کد خبر 1421130
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
رزمایش آمریکا کره

کره جنوبی و آمریکا اولین رزمایش ترکیبی نیروی دریایی خود را با حضور با حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی روز دوشنبه آغاز کردند.

به گزارش مشرق، این رزمایش چهار روزه در حال حاضر در دریای شرقی ژاپن با حضور ناو هواپیمابر هسته ای رونالد ریگان در حال جریان است تا "اراده قوی" اتحاد کره جنوبی و ایالات متحده را به تصویر بکشد.

در این رزمایش بیش از ۲۰ کشتی جنگی و رزم گروه  ناو هواپیمابر ریگان حضور دارند. این رزمایش شامل عملیاتهای مختلف ضد کشتی و ضد زیردریایی, مانورهای تاکتیکی و سایر عملیات رزمی دریایی است.

شبکه تلویزیونی ژاپن به نقل از بیانیه ارتش کره جنوبی گفت: کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس به سمت دریای شرقی [ژاپن] پرتاب کرده است.

 شبکه ان اچ کی ژاپن افزود: بررسی ها در خصوص میزان برد، ارتفاع و سرعت موشک در حال حاضر در حال انجام است.

این شلیک یک روز پس از آن روی می‌دهد که ارتش کره جنوبی روز شنبه (۲ مهر ماه)  اعلام کرد کره شمالی در حال انجام تحرکاتی با هدف شلیک موشک بالستیک از زیردریایی در سواحل شرقی این کشور است.

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس رونالد ریگان» نیز هفته گذشته منتهی به یکم مهر ماه سال جاری  با هدف شرکت در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، در بنده بوسان کره پهلو گرفت.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا از نزدیک در حال رصد جدیدترین تحولات کره شمالی هستند.

به گفته منابع ارتش آمریکا، اخیرا نشانه هایی نیز از فعالیتهای مربوط به آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی در شهر ساحلی سینپو در شمال شرقی این کشور رصد شده است.

تصاویر ماهواره ای اخیر نشان می دهد شماری از شناورهای در کنار یک زیردریایی در ساحل سینپو در شمال شرق کره شمالی پهلو گرفته اند.

کارشناسان با بررسی تصاویر ماهواره ای به این نتیجه رسیده اند احتمالا این زیردریایی با هدف شلیک موشک بالستیک در حال تجهیز شدن است.

پیش تر نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرده بود کره شمالی ممکن است همزمان با سفر قریب الوقوع کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن و کره جنوبی، دست به آزمایش هسته ای جدید بزند.

این مقام ارشد آمریکایی که اشاره ای به نامش نشده است، می گوید کره شمالی در صورت انجام آزمایش موشکی با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس