کد خبر 1398953
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
روسیه 384 عضو پارلمان ژاپن را تحریم کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۳۸۴ عضو پارلمان ژاپن را به لیست تحریم‌های خود افزوده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه ۳۸۴ عضو پارلمان ژاپن را تحریم کرد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن ماه پیش از اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین خبر داده بود.

نخست وزیر ژاپن دایره تحریم‌ها علیه روسیه را توسعه داده و هرگونه صادرات به شرکت‌های نظامی روسی را تحریم کرده و ۱۴۰ مقام روسیه را به لیست تحریم‌های این کشور اضافه کرد.

وی گفته بود: «حمله روسیه به اوکراین مشکل اروپایی‌ها به شمار نمی‌آید و باید به طرف روسی نشان داد که حمله نظامی این کشور به اوکراین پیامدهایی به همراه دارد».

ژاپن پیش از این نیز در ماه مارس سه نهاد روس و تعدادی از مقام‌های این کشور از جمله «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه را تحریم کرده بود.

«شونیتشی سوزوکی» وزیر امور مالی ژاپن گفته بود که توکیو و واشنگتن با همکاری یکدیگر، تلاش خواهند کرد تا روسیه بهای سنگینی را برای حمله به اوکراین پرداخت کند.

وی که این سخنان را پس از دیدار و گفت‌وگو با «جانت یلین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح می‌کرد، گفت: «دو طرف توافق کردند که هماهنگی با یکدیگر برای اقدام علیه روسیه را ادامه دهند».

سوزوکی گفت: «اقدام بانک مرکزی روسیه در افزایش سود نشان دهنده تاثیرگذاری تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است».

وزارت خزانه داری آمریکا نیز گفته بود که این کشور در همکاری با ژاپن و کشورهای گروه هفت، تلاش خواهد کرد تا روسیه را از ساختار مالی جهان کنار زده و بیشترین هزینه را علیه مسکو تحمیل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس