مهدی فروزش

مدیر کل پزشکی قانونی تهران گفت: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است.

به گزارش مشرق، مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی تهران در گفتگوی ویژه خبری گفت: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند قوه قضائیه، وظیفه و رسالت آن استقرار عدالت و کشف حقیقت در جامعه است.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران در ادامه اظهار داشت: سالیانه بیش از ۲ و نیم میلیون پرونده را مورد بررسی قرار می دهیم و بیش از ۳۰ هزار پرونده که دارای پیچیدگی های خاص هستند در کمیسیون های ما مورد بررسی و اظهار نظر کارشناسی قرار می گیرند.

وی افزود: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است. در سایر پرونده ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف( مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق تخصص غدد و …) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.

فروزش گفت: در تمامی آزمایشاتی که انجام میگیرد بسته به نوع آزمایش و فرایند آزمایش زمان متفاوت است و در مورد مرحومه مهسا امینی نمونه ها از نوع آسیب شناسی و سم شناسی بود. در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم برای آزمایش های آسیب شناسی همین مدت زمان دو تا سه هفته زمان نیاز است. در یک هفته اول نتیجه ازمایشات سم شناسی ما کاملا مشخص شد ولی بدلیل اینکه فرایند مورد نظر در آزمایشات اسیب شناسی از نظر زمانی، مدت مشخصی را طی می‌کرد زمان به دو تا سه هفته ارتقاء داده شد تا اینکه نتیجه مطلوب را بگیریم‌. در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم برای آزمایش های آسیب شناسی همین مدت زمان دو تا سه هفته زمان نیاز است.

جراحی تومور مغزی در ۸ سالگی

وی ادامه داد: در پرونده مرحومه امینی از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت استعلام گرفتیم که سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند.مرحومه امینی در سن ۸ سالگی در سال ۸۶ به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصص میلاد به دلیل علائم بروز سر درد و اختلال رشد و اختلال بینایی با تشخیص تومور خوش خیم مغزی تحت عمل جراحی قرار می گیرد. همچنین پدر مرحومه امینی در آن دوران اجازه انجام جراحی را به پزشکان داده است. در آن دوران جمجه بیمار از ناحیه سمت راست باز شده است و در معاینه ظاهری کاملا مشخص بوده است و در کالبدگشایی نیز مشخص است. همچنین در آن زمان با تشخیص پزشک بخشی از تومور به دلیل شرایط بیمار باقی مانده است.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران افزود: تمامی اظهار نظرهای ما مستدل و مستند به سوابق پزشکی است. بخشی از مستندات ما مربوط به مراجعات سرپایی مرحومه امینی به پزشکان و متخصصان و فوق تخصصان پزشکی در زمینه های مختلف بوده است. ما اظهار نظرمان صرفا بر اساس مشاهدات کالبد گشایی و معاینه جسد نبوده و سوابق بیمار را چه به صورت بستری در بیمارستان و یا به صورت سرپایی بررسی کردیم.

فروزش همچنین گفت: عمده مراجعات ایشان در شهر تبریز بوده که دکتر سیامک شیوا در سال ۹۵ مکرر این مرحومه را ویزیت کرده اند.مراجعات مکرر دیگری بعد از سال ۹۵ داشته اند. مراجعاتی هم به دکتر بهرامی فوق تخصص غدد در شهر تبریز در سال ۹۷ داشته اند. همچنین وی به متخصص چشم پزشکی برای پیگیری درمان خود مراجعه داشته است.

هیچ‌گونه آثار و شواهدی از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت وجود نداشت

مدیر پزشکی قانونی تهران اظهار داشت: در معاینه ظاهری مهسا امینی هیچ‌گونه آثار و شواهدی از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و جمجمه وجود نداشت. خون‌ریزی در گوش و آثاری از خونریزی یا ازهم‌گسیختگی در پارانشیم مغز وجود نداشت. ما به یک توده که ناشی از عمل قبلی بود رسیدیم. هیچ گونه آثاری از خون ریزی در ناحیه زیر عنکبوتیه وجود نداشت.

وی ادامه داد: یک جلسه در ابتدای امر با حضور پدر مرحومه برگزار شد و روند سیر درمان نیز از وی پرسیده شد همچنین در جلسه دیگر با وکلای خود حضور داشتند و سوالاتی در خصوص سیر درمان و داروهای مصرف شده توسط کارشناسان از پدر وی پرسیده شد.

فروزش گفت: بیمار داروی کم کاری تیروئید، داروی نارسایی و اختلال در عملکرد هیپوفیز و ... استفاده کرده می‌کرده است. مستندات مصرف داروها از سازمان تامین اجتماعی دریافت شده است و همچنین بیمار داروهای دیگری به صورت غیر مستمر مصرف کرده است که در سوابق بیمار وجود دارد. همچنین وی به پزشکان زیادی نیز مراجعه داشته است. آزمایشاتی نیز در پیگیری درمان این نوع بیماری انجام شده است.

وجود خون آبه پس از تشریح مغزی

در ادامه حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌داد فرد جراحی انجام داده است و برخی در شبکه‌های مجازی اطلاعت غلطی بدون شرح حال بیمار منتشر کردند. تصاویر بررسی شده نشان می‌داد هیچگونه شکستگی در سی تی اسکن مشاهده نمی‌شود. همچنین برترین پزشکان کشور نیز تایید کردند عامل خون ریزی وجود ندارد.

قناعتی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌داد در یک فرد جوان غش کردن طبیعی نبود و برای ما این موضوع سوال بود، در افراد جوان شایع‌ترین علت این موضوع در افراد جوان پاره شدن ناگهانی قلب یا خون ریزی شدید مغزی و ضربات مغزی است که بروز علائم در این موارد تدریجی است و علائم آن به مرور خود را نشان می‌دهد؛ در فیلم دوربین‌ها مشخص است مرحومه امینی دچار ضربه مغزی در جمجمه که منجر به مرگ شود نداشته است. و یافته‌های ما با نتایج تشریح مطابقت داشت.

تایید جراحی مغز توسط مادر مرحومه امینی

استاد تمام رادیولوژی افزود: پدر ایشان اعلام کردند قسمتی از سر خون آلود بوده است، وقتی جمجه باز شده باشد و تشریح شده باشد وجود خون آبه طبیعی بوده به دلیل اینکه مغز برای تشریح شکافته شده است.

در ادامه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت:در بررسی پزشکی قانونی و کالبد شکافی که روی قفسه سینه و شکم انجام شد هیچ یک از اعضای داخلی بدن و قفسه سینه دچار خون ریزی نشده بود و احشا کاملا سالم بودند.

وی ادامه داد: در بیمارستان کسری بررسی لازم انجام شده است و درمان لازم برای بیمار صورت گرفته است. در بیمارستان کسری از مادر مرحومه شرح حال گرفته شده است و وی اعلام کرده است مهسا امینی تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته است و مبتلا به دیابت بی‌مزه است و دچار کم کاری تیروئید بوده است. مادر متوفی در مورخه ۱۴۰۱/۶/۲۳ این توضیحات را ارائه داده و درخصوص وضعیت مصرف دارو توسط فرزندش نیز اطلاعاتی را در اختیار پزشکان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد نجار درونکلایی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    26 29
    خخخخخخ
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 3
      رو یخ بخندی
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      7 3
      بخند به کله تهی از مغزت
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 1
      :)) همیشه وقتی باطل ،نمیتونه جواب حق رو بده ،به تمسخر کردن روی می آورد! داداش گلم ! تو مخترعش نیستی !
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 3
      اگه هر زنی به این فکر میکرد که خیلی از زندگی ها سر این بیحجابی ها از هم پاشیده شد،خیلی خانمها نامزد یا همسر یا عشقشونو از دست دادن و زندگی و اعتمادبنفس و روح و روانشون از هم پاشید،خیلی بچه ها شدن بچه طلاق،....همه حجابشونو رعایت میکردن.ولی اینجور مسائل چون مثل گرونی و قیمت ارز و....قابل اندازه،گیری نیستن بنظر بعضیا بی اهمیت میاد.درحالیکه آدمای خیلی زیادی ضربه های بدی از این قضیه خوردن و میخورن.هیچ دختر و‌ زنی دوست نداره غیر از خودش ۱زن دیگه چشم و فکر عشقشو به خودش مشغول کنه
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    74 10
    یکی باید به این خانواده بگه که البته دختر شما عزیز بوده برای شما ولی مردم هم بچه هایشون رو از سر راه که نیاورده بودند که بخاطر این عزیز دل شما زیر خاک رفتند .اونا هم بچه هایشون رو که به نام دختر شما کشته شد دوست داشتند و عزیزشون بوده. اونایی که شما بچه هاشون رو زیر خاک کردید هموطن شما بودند.
    • سیروان مهابادی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      18 3
      حزب کومله و افرادی که نسبت به آنها تعصب دارند هیچگاه بویی از انسانیت و شرف نبرده اند
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    41 7
    اونوقت چه کس یا کسانی اونها رو تحت فشار قرا دادند که سابقه بیماری فرزندتان را فعلا مخفی نگه دارید؟ پاسخ این سوال چیز های زیادی رو روشن میکنه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    48 9
    خانواده محترم امینی! به خاطر این قصور و تعصب و پنهان کاری شما جامعه ملتهب شد و به اشوب هایی ختم شد که 100 نفر دراون از نیروهای نظامی و انتظامی و مردم عادی و... کشته شدند ایا برای این عملتان در برابر خدا شاهد و دلیلی دارید؟ خداوند همه مار را به راه راست هدایت کند و عاقبت به خیر گرداند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    36 6
    وکیل دروغگو هم بودن خودش هنریه! هم سر هم‌کیشان کلاه بزاری و هم سر متخصصین. دسیسه ضد انقلاب را فقط ساده‌لوحان باور دارند. کی خواهند توانست خود را از این همه حق‌الناس ، کشته شدن مردم، اهانت به کشور و مردم، نابودسازی میلیاردها از بیت‌المال و مال مردم، نجات دهند. دست در دست منافق و خائن به مملکت دادن نتیجه‌ای جز این ندارد. خسرالدنیا و الاخره.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 7
    بهرحال
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 2
    دیشب برنامه رو از شبکه خبر دیدم
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    29 6
    از آتش بیار معرکه خانواده چه خبر؟
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    20 35
    شماها چقدر بی وجودین
    • سیروان مهابادی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      20 2
      بی وجود اون دایی کومله کثیف این زنیکه بود که بعد از مردن دختره با لباس کومله رفته توی دفتر حزب کومله بغل پرچم نجس کردستان کلیپ میده بیرون، بی وجود پدر این دختره بود که به ماجرا دروغ بست و گفت که دخترم در طول عمرش مگر برای سرماخوردگی رفته دکتر و گرنه مشکل دیگه ای نداشته و خون چند اغفال شده بدبخت و اینهمه خسارت بیت المال به گردنش افتاده . بی وجود معلوم الحال های هرزه ای بودند که توی خیابون بانک و عابربانک اتش می زدند و با چاقو گلوی ماموران حافظ امنیت رو می بریدند . و در نهایت بی وجود امثال خودت و خانواده های امثال خودت هستند که اخبار داخلی رو باور ندارند ولی حاضرند لجنهای مجری شبکه اینترنشال رو بخورند
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 1
      با وجود فقط وفقط وفقط خودتون !!!!!!! به اسم زن ،چادر از سر زنان میکشید ودر تجمعاتتون بیست درصد از خانمها رو آزار میدهید!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    31 46
    بالاخره یه بیماری مغزی رو زدین انگ این دختره...
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 1
      راست میگی. فلج مغزی امثال تو تهی مغز هستید نه اون بنده خدا
    • ُسیروان مهابادی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      14 1
      شما سرت توی گندهای مجریان شبکه اینترنشنال باشه چیکار داری به اخبار سایت های داخلی بدبخت!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    26 25
    خدا اون دختر بیچاره را بیاموزه خوب نیست اینقدر پشتت داستان سرایی کنید یکم احترام قائل بشید بد نیست ببینید
  • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    29 28
    چرا نگذاشتید این تایید ١٩ نفر با حضور پزشکان معرفی شده از طرف خانوادهٔ آن مرحومه باشد چیزی از شما کم نمی شد!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      11 1
      طرفین دعوا که پزشک معرفی نمیکنن. شاکی خانواده امینی و متشاکی نیروی انتظامی است. هیچ کدوم از این دو طرف نمیتونن قاضی یا پزشک معرفی کنن. قوه قضاییه و پزشکی قانونی مرجع قانونی کشف وقایع هستند. نظر پزشک امین خانواده مرحوم رو میتونه نیروی انتظامی قبول نکنه و اگر نتیروی انتظامی هم پزشک معرفی کنه خانواده امینی قبول نمیکنن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 0
      وقتی به سابقه راست گوئــــــــــــــــــــــــــــی !!! این خانواده ووکیلشون ! که معتقدن دختره ، جز برای سرماخوردگی،مراجعه پزشکی نداشته ! برمیگردیم،میدانیم که بهانه جوئی وبازی این خانواده تمامی ندارد .گوئی میخواهند برای مرگ طبیعی دخترشون، همه جوانان ایران را کفن کنند ..........
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 0
      وقتی به سابقه راست گوئــــــــــــــــــــــــــــی !!! این خانواده ووکیلشون ! که معتقدن دختره ، جز برای سرماخوردگی،مراجعه پزشکی نداشته ! برمیگردیم،میدانیم که بهانه جوئی وبازی این خانواده تمامی ندارد .گوئی میخواهند برای مرگ طبیعی دخترشون، همه جوانان ایران را کفن کنند ..........
    • سیروان مهابادی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 0
      پدر نامحترم این دختره که از روز اول قضیه عمل رو حاشا میکرد و میگفت دخترم مگر برای سرماخوردگی رفته باشه پیش دکتر وگرنه هیچموقع بیماری نداشته! اونها سر فرصت باید برای اینکه عامل اصلی اغتشاشات بودند تاوان پس بدهند نه اینکه اونها بیان برای ما تعیین تکلیف بکنند ... ضمنا کلیپ دایی مهسا با لباس حزب کومله در یکی از دفاتر این حزب فاسد در عراق هم منتشر شده که نشون میده در برخوردهای محبت آمیزی که تاکنون با این خانواده شده باید بازنگری بشه . به خدا قسم اگر این جریانات در کشوری مانند امریکا یا فرانسه روی میداد از یه جایی چوب میذاشتند توی پدر کذاب دختره که از بغل لوزه هاش بزنه بیرون!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 0
      وقتی حزب کوموله داره بهشون خط میده و مثل ریگ دروغ میگن که هیچ بیماری زمینه ای نداشته حتی وکیلشونم دروغ میگه بعد یکی یکی دروغاشون رو میشه دوباره ۲تا پزشک دروغگو هم بیارن تو کار که دوباره چندتا جوون بدبخت دیگه کشته بشن و جامعه رو دوباره به گند بکشن؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    23 22
    همين حرفا رو روز اول فوت ايشونم ميگفتين که
    • الیاس IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      14 1
      تحقیقات نهایی همون صحبت های اولیه را اثبات کرده شما ناراحت هستی؟ دروغگویی رسانه های خارجی و مزدور واضح بوده و هست
    • دزد سر گردنه IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      8 1
      از ملانصرالدین پرسیدن چندسالته گفت 50سال رفتند 10 بعد اومدن پرسیدن چندسالته گفت50 سال. گفتند تو ده ساله پیشم همینو گفتی. گفت حرف مرد یکیه!! حالا کار دکی شده خوبه خودتونم می دونید چاخان می بندید
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 0
      دو ضرب در دو میشه چهار ده سال دیگه هم دو ضرب در دو میشه چهار. توقع داری واقعیت با گزشت زمان تغییر کنه یا بردارن یه ادم بی گناه رو محاکمه کنن که دل یه عده خنک بشه؟!! به مرگ طبیعی مرده حالا هی شما بالا پایین کنید فیاده ای نداره. اصلا تو فیلمش هم مشخص بود
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    30 45
    باورمان شد!!!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      7 0
      باور نکنید خدا هم بگه یه چیز میگید
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      7 0
      انجا هم خیلی ها باروشان شد مهسا بهانه است لخت وعورشدن نشانه است
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 0
      نرود میخ آهنی در سنگ
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 2
      اصلا حرف ایشون کاملا حجته. استعفرله دروغ اصلا به ایشان نمیاد. والا چی بگم دکیه دیگه!!
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 0
      به درک. باور چهارتا احمق مغرض مجازی مثل تو در کمترین حد اهمیت قرار داره. مهم افکار عمومی و وجدان عمومی است
    • سیروان مهابادی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 0
      شما از اون دسته افراد هستید که اخبار داخلی رو قبول ندارید ولی حاضرید همیشه یه مقدار آشغال مجریهای شبکه اینترنشنال مثل آدامس توی دهنتون باشه و اضافات شبکه های غربی-صعودی رو بالا بکشید!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      15 0
      همانطوری که ما باورمون شد که شماها ،برای مهسا امینی دارید،سر میبرید وانسان زنده آتش میزنید و اموال مردم رو نابود میکنید!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    11 0
    بدرک.بما چه باید ماتاوان بدیم؟ مگه اون کی بوده؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 5
    ولش کنید دیکه. دهها نفر کشته و صدها مجروح و میلیاردها تومن خسارت بخاطر ولگردی یه دختر
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 2
      ولگرد تویی لجنپران ها آقا
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 9
    ما هم باور کردیم .
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      11 3
      به درک
  • سید محسن هاتف IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 2
    بنام خداوند قادر متعال .مرگ مهسا امینی را بهانه کردند دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران که مملکت را از هم بپا شانند .برای اینکه جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه ای در برابر تمام دشمنانش در جهان ایستادگی کرده و می کند
  • دزد سر گردنه IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    حالا که تموم شد رفت.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 4
    بنظرم خانواده های شهدای اغتشاشات اخیر باید از خانواده مهسا امینی بخاطر نشر اکاذیب و دروغ مبنی بر سالم بودن فرزندشان شکایت کنند.
  • IQ ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 1
    این باباش دانشگاه ماسا چوست درس خوانده پنجاه تا پزشک هم بگن فلان بهمان قبول نداره تا یک هفت هشت تا از مامورها نیروی انتظامی رو تیر باران نکنید راضی نمیشه بی خیالش بشید
  • IQ ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 1
    بالاخره باباش هم تو صدا آمریکا اعتراف کرد ۱۵ سال پیش جراحی داشته ولی میگه این جریان ربطی به اون نداره که افتاده فوت کرده
  • الهام IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 1
    بعضیا کلا نمیخوان قانع بشن...حرف اینا رو قبول ندارید ...حرف شبکه های خارجی رو چی ....دیروز ت شبکه اخبار اپوزیسیون دقیقا پزشکی تایید کرد که مهسا امینی دچار تومور خوش خیم بوده ...من کلا با گشت ارشاد مخالفم ...اما دلیل پنهان کاری خانواده شو نمیتونم درک کنم
  • ساس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    17 1
    لیست کشته سازی ها نشان میدهد اگر با مهسا شروع نمیشد با نیکا یا شهره یا اکبر یا اصغر یا عباس یا معصومه یا فیتیله های دیگر فصل خزان را منور و پر از خش خش برگهای فرویخته میکردند. چند فیتیله ی سیاسی برای انفجار اجتماعی بحد کافی باید وجود میداشت
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    13 2
    نجفی زن خودش رو کشت یه سلبریتی اعتراض نکرد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    14 2
    چقدر بده یه خانواده ای نونشون رو بزنن تو خون بچه شون و بخورن..... چقدر بدترباعث مرگ فرزندان مردمی بشن که بخاطر این خانواده ناراحت بودن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 2
    همه کامنت هارو خوندم. چنتا گاو هم کامنت داده بودن .بازم چرند گفته بودن. برای بعضی ها دلیل و برهان هیچ معنایی نداره.
  • hamid IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 12
    اگه از ترس و استرس و فشار عصبی به این روز نشسته دخترک معصوم
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      7 2
      حالا استرس ! داشت که با ضابط قضایی امنیت اخلاقی ُداشت چک وچانه میزد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 2
      آدمی که استرس براش بده کاری نمیکنه که در موقعیت استرس زا قرار بگیرد. مهسای هوس باز
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    این دختر خودش در جریان بوده ک میخواد بمیره و در اصل یک حرکت انتحاری انجام داده.حرکتی ک باعث شده چندین نفر بیگناه کشته بشن حالا چ اونایی ک فریب خورده بودن و در صف اغتشاشگران بودن و چ نیروهای امنیتی ک مظلومانه کشته شدن.بخاطر کارای این خانوم و خانوادش هزاران میلیارد ضرر به مردم و کشور وارد شد و ۲.۳ هفتس مملکت تو آشوبه.خدا نیامرزتش ب حقه علی و خانوادش رو هم باید بدن دسته مردم تا خودشون ب سزای اعمالشون برسوننشون.باید تمام عوامل این جریان از پدر و مادر و داییش گرفته تا وکلا و سلبریتی ها و سیاسیونی ک تو این دسیسه دست داشت اعدام بشن
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 0
      فعلا که بحث انتحاری بودنش رو کسی اثبات نکرده و نظام هم نگفته. آن کارشناس عرب از خودش حرف زده. باید همین گزارش پزشکی قانونی را فصل الخطاب قرار داد.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 1
    دست همه مسئولان درد نکنه که موضوع را روشن کردند. تور به خدا قسمتون می دم حالا که مسئولان مملکت اینقدر قدرتمند هستند خاوری رو هم از کانادا بگیرید بیارید تا پولهایی رو که خورده از حلقومش بکشیم بیرون.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 0
    هر مدرکی بیارید اونا قبول نمیکنن چون نمیخوان قبول کنن
  • مهسا امینی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    خداپر مادر مهسا امینی و دایی دروغگویش را دچار تومور مغزی کند مهسا مغزش نیمه بود هیپوفیز هم نداشت هیپوتالاموس هم داشت محور مغزی کلیوی هم از کار افتاده بود
  • حسام IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 6
    الان اگه خود مهسا هم بیاد بگه به خدا تقصیر پلیس ایران نیست، اینا باور نمیکنن چون قرارشون همینه
  • حامد GB ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 1
    با یک دروغ بزرگ ده ها تن را به کشتن دادند. هدف ایجاد ناآرامی در ایرانی برای تضعیف حکومت و اعمال تحریم های بیشتر و بدبین کردن مردم به نظام بود. از دشمنان این نظام خوی توحش و رذالت خود رو در این ناآرامی ها به صورت عریان به نمایش گذاشتند
  • حمید IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 1
    بابا کی با نحوه فوت این مرحومه کار داره دلتون خوشه‌ها!!!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 4
    اون پدرومادردروغگوش....که تمام ایرانرو بادروغاشون به آتیش کشیدن. جواب خونهاوزخمهاوخسارات ووووووهمروبایدبدن.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      5 6
      باباش و بسیاری از اقوام نزدیک این دختر عضو حزب کومله هستند .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 9
    اون پدرومادردروغگوش....که تمام ایرانرو بادروغاشون به آتیش کشیدن. جواب خونهاوزخمهاوخسارات ووووووهمروبایدبدن.
  • . ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 1
    واقعا شرم اوره که این مدت خانواده ش سرمون رو شیره مالیده بودن خجالت بکشید همون اول میگفتید ایشون عمل مغز و بیماری های دیگر داشته
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    مردم اینقدر مشکل دارن که چنین چیزی توش گمه.این بهانه بود که ۱مشت هرجایی خودشونو بریزن بیرون
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 2
    نیروهای امنیتی و انتظامی باید کاملا حواسشان به : بابا و بستگان نزدیک این دختر که جز : حزب کومله هستند باید باشد .
  • مریم IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 5
    این همه جوان فدا کردید، مملکت رو آشوب زده کردید و خسارت هنگفت بیت المال! با چه رویی هنوز حرف مفت و کذب میزنید.
  • از شهرستان سراب IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    غرب و شبکه های فارسی زبان معاند عاشق چشم و ابروی کیمیا و مهسا امینی و خانواده هاشون نیستند اونها فقط دنبال یک بهانه و بزرگنمایی هستند وگرنه اینها دختران خودمون بودند فوت شدندخداوند رحمتشون کنه و برای بازماندگان تقاضای صبر از درگاه الهی داریم و دلایل فوت اونها هم توسط کاراگاهان بررسی خواهد شد و با مسببین اگر خطایی صورت گرفته باشه برخورد قانونی خواهد شد
  • ایرانی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 2
    اون دوست عزیزی که اسمش رو سیروان مهابادی گذاشته جناب شما فقط میتونید با یه پیام احضار نطر کنید نه این که بیای به خود مرحوم و خانوادش توهین کنی مگه شما کی هستی بعدش هم اقای مشرق خودی ها هرچی بگن پخش میشه خوب بزارید همه بیان نظر بدن .ممنون
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    اگه پلیس اهل برخورد خشن بود، اینهمه اغتشاگر رو میکشت...
  • ساس IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    لیست کشته سازی ها نشان میدهد اگر با مهسا شروع نمیشد با نیکا یا شهره یا اکبر یا اصغر یا عباس یا معصومه یا فیتیله های دیگر فصل خزان را منور و پر از خش خش برگهای فرویخته میکردند. چند فیتیله ی سیاسی برای انفجار اجتماعی بحد کافی باید وجود میداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس