کد خبر 1423302
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
آزمایش موشکی مجدد کره شمالی

منابع خبری از شلیک مجدد موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای شرقی ژاپن خبر دادند و اعلام کردند دولت ژاپن هشدار فوری در این باره صادر کرد.

به گزارش مشرق، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای آزمایش مجدد موشک بالستیک کره شمالی را تأیید کرد و گفت این موشک نامشخص از شرق کره شمالی شلیک شده و در حال طی مسیر به سمت دریای ژاپن در آسمان است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت دفاع ژاپن اما با صدور هشدار فوری، هدف این موشک را منطقه هوکایدو عنوان کرد.

گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک شلیک شده احتمالاً از نوع بالستیک کوتاه‌برد است، اما جزئیات بیشتری از آن در اختیار ندارند. شبکه «ان‌اچ‌کی» نیز گزارش داد وزارت دفاع ژاپن با صدور هشداری خطاب به مردم اعلام کرد در داخل منازل خود بمانند، به زیرزمین‌ها بروند یا سریعاً در پناهگاه‌ها مستقر شوند.

این در حالی است که رسانه‌های خبری در این کشور گزارش دادند که مقامات نظامی ژاپن اعلام کردند که این موشک از آسمان ژاپن عبور و در دریای شرقی سقوط کرده است و بر این اساس دولت ژاپن هشدارهای اضطراری را لغو کرد.

طبق گزارش شبکه ان‌اچ‌کی، پدافند هوایی ژاپن برای ساقط کردن این موشک تلاشی نکرده و این موشک در اقیانوس آرام سقوط کرده است. به شهروندان ژاپنی نیز هشدار داده می‌شود که به هیچ چیز مشکوکی نزدیک نشوند. تلویزیون ژاپن در ادامه اعلام کرد که «هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه این کشور نشست خبری ویژه‌ای در این باره برگزار خواهد کرد.

در حالی که دولت ژاپن دلیل صدور هشدارها را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است، اما برخی منابع و کارشناسان ارتفاع پایین شلیک این موشک کره شمالی را دلیل نگرانی مقامات اعلام کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    تازمانی که تهدیدات علیه یک کشور وجود دارد آن کشور باید توان نظامی خود را آن به آن بالاببرد
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    دم جناب آقای کیم جونگ اون و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره گرم ، حال کردم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس