کد خبر 1422413
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
سلبریتی

در ایامی که اغتشاشگران با تحریض و تهییج برخی سلبریتی‌ها مشغول انجام اعمال داعشی و آتش زدن مردم و اماکن عمومی بودند طیف قابل توجهی از هنرمندان سعی کردند از ریختن بنزین بر آتش این فتنه خودداری کنند.

به گزارش مشرق، استناد این عده از هنرمندان دغدغه‌مند و دلسوز مردم و میهن این بود که ما نمی‌خواهیم هیزم آتشی باشیم که دشمنان کشورمان برافروخته‌اند و دود آن فقط و فقط به چشم ایران و ایرانی می‌رود، برخی دیگر از آن‌ها تاکید داشتند حتی اگر همه از ایران بروند ما کشورمان را ترک نخواهیم کرد و این دقیقاً همان تفاوت آشکاری است که بین هنرمندان دلسوز و وطن‌پرست با سلبریتی‌های دوتابعیتی است.

روز گذشته که خبر بازگشت مهران مدیری منتشر شد اخبار دیگری از چهره‌های شناخته شده و سرآمدن عوالم هنری هم در بین رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد که مشغول دفاع از مظلومیت مردم کشورمان در مقابل درنده خویی دشمنان و تحریم‌های ناجوانمردانه آن‌ها در حوزه‌های دارویی و غذایی بودند.

صداقت علیمردانی مقابل مجری بی‌بی‌سی

از پربازدیدترین اخبار در این رابطه مربوط به مصاحبه هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای کشورمان با بی‌بی‌سی فارسی است که اتفاقاً ساکن کشور امریکاست. این فیلمساز ایرانی که فیلم تازه‌اش «کلمبوس» یک کمدی ضد ترامپ است و به تازگی در امریکا اکران شده، از شهر دالاس روی خط بی‌بی‌سی فارسی آمد و از همان ابتدا آب پاکی را روی دست مجری شبکه سلطنتی انگلیس ریخت و گفت: «امریکا سیاه‌ترین دوران‌اش را می‌گذراند. مقامات امریکایی دروغ می‌گویند، و معیشت مردم ایران را هدف قرار داده‌اند.»

این سینماگر ایرانی ساکن امریکا خطاب به مجری شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی که سعی داشت هر جور شده موافقت ضمنی و تأیید او را بر حوادث اخیر و اغتشاشگران بگیرد و در پاسخ به پرسش او که گفته بود با توجه به اینکه اخیراً به ایران رفته‌اید چه تفاوت‌ها و تغییراتی را در جامعه ایرانی می‌بیند، گفت: از یک طرف این اتفاق (فوت مهسا امینی) را اتفاقی غم‌انگیز می‌دانم منتها قضاوت‌های خودمان را هم نمی‌پسندم. قضاوت‌هایی که دوآتیشه است... آنقدر بعضی وقت‌ها ما تند می‌رویم که اجازه نمی‌دهیم حکومت حرف‌های ما را بشنود.»

علیمردانی در پاسخ به قطع صحبت‌هایش توسط مجری برنامه تاکید کرد: من دارم بحث آسیب‌شناسانه می‌کنم خانم! من آدم سیاسی نیستم. ما تا وقتی به عنوان بزرگ‌ترهای این بچه‌ها جامعه را دو قطبی کنیم و جلوی همدیگر بایستیم [هیچی]درست نمیشه. کشور سوریه به آن بزرگی، یک ایران پشتش ایستاد. مگر توانستند حکومتش را تغییر بدهند!»

وی در ادامه اظهار داشت: در این موقعیت عقلانیت مهم‌ترین چیزی است که وجود دارد. آن‌چیزی که من در کف خیابان‌های تهران می‌بینم با آن چیزی که پروپاگاندا می‌شود متفاوت است. در کشوری که شما در آن زندگی می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ شما اگر بخواهید در انگلیس براندازی کنید سیستم حکومت می‌ایستد شما را نگاه می‌کند تا براندازی کنید؟! متأسفانه جامعه دوقطبی باعث می‌شود تا برادر کشی اتفاق بیفتد، راه [حل کردن مشکلات]جلوی حق ایستادن نیست؛ خانم!»

نت وطن‌پرستی مجید انتظامی

مجید انتظامی، آهنگساز و موزیسین سرشناس و پرآوازه کشورمان که نامش با موسیقی فیلم‌های دفاع مقدسی گره خورده است نیز در واکنش به برخی دروغ‌پراکنی‌های شبکه سعودی ایران اینترنشنال که مدعی شده بود اعضای ارکستر ملی به دلیل اعتراض به اتفاقات اخیر، بر سر تمرین حاضر نشده و اجرای کنسرت را لغو کرده‌اند در پست اینستاگرامی اعلام کرد این ادعا دروغ بوده و همه اعضا در تمرین حاضر بوده‌اند.

انتظامی در این پست نوشته است: «برخی می‌گویند چرا اعتراض نمی‌کنی، من سخنور یا سیاستمدار نیستم! من آهنگسازم و حرف‌ها و اعتراض‌ها و احساسات و واکنش‌هایم به مسائل مختلف را سال‌هاست که در موسیقی‌هایم فریاد زده و می‌زنم. چه اعتراضی بلندتر از سولوی ویولن «آژانس شیشه‌ای»؟ چه غم و ناله و خشمی بالاتر از سوت «از کرخه تا راین» و آوای «بوی پیراهن یوسف»؟

در ادامه اظهارنظر هنرمندان در رابطه با اتفاقات اخیر، پروانه معصومی، بازیگر پیشکسوت و قدیمی سینما و تلویزیون که علاوه بر حضور در سینمای قبل از انقلاب بعد پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سینمای ایران ماند و در آثار ماندگار بسیاری بازی کرد نیز با گرفتن موضع شفاف و بدون لکنتی در واکنش به اتفاقات اخیر با انتشار پیامی نوشت: «انقلاب اسلامی ما را از بند ظلم و اسارت نفس رها کرد و تا آخرین‌نفس برای حفظش می‌جنگیم. توکل می‌کنم به آن زنده‌ای که هر گز نمی‌میرد.»

سعید راد دیگر بازیگر سرشناس و قدیمی کشورمان که سینمای قبل و بعد از انقلاب را تجربه کرده ضمن تاکید بر اینکه «ایران با هیچ چیز در این دنیا قابل قیاس نیست» با انتشار توئیتی نوشت: «شاید این روزها آن‌هایی که سختی غربت را چشیده‌اند، بیشتر قدر وطن را می‌دانند؛ این سرمایه بزرگ با هیچ چیز در این دنیا قابل قیاس نیست من عاشق وطنم؛ حتی اگر همه از ایران بروند، سعید راد می‌ماند.»

واکنش‌های انقلابی مالک اشتر

واکنش و اظهارات داریوش ارجمند یکی دیگر از بازیگران و هنرمندان سرشناس و محبوب کشورمان طی چند وقت اخیر سرو صدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است. ارجمند که با تغییر نام کاربری صفحه شخصی اش به «مالک اشتر» در تقبیح اقدام برخی سلبریتی‌ها به آشوب آفرینی و حمایت از اغتشاشگران نوشته است: «با خودتون چه فکری کردید با چهارتا شعار دادن میشه این انقلاب [را]ساقط کرد؟ برای به دست آوردن این انقلاب چه خون‌هایی که داده نشده براش پس آن‌هایی که نمی‌دانند بدانند این انقلاب متعلق به امام زمان عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف هست، شماها و امثال [شماها]توان ساقط کردن این انقلاب را ندارند.»‌بعد از انتشار این مطلب بسیاری از فیک‌نیوزها سعی کردند با هجوم شبکه‌ای به صفحه این هنرمند وطن‌پرست صفحه او را از دسترس خارج کنند، اما او در پاسخ به آن‌ها و سلبریتی‌هایی که پشت پرده این اغتشاشات هستند بدون اشاره به اسم کارگردان اسکاری سینما نوشت: «آقای کارگردان، مسئول دعوت از سلبریتی‌های خارجی است برای واکنش به اوضاع فعلی» و در ادامه آن با انتشار پست دیگری به طعنه نوشت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند خارج از کشور راحت‌تر میشه مبارزه کرد بر علیه نظام...»

واقعیت چهره‌های هنری و سرشناسان عوالم هنر کشورمان کسانی هستند که حاضر نیستند مشکلات و مسائل داخلی و جان و آبروی مردم‌شان را بهانه و وجه‌المصالحه‌ای برای گرفتن اقامت و ویزا و تابعیت از کشورهای اروپایی و امریکایی قرار بدهند نه کسانی که نهایت میهن‌پرستی‌شان صرفاً در حد توئیت و پست زدن زیر پتو و در فضای مجازی خلاصه شده و می‌شود.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    32 2
    درودخدا بر هنرمندان با غیرت وانقلابی وننگ بر بی غیرتهای وطن فروش. از کی کومله ودموکرات وجیش ظلم ومنافقین وسلطنت طلبان خواهان عاقبت به خیری ایران جانمان را داشتند.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 2
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
  • حمیده IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    19 2
    مرحباب این وطن دوستان.سلبریتیهای دوزاری وتازه بدوران رسیده درس بگیرند.سلبریتی یعنی همین هنرمندان مردمی.مدیری،ریاحی،بهداد،فوتبالیستای وطن فروش وخیلی دیگه ازشمابدونیدپیش مردم هیچ ارج وقربی ندارید.زنده بادجمهوری اسلامی ایران
  • FR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    17 1
    این بیوطن های ضد انقلاب کاری کرده اند که هرکسی بهر دلیلی مجبور به زندگی در خارج از کشور است شرمنده باشد ختی اگر لحظه ای عشق به وطن و اعتقاد به انقلاب عظیم آمرا در دل از دست نداده باشد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    20 1
    نبردهای آخرالزمانی اتفاقاتیست که درون ذهن افراد میافتد! اغتشاشات اخیر درایران یا عراق فراخوان دجال صهیوانگلیسی است که افراد جاهل و غافل را بخود دعوت میکند!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    15 2
    درود برشماها ..ننگ بر مدیری و دیرباز و حسینی و ...همه وطنفروشا
  • عباس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    9 0
    سلبریتی مردمی و غیرمردمی...
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    11 0
    درود بر همه وطن پرست های باشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس