چرا لیز تراس بر انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی اصرار دارد؟

وبگاه الجزیره در گزارشی نوشت: بررسی سوابق تاریخی نشان می دهد چهار دولت متوالی محافظه کار انگلیس در ۱۲ سال گذشته، همواره برای نشان دادن نزدیکی خود به تل آویو، با یکدیگر رقابت کرده اند.

به گزارش مشرق، تصمیم لیز تراس، نخست وزیر انگلیس مبنی بر انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی، جنجال گسترده ای به پا کرده است. تصمیمی که با هنجارهای دیپلماتیک و قوانین بین المللی مغایر است.

تراس که در جمع انجمن «دوستان اسرائیل» (رژیم صهیونیستی) در حزب محافظه کار، خود را «یک صهیونیست تمام عیار و دوست قوی رژیم صهیونیستی» معرفی کرد، به خوبی با خطرات و حساسیت این انتقال آگاه است، اما سوال اینجاست که چرا اینقدر به انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به قدس اشغالی مصمم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دو دلیل برای این کار وجود دارد. دلیل اول مربوط به ماهیت حزب محافظه کار است که بسیار نزدیک به رژیم صهیونیستی است، در واقع چهار دولت متوالی از زمان روی کار آمدن محافظه کاران در ۱۲ سال پیش، برای نشان دادن نزدیکی خود به تل آویو با یکدیگر رقابت کرده اند. این مسیر از دولت «دیوید کامرون» شروع شد که اعلام کرد یک «دوست قوی»  برای رژیم صهیونیستی است و نسبت به هر چیزی که به آنها مربوط می‌شود بسیار حساس است. بعد از او  «ترزا می» آمد که رژیم صهیونیستی را «مرکز دموکراسی و الگویی برای کل جهان» توصیف کرد! سپس « بوریس جانسون» بعد از به قدرت رسیدن گفت که «تا نخاع صهیونیستی است» و در نهایت به لیز تراس می رسیم که بر انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی پافشاری می کند.

ناظران بر این باورند که علاقه شدید نخست وزیران انگلیس  به رژیم صهیونیستی- به ویژه آنهایی که به حزب محافظه کار تعلق دارند -  نتیجه قدرت لابی  صهیونیستی در بریتانیا و به ویژه در درون حزب محافظه کار است.

اما دلیل دوم به  شخص لیز تراس مربوط می شود، وی که اخیراً به نخست وزیری رسیده است، برای حفظ موقعیت و تحمیل خود به عنوان  رهبر واقعی حزب محافظه کار با مشکلات واقعی مواجه است.

از این رو، تراس به دنبال هر متحد بالقوه‌ای است که ابتدا موقعیت خود را در حزب محافظه کار تقویت کند، و سپس با تبعیت از رفتار دونالد ترامپ مبنی بر بی توجهی به قوانین بین المللی، می‌خواهد رای‌دهندگان راست‌گرای پوپولیست را جذب خودش کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    زنکه صهیونیست
  • CA ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    انگلیس صغیر احساس کرده باز در جنگ شکست داره میخوره و فرمول تکراری امتیاز دادن به صهیونیسم رو در پیش گرفته. یادش نیست دفعه قبل با این کار برای همیشه از بریتانیا تبدیل به انگلیس صغیر شد پوند از بین رفت و امپراتوری سیاسی مالی خودش رو برای همیشه از دست داد. حالا برای دو تا ماهی دریای مانش کنار خط مرزیش باید دست و پا بزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس