آلمان

تیم ملی آلمان علی رغم یک قهرمانی کمتر نسبت به برزیل، اما با ۱۳ بار حضور در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی تیمی بدون رقیب در این زمینه به شمار می رود.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی آلمان یکی از محبوب ‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های تاریخ بوده و هست که همواره در میان قدرت‌های فوتبال جهان قرار داشته است. بسیاری از هواداران فوتبال از سبک بازی منظم و خونسردانه و البته تاکتیکی فوتبال آلمان که معروف به فوتبال ماشینی است، لذت می‌برند. ژرمن ها علاوه بر ۴ قهرمانی جهان، با سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی موفق‌ترین تیم جام ملت‌های اروپا هم به شمار می روند.

این تیم را باید مقتدرترین تیم تاریخ جام جهانی خواند که علی رغم یک قهرمانی کمتر نسبت به برزیل، اما با ۱۳ بار حضور در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی تیمی بدون رقیب در این زمینه به شمار می رود. این تیم که بیستمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند، در ۲ دوره ای هم که غایب بوده به خاطر مسائل غیر فنی و البته سیاسی حضور نداشته است؛ سال ۱۹۳۰ در اولین دوره به خاطر بعد مسافت و تحریم تیم های اروپایی در اروگوئه حاضر نشدند و در جام جهانی ۱۹۵۰ هم به خاطر انحلال فدراسیون فوتبال این کشور به خاطر جنگ جهانی دوم مجوز حضور در رقابت های انتخابی جام جهانی را پیدا نکردند.

آلمان ها بیشترین افتخارات خود را تا قبل از اتحاد دو آلمان شرقی و غربی کسب کردند؛ ۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی توسط آلمان غربی که به مراتب فوتبال قدرتمندتری نسبت به همتای شرقی داشتند در تاریخ فوتبال این کشور ثبت شده است.

* تاریخچه حضور  آلمان در جام جهانی

مانشافت‌ پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ در ۱۹ دوره جام جهانی حضور داشته است. آلمان ها فقط در ۶ دوره حضور خود در جام جهانی نتوانستند در بین چهار تیم برتر قرار بگیرند و تقریبا همیشه در میان ۴ تیم اول ادوار مختلف این جام بوده‌اند.

 تیم ملی آلمان تاکنون ۴ بار قهرمان جام جهانی شده و در ۴ دوره نیز به عنوان نایب قهرمانی رسیده است. بدترین نتیجه تیم ملی آلمان نیز به جام جهانی ۲۰۱۸ باز می‌گردد که از مرحله گروهی بالا نیامدند و در رتبه بندی کل در جایگاه ۲۲ ایستادند!

 تیم ملی آلمان یک رکورد خارق‌العاده دارد و در ۸ فینال جام جهانی حضور داشته است. رکوردی که شاید امسال برزیل به آن برسد و نام خود را در کنار آلمان با ۸ حضور در فینال جام جهانی جاودانه کند. البته برزیل با ۵ قهرمانی بهترین تیم دنیا از این حیث به شمار می رود.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس

* نحوه صعود آلمان به جام جهانی ۲۰۲۲

عقاب‌ها در مقدماتی جام جهانی اروپا همراه تیم‌های مقدونیه، رومانی، ارمنستان، ایسلند و لیختن اشتاین در گروه j قرار گرفتند و موفق شدند به کسب ۹ برد و ۲۷ امتیاز جواز صعود به جام جهانی را به دست آورند. تیم ملی آلمان یکی مقتدارنه‌ترین صعودهای جام جهانی ۲۰۲۲ را به نام خود ثبت کرد.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس
گروه آلمان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اروپا

* گروه سخت آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲

با وجود اینکه تیم ملی آلمان یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال است، ولی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. در جام جهانی ۲۰۱۸ دیدیم که تیم ملی آلمان مدافع عنوان قهرمانی، چگونه در گروهش که اتفاقا شبیه همین گروه امسال اما کمی ساده تر هم بود پس از سوئد و مکزیک و کره جنوبی، چهارم شد و نتوانست به مرحله یک هشتم صعود کند. تیم ملی آلمان در گروه E در کنار تیم‌های اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا قرار گرفته است.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس
گروه آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه تقابل‌های آلمان با همگروهانش در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی آلمان و اسپانیا تاکنون ۲۵ بازی با هم داشتند که سهم آلمان ۹ پیروزی، ۸ تساوی و ۸ شکست بوده است. این دو تیم ۳ بار در جام جهانی با هم بازی کردند که به هر کدام یک پیروزی و یک تساوی به دست آوردند.

ژرمن‌ها دو دیدار دوستانه نیز با ژاپن داشته اند یک بازی را با پیروزی و یک بازی را با تساوی به پایان رساندند.

در جام جهانی ۲۰۰۶ هم آلمان با تیم ملی کاستاریکا هم‌گروه شد و موفق شد این تیم را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس

* ستارگان آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲

شاید یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های دنیا، انتخاب تک ستاره در تیم ملی آلمان باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، سیستم بازی آلمان ماشینی است و این سیستم نیازی به تک ستاره ندارد و بیشتر بازیکنان در بازیسازی مشارکت دارند. با همه این اوصاف دو عامل می‌تواند به برتری مانشافت‌ کمک کند.

نخستین عامل حضور مانوئل نویر در دروازه آلمان به عنوان رهبر یا کاپیتان تیم است. نویر سال‌ها در بایرن مونیخ بازی کرده است و تجربه زیادی دارد. با توجه به تجربه خوب نویر، آلمانی‌ها می‌توانند در شرایط بحرانی از بحران عبور کنند.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس

دومین عامل برتری آلمان‌ها، وجود هانسی فیلیک بر روی نیمکت این تیم است. شاید تیم منظم و سیستماتیک آلمان بیشتر این افتخارات را مدیون تغییر کم سرمربیان خود باشد, این تیم پس از آنکه از سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۶ توسط اتحادیه فوتبال آلمان اداره می شد، از سال ۱۹۲۶ تا کنون ۱۱ سرمربی که همگی هم آلمانی بوده اند و ۷ نفر از آن ها سابقه بازی در تیم ملی را داشته اند را روی نیمکت خود داشته است؛ یعنی حدوداً هر دهه یک سرمربی که در نوع خود بی نظیر است.  هانسی فیلیک پس از عملکرد بینظرش در بایرن مونیخ، به تیم ملی آلمان رفت تا این بار با تیم ملی کشورش جام جهانی را فتح کند.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس

سایر ستاره‌های آلمان عبارت‌اند از:

دروازه‌بان: مارک آندره ترشتگن (بارسلونا)

مدافعان: آنتونیو رودیگر (رئال مادرید) ، نیکولاس زوله (دورتموند)

هافبک‌ها: ایلکای گوندوغان (منچسترسیتی) ، تونی کروس (رئال مادرید) ، کای هاورتز (چلسی) ، جاشوآ کیمیش (بایرن مونیخ)

مهاجمان: توماس مولر (بایرن مونیخ) ، تیمو ورنر (لایپزیش) ، لروی سانه (بایرن مونیخ) ، جمال موسیلا (بایرن مونیخ) ، سرژ گنبری (بایرن مونیخ)

* مسیر تیم ملی آلمان برای فینالیست شدن

با اینکه آلمان در گروه سختی در جام جهانی قرار گرفته است، ولی همه صعود این تیم را از گروهش قطعی می‌دانند. اگر تیم ملی آلمان به عنوان سرگروه صعود کند، احتمالا باید با تیم‌های هلند،‌آرژانتین و برزیل در مسیر فینالیست شدن روبرو شود. ولی اگر به عنوان تیم دوم صعود کند باید با تیم های انگلیس، فرانسه، بلژیک و پرتغال روبرو شود.

روی این تیم همیشه برای قهرمانی حساب کنید/ رکورد خارق‌العاده ژرمن‌ها در جام جهانی +عکس
نمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برنامه دیدارهای آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ :

چهارشنبه ۲ آذر: آلمان – ژاپن ساعت ۱۶:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: آلمان – اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: آلمان – کاستاریکا  ساعت ۲۲:۳۰


تیم ملی آلمان در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (OCTOBER ۲۰۲۲): ۱۱

رنکینگ در اروپا: ۹

حضور در جام جهانی:   ۲۰

بهترین نتیجه در جام جهانی: ۴ قهرمانی (۱۹۵۴ – ۱۹۷۴ – ۱۹۹۰ – ۲۰۱۴)

القاب: مانشافت ( به معنای تیم ) – یازده ملی‌پوش – عقاب‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی مشهد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 1
    آلمان فوتبالش افت کرده من نظر کارشناسیمو گفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس