کد خبر 1424449
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
جنگ روانی «زلنسکی» و ورود به قضیه «جزایر کوریل»

رئیس جمهور اوکراین در تقابل با روسیه به ماجرای تصرف جزایر کوریل از سوی روسیه پرداخت و آن را غیر قانونی خواند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین در تقابل با روسیه به ماجرای تصرف جزایر کوریل از سوی روسیه پرداخت و آن را محکوم کرد.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی»   رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه جزایر کوریل جنوبی که در ژاپن سرزمین‌های اشغالی نامیده می‌شود را اشغال کرده است.

رئیس جمهور اوکراین گفت اظهاراتش عادلانه، قانونی است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «اوکراین بار دیگر بر احترام خود به حاکمیت و تمامیت ارضی ژاپن از جمله سرزمین های شمالی که هنوز تحت اشغال روسیه است، تاکید دارد.»

زلنسکی افزود: «کشور روسیه حق تصاحب این سرزمین‌ها را ندارد و همه در جهان این را به خوبی می‌دانند.»

رشته جزایر آتشفشانی که توسط روسیه کوریل و توسط ژاپن «سرزمین‌های شمالی» نامیده می‌شود،   کانون خصومت چند دهه‌ای بین دو کشور است که مانع از امضای پیمان صلح رسمی جنگ جهانی دوم شده است.

مسکو این مجمع الجزایر راهبردی که دریای «اوخوتسک» و اقیانوس آرام را از هم جدا می‌کند  متعلق به خود می‌داند در حالی که توکیو مدعی است که این چهار جزیره متعلق به ژاپن است و در روزهای پایانی جنگ توسط ارتش شوروی سابق  تصرف شد.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر جدید ژاپن چندی قبل گفت که حاکمیت ژاپن به چهار جزیره مورد اختلاف با روسیه تسری می‌یابد. به دنبال این سخنان نخست وزیر ژاپن، کرملین این ادعا را محکوم کرد.

هر چند طی سالیان گذشته تلاش‌هایی برای حل این مناقشه و امضای پیمان صلح انجام شد، اما موضوع مالکیت بر این جزایر موجب به وجود آمدن تنش‌هایی در روابط سیاسی روسیه و ژاپن شده و این اختلافات همچنان حل نشده است.

طبق برخی گزارش‌ها، در حال حاضر حدود ۱۴ هزار روس در این جزایر زندگی می‌کنند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند.

ژاپن به شدت در زمینه تحرکات نظامی روسیه در این جزایر راهبردی حساس است. روسیه اکتبر (آبان) گذشته اعلام کرد که برای نخستین بار قصد استقرار یک سامانه موشکی در این جزیره مورد مناقشه با ژاپن را دارد، اما این اقدام بخشی از یک تمرین نظامی و نه با اهداف زرمی است.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که برنامه‌هایی برای ساخت ۵۱ قطعه زیرساخت نظامی در جزایر کوریل دارد.

نخست‌ وزیر جدید ژاپن چندی قبل در جلسه پارلمان این کشور بار دیگر بر مالکیت این کشور بر جزایر مورد مناقشه با روسیه تاکید کرد. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر جدید ژاپن در نشست  پارلمان این کشور اعلام کرد، دولت جدید این کشور خواهان امضا پیمان صلح با روسیه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 11
    ای دلقک غربی ها ، روسیه در روزهای آتی تصرف قانونی و غیر قانونی را بهت یاد میده چه شکلی است....
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    14 3
    روسیه تاریخش مملو از تجاوزگری و جنایت در حق همسایگانش هست.صابونش به تن همه ی همسایه ها و از جمله ایران خورده است
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    درود بر پوتین ومرده باد انگلوساکسونها
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 2
    خب زلنسکی مگر ژاپن خودش نمیتونه از حق خودش دفاع کنه؟ چون این جزایر با قسمت شمالی ژاپن متعلق به روسیه است بعد هم مگر ژاپنی که نوکر و مستعمره آمریکاست این توان رو داره که با ابر قدرت اتمی جهان (روسیه) اعلان جنگ دهد؟
    • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      همون ژاپنی که آمریکا روتا آستانه شکست برد ولی با بمب اتم ویران شد حالا شده مستعمره آمریکا عاقبت بیشهوری حالا فکر کن بمب اتم فقط برای خودش خوبه نه دیگران چرا چون میخواد رودست نداشته باشه وبه هر طریقی بتونه ظلم کنه واگه خیلی فضولی کرد با ام بزندش چون یه قدر ت اتمی رو نمیتونه تحقیر کنه به کره شمالی قول داد اکه سیستم اتمیشو کنار بزاره کمکش میکنه نه بلکه کمک نکرد قراردادش هم پاره کرد وحالا کره دستش رو روکرد با لیبی همینطور با عراق همینطور با اوکراین هم همینطور بهش گفت سلاحهای اتمیتو تحویل بده من ازت مواظبت میکنم ومحافظت که نکرد در حال ویرانکردنشه وسلاحهاشو بهش میفروشه تا اقتصاد خودشو احیا کنه کمی تفکرو حالا ببینید با جنگ داخلی لیبی چه شده هست تا جنگ هست فروش سلاح هم هست
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 3
    عه چقدر دلقینسکی تخم ژاپنی دوست داره ٬ داره میماله. ببخشید دوستم میگه تو که تفاوت تخمه جاپونی و میناله را نمیدونی حیا کن چرا الکی کامنت مینویسی؟ ببخشید دیگه تکرار نمیشه.منظور داره میناله بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس