هشدار به انگلیس درباره پیامدهای انتقال سفارت به قدس اشغالی

رئیس انجمن فلسطینیان انگلیس نسبت به انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی هشدار داد.

به گزارش مشرق، زاهر بیراوی در گفتگو با خبرگزاری قدس پرس هشدار داد که انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی، نه تنها به تنش و برهم خوردن اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی منجر خواهد شد، بلکه بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

بیراوی تصریح کرد که در صورت انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی، دولت این کشور در قبال تمامی پیامدها و عواقب آن مسئول خواهد بود و چنین اقدامی نقض صریح قوانین بین‌الملل است.

وی گفت که این اقدام نه تنها پایمال کردن حقوق ملت فلسطین است، بلکه تعدی آشکار علیه امت اسلامی است که مسجد الاقصی را قبله نخست خود و معراجگاه پیامبر اکرم (ص) می‌داند و قدس هم جزو مقدسات دینی آن است.

زاهر بیراوی خاطر نشان کرد که چنین اقدامی در صورتی که اجرا شود، ضربه نهایی به راه حل تشکیل دو کشور خواهد بود.

گفتنی است  لیز تراس نخست وزیر انگلیس اخیرا در دیدار با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خطاب به وی گفته بود که در نظر دارد سفارت انگلیس را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

تحلیلگران فلسطینی با هشدار درباره این اقدام احتمالی از سوی انگلیس، تاکید دارند در صورت عملی شدن چنین تصمیمی بغض و کینه فلسطینی ها نسبت به بریتانیا بیش از گذشته افزایش خواهد یافت، به ویژه اینکه انگلیسی با صدور پیمان بالفور در سال ۱۹۱۷ از عوامل اصلی ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین بوده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس