کد خبر 1429964
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
رزمایش هسته ای روسیه زیر نظر پوتین برگزار شد

رئیس جمهور روسیه به صورت مجازی بر رزمایش هسته ای نیروهای نظامی این کشور نظارت کرد.

به گزارش مشرق،  کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بر رزمایش بازدارندگی اتمی نظارت کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «تحت رهبری ولادیمیر پوتین، فصل تمرینات با حضور نیروهای بازدارندگی راهبردی زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد».

در این بیانیه آمده است در این رزمایش اتمی «پرتاب عملی موشک‌های بالستیک و کروز» انجام گرفت و پوتین از اتاق کنترل بر آن نظارت داشت.

کرملین افزود: «وظایفی که در طول تمرینات نیروهای بازدارندگی راهبردی تعیین شده بودند، به طول کامل انجام شده و همه موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند».

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، در رزمایش زمینی، دریایی و هوایی آمادگی راهبردی اتمی این کشور، موشک‌های قاره‌پیما و هواپیماها و زیردریایی‌های اتمی حضور داشتند.

«والری گراسیموف» فرمانده نیروهای مسلح روسیه در گزارشی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، از برگزاری موفق رزمایش اتمی خبر داد.

گراسیموف گفت: «در این تمرینات، سامانه‌های موشکی سیار زمینی "یارس" متعلق به نیروهای راهبردی موشکی، زیردریایی‌های راهبردی "تولا" از ناوگان شمالی و دو هواپیمای جنگی راهبردی توپولف "Tu-95MS" شرکت داشتند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس