کد خبر 1466600
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
معترضان آمریکایی خواستار انحلال ناتو شدند

شماری از معترضان در آمریکا با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار توقف اقدامات جنگ طلبانه کشورشان در اوکراین و مذاکره با روسیه شدند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، صدها معترض ضد جنگ با تجمع در پایتخت آمریکا خواستار توقف اقدامات جنگ افروزانه کشورشان در اوکراین شدند.

معترضان ضد جنگ روز یکشنبه در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا گرد هم آمدند تا از این کشور درخواست کنند که ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند.

این معترضان آمریکایی همچنین خواستار انحلال ناتو شدند و از آمریکا خواستند تا با پیوستن به چین و روسیه، ایده دنیایی چند قطبی را تحقق بخشد.

تجمع معترضان آمریکایی علیه ماشین جنگی کشورشان با حضور تقریباً هزار نفر برگزار شد. در این تجمع ضد جنگ برخی سخنرانان سابق وزارت امور خارجه، سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان آمریکایی نیز حضور داشتند.

سناتورهای سابق کنگره آمریکا از جمله «رن پل» سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس و «دنیس کوچینیچ» سناتور دموکرات ایالت اوهایو و «تولسی گابارد» از چهره های سیاسی برجسته این رویداد بودند که در این تجمع خواستار اتحاد میان جنبش های ضد جنگ در آمریکا شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را برای کمک به مردم دونباس صادر کرد و در آستانه نخستین سالروز آغاز این جنگ، آمریکا و غرب همچنان به تامین سلاح و کمک مالی براری کی‌یف ادامه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس