کد خبر 1422514
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

سفر ارزان به ترکیه برای ایرانیان اهمیت بسیاری دارد. زیرا بسیاری افراد با افزایش هزینه سفر، می خواهند در هزینه سفر خود صرفه جویی کنند.

یکی از اولین سوالاتی که ممکن است هنگام برنامه ریزی سفر خود داشته باشید این است که هزینه سفر در ترکیه چقدر است. البته میزان هزینه ای که می کنید بسته به سلیقه شما و تجربه ای که از سفر می خواهید داشته باشید بسیار متفاوت است. اما چگونه می توان یک سفر ارزان به ترکیه را تجربه کرد؟ در این مطلب به بررسی این موارد می پردازیم.

نحوه سفر ارزان به ترکیه

اهمیت سفر ارزان به ترکیه

روش های سفر ارزان به ترکیه

برای اینکه بتوانید سفر ارزانی به ترکیه داشته باشید، اول از همه باید بتوانید با یک بودجه منطقی و معقول خودتان را به ترکیه برسانید! برای سفر به ترکیه چند روش مختلف وجود دارد که یکی از آن ها سفر زمینی به ترکیه و دیگری سفر هوایی به ترکیه است. مسلم است که سفر زمینی به ترکیه ارزان ترین راه سفر به ترکیه است، اما به هر حال اگر شما حوصله سفر زمینی به ترکیه را ندارید، باز هم می توانید سفر ارزانی به ترکیه داشته باشیم. در این صورت راه چاره برای شما این است که در فصل های خلوتی سال به ترکیه سفر کنید تا بتوانید بهترین قیمت تور ترکیه را تجربه کنید.

اقامتگاه ارزان در ترکیه

برای تجربه یک سفر ارزان به ترکیه باید بتوانید یک هتل ارزان در ترکیه هم برای خودتان پیدا کنید. درباره هزینه اقامت در ترکیه باید این را بدانید که قیمت هتل های ترکیه بنا بر فصل و زمان سال بالا و پایین می شوند. معمولا در فصل تابستان ترکیه از همیشه شلوغ تر می شود و بنابراین مسلم است که هزینه اقامت در ترکیه در این فصل از سال بالاتر از همیشه می شود که این مورد در هزینه تور تاثیر خواهد گذاشت.

توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید سفر ارزانی به ترکیه داشته باشید، اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید تا هم هتل های ارزانی در ترکیه برایتان پیدا شود، هم اینکه بتوانید از آب و هوای مطبوع ترکیه استفاده کنید و هم اینکه خبری از شلوغی های توریستان در ترکیه نباشد. نکته دیگر اینکه در ترکیه هتل های ارزان و مهمانخانه به وفور وجود دارد.

پس اگر امکانات هتل برای شما اهمیت ندارد و بیشتر می خواهید زمان اقامتتان در ترکیه را به گشت و گذار در ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه اختصاص دهید، می توانید با رزرو یک هتل ارزان در ترکیه سفر ارزان تری به ترکیه داشته باشید. البته نمی توان منکر این هم شد که هتل های لوکس ترکیه جذابیت خیلی زیادی دارند و امکانات رفاهی و تفریحیشان واقعا وسوسه انگیز هستند.

نحوه سفر ارزان به ترکیه

سفر به ترکیه به صورت ارزان

حمل و نقل عمومی ارزان در ترکیه

یکی از بخش های هزینه های سفر به ترکیه مربوط به هزینه های تردد در ترکیه و هزینه سفر به استانبول میباشد. در واقع وقتی شما می خواهید در شهرهای ترکیه گشت و گذار کنید و از جاذبه های گردشگری ترکیه دیدن کنید، ناچارید که هر روز مبلغی را به عنوان کرایه تاکسی و اتوبوس و ... هزینه کنید. توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال سفر ارزان به ترکیه هستید، دور تاکسی های ترکیه را یک خط قرمز بکشید و به هیچ عنوان به سوار شدن در تاکسی های ترکیه فکر هم نکنید. به جای این کار تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی ترکیه استفاده کنید و بدین شکل هزینه های خود برای سفر به ترکیه را کاهش دهید.

توصیه ای که برایتان داریم، این است که اگر در تور ترکیه به استانبول رفتید، حتما یک استانبول کارت برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول مثل اتوبوس و مترو تهیه کنید و حتما با استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول تردد کنید. اگر هم خواستید که سفر بین شهری در ترکیه را تجربه کنید، از اتوبوس های بین شهری ترکیه بهره ببرید تا باز هم هزینه های سفر به ترکیه برایتان پایین بیاید.

تفریحات ارزان ترکیه

ابتدا بهتر است که روش های تفریح ارزان در استانبول را به شما ارائه کنیم. اگر می خواهید در تور ترکیه از استانبول بازدید کنید و اتفاقا اهل موزه گردی و بازدید از جاهای دیدنی استانبول هستید، بهتر است که قبل از هر کاری یک کارت موزه استانبول برای خودتان به ارزش 85 لیر تهیه کنید. چراکه قیمت بلیط ورودی هر موزه در استانبول چیزی حدود 40 لیر است و این بدین معنی است که شما با بازدید از دو موزه به تنهایی باید حدود همان هزینه خرید کارت موزه استانبول را خرج کنید. اما با خرید یک کارت موزه استانبول می توانید از چندین و چند موزه در طی 5 روز دیدن کنید و بدین شکل سفر ارزانی به ترکیه داشته باشید. ضمنا در استانبول و هر شهر دیگری در ترکیه، جاهای دیدنی رایگانی هم وجود دارد که با بازدید از آن ها می توانید سفر دلنشین و ارزانی به ترکیه داشته باشید. یادتان باشد که شما حتما نباید در تور ترکیه مبلغ زیادی را خرج کنید تا به شما خوش بگذرد!

غذاهای ارزان در سفر ترکیه

یکی از روش های سفر ارزان در سفر به ترکیه، تجربه کردن غذاهای خیابانی خوشمزه ترکی است. در شهرهای توریستی ترکیه اغذیه فروشی های متعددی وجود دارد که غذاهای ترکیه ای خوشمزه ای مثل دونر کباب را با قیمت های ارزان به فروش می رسانند. یادتان باشد که غذا خوردن در رستوران های نزدیک به جاهای دیدنی ترکیه یک اشتباه محض است و دلیلش هم این است که عموما قیمت غذاهای این رستوران ها بالاتر از حد واقعی است. پس بهتر است که با انتخاب رستوران های محلی و رستوران های ارزان در ترکیه و همین طور خوردن غذاهای خیابانی در ترکیه هزینه های سفر را برای خودتان کمتر کنید.

سخن پایانی

در پایان می توانیم بگوییم که اقامت در هتل‌های 5 ستاره، غذا خوردن در رستوران‌های لوکس، رفت و آمد با هواپیما، اتومبیل کرایه‌ای و پرواز گاه به گاه با بالون یا سفر با قایق تفریحی خصوصی بسیار پرهزینه‌تر از اقامت در خوابگاه‌ها و اتوبوس‌های چارتر خواهد بود. مطمئن باشید، ترکیه برای هر بودجه گزینه های متنوع زیادی دارد.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تور ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس