کد خبر 1424643
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد

مقامات ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند پیونگ یانگ، بامداد امروز (یکشنبه) دو موشک بالستیک دیگر شلیک کرده که هفتمین پرتاب از این نوع در روزهای اخیر است.

مقامات کره جنوبی می‌گویند افزایش پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی و آمادگی‌هایی که در  سایت هسته‌ای این کشور مشاهده شده می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که پیونگ‌یانگ بیش از هر زمان دیگری به موقعیت سال ۲۰۱۷ خود نزدیک شده است. در این سال کره‌شمالی اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را با «موفقیت کامل» آزمایش کرده‌است.

از سوی دیگر، توشیرو اینو، وزیر دفاع ژاپن در خصوص جزئیات این حمله موشکی به خبرنگاران گفت هر دو موشک کره شمالی که امروز پرتاب شده، تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری بالا رفته و مسیری ۳۵۰ کیلومتری را طی کرده است. اولین موشک حدود ساعت ۱:۴۷ بامداد به وقت محلی و دومی حدود شش دقیقه بعد شلیک شده است. گزارش شده شده موشک‌ها خارج از منطقه اقتصادی-انحصاری ژاپن سقوط کرده و مقامات در حال بررسی آن‌ها هستند.

ارتش آمریکا هم اعلام کرد پس از پرتاب موشک، مشغول رایزنی با متحدان و شرکای خود در منطقه است.  

در مقابل، پیونگ یانگ می‌گوید «برای دفاع از خود در برابر تهدیدات مستقیم نظامی آمریکا» دست به پرتاب موشک زده و به امنیت همسایگان آسیبی وارد نکرده است.

روز سه‌شنبه، کره شمالی برای اولین بار در پنج سال گذشته یک موشک بالستیک را بر فراز ژاپن پرتاب کرد. در پاسخ به این اقدامات، کره جنوبی و ژاپن هم در روزهای اخیر به طور مشترک با آمریکا رزمایش‌های نظامی دریایی برگزار کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس