آف انتخابی جام جهانی راه یافت. کاستاریکا در مرحله پلی‌آف با نیوزلند از منطقه اقیانوسیه روبرو شد و موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

تخصص این تیم گمنام و کم شانس حذف قهرمان جهان است! +عکس
جدول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کونکاکاف

* گروه سخت کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه تیم‌های آلمان، اسپانیا و ژاپن در گروه E این مسابقات قرار گرفته است. به عقیده کارشناسان کاستاریکا روی کاغذ شانسی برای صعود نخواهد داشت، ولی نباید از شگفتی لاس تیکوس در جام جهانی ۲۰۱۴ غافل شویم.

تخصص این تیم گمنام و کم شانس حذف قهرمان جهان است! +عکس
گروه کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه تقابل‌های کاستاریکا با حریفانش در جام جهانی ۲۰۲۲

سه‌ رنگ‌ها تاکنون تنها یک بار با تیم ملی آلمان بازی کرده است، که دیدار این دو تیم به جام جهانی ۲۰۰۶ بازمیگردد. در این بازی آلمان با نتیجه ۴ بر ۲ از سد کاستاریکا گذشت.

کاستاریکا ۳ بار نیز با تیم ملی اسپانیا بازی کرده که ۲ بار شکست خورده و ۱ بار هم بازی این دو تیم به تساوی کشانده شده است. کاستاریکا در هیچ جام جهانی با اسپانیا بازی نکرده است.

لاس تیکوس ۵ دیدار دوستانه با تیم ملی ژاپن داشته که ۱ دیدار با تساوی و ۴ بازی با پیروزی ژاپن به پایان رسیده است.

تخصص این تیم گمنام و کم شانس حذف قهرمان جهان است! +عکس

* ستارگان کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

بدون شک بزرگترین ستاره تیم ملی کاستاریکا، کیلور ناواس است. این بازیکن ۳۵ ساله سابقه بازی در رئال مادرید و پاریسن ژرمن را دارد. او به همراه رئال سه بار لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده است و در جام جهانی ۲۰۱۴ هم ستاره کاستاریکا بود.

تخصص این تیم گمنام و کم شانس حذف قهرمان جهان است! +عکس

بیشتر بازیکنان کاستاریکا در لیگ داخلی این کشور بازی می‌کنند و سابقه بازی در تیم‌های اروپایی را ندارند. ولی با این وجود نظم تیمی خوبی دارند و همواره در میان تیم‌های قدرتمند کونکاکاف بودند.

* رویای کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کاستاریکار در جام جهانی قطر، همانند جام جهانی ۲۰۱۴ به دنبال خلق شگفتی است. گروه کاستاریکا به گروه ۲۰۱۴ برزیل شباهت زیادی دارد. آنها باز هم با تیم قدرتمند اروپایی همگروه شدند. کاستاریکایی‌ها می‌خواهند باز هم روزهای خوش خود را تکرار کنند و به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند.

در صورت صعود کاستاریکا به مرحله حذفی آنها باید با تیم‌های گروه F روبرو شوند که به احتمال زیاد یکی از دو تیم کرواسی و بلژیک خواهد بود.

تخصص این تیم گمنام و کم شانس حذف قهرمان جهان است! +عکس
نمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برنامه دیدارهای کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ :

چهارشنبه ۲ آذر: کاستاریکا – اسپانیا ساعت ۱۹:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: کاستاریکا – ژاپن ساعت ۱۳:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: کاستاریکا – آلمان ساعت ۲۲:۳۰


تیم ملی کاستاریکا در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۳۱

رنکینگ در آسیا: ۳

حضور در جام جهانی: ۶ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: حضور در مرحله یک چهارم نهایی (۲۰۱۴)

لقب: لاس تیکوس - لاسله - سه رنگ ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    رنکینگ در اسیا؟
  • تست US ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    تست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    رنکینگ دراسیا؟؟؟!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    کاستاریکا تو اسیا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس