1

حمایت این سلبریتی‌ها از آنچه کف خیابان می‌گذرد، یعنی ایستادن‌شان در کنار رجوی و مسیح علی‌نژاد. این مفهومی که سلبریتی‌ها به دلیل دانش سیاسی پایین و تکیه بر احساسات و منافع، دیر به آن رسیدند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز شنبه ۹ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانیه وزارت اطلاعات پیرامون حوادث اخیر و حمله تروریستی «جیش‌الظلم» در زاهدان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده‌اند.

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود گفت‌وگویی دارد با احمد زیدآبادی و سعی کرده با نگاه متفاوت به تحولات اخیر کشور پرداخته و چشم‌اندازهای پیش رو را ترسیم کند.

زیدآبادی در این مصاحبه که با تیتر «اصلاحات باید کرد» می‌گوید: ۳ مسیر وجود دارد، یکی «ادامه وضع موجود»، دوم حرکات رادیکال و «دگرگونی ساختاری» و نهایتاً «اصلاحات». من با اصلاحات موافقم. او معتقد است که در درون جامعه‌ای که نتواند مخالفت خودش را نسبت به سیاست‌ها و راهبردها اعلام کند، نه مطبوعات مستقل شکل می‌گیرد نه احزاب سیاسی.

زیدآبادی با تأکید بر اینکه اگر راه اصلاحات بسته شود، این تنازعات دروازه‌های جهنم را باز می‌کند گفته است که اغلب افرادی که به خیابان می‌آیند، مطالبه سیاسی ندارند. بیشتر می‌خواهند سبک زندگی آن‌ها به رسمیت شناخته شود و گشت ارشاد، آزارشان ندهد!

اصلاح‌طلبان پس از شکست در انتخابات در سال گذشته روی مسائل اجتماعی سرمایه‌گذاری سنگین انجام داده‌اند. هدف آن است که زیست‌بوم جدیدی برای جامعه تعریف‌شده و با مسئله‌سازی مصنوعی مطالبات کانالیزه شود، این وضعیت باعث پایداری سیاسی اصلاح‌طلبان در آینده خواهد شد.

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی نیز روی اصل «مسئله‌سازی» در جامعه تمرکز کرده است، این روزنامه گفت‌وگویی دارد با امان‌الله قرایی‌مقدم و اتفاقات اخیر کشور را بررسی می‌کند. این جامعه‌شناس در این مصاحبه که با عنوان «باید با زبان نسل جدید با آن‌ها سخن بگوییم» عکس یک شده، می‌گوید:

هنگامی‌که آگاهی و دانش یک نسل افزایش پیدا می‌کند به‌صورت طبیعی در بیان خواسته‌های خود راحت‌تر و صریح‌تر خواهد بود. نکته دیگری که وجود دارد این است که نظام آموزشی ما هنوز دچار اشکال است. امروز کار نسل جدید به‌جایی رسیده که با نوع پوشش خود مطالبات خود را اعلام می‌کند. این‌یک اتفاق مهم است که در نسل جدید رخ‌داده و در نسل‌های گذشته وجود نداشت. نکته مهم در این زمینه این است که برخی حاضر به پذیرش شکاف نسلی و تغییر دغدغه‌ها نیستند. باید بپذیریم که دغدغه نسل‌ها تغییر می‌یابد و به همین دلیل باید شرایط برای بروز و ظهور دیدگاه‌های جدید در جامعه به وجود بیاید.

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

سلبریتی‌ها چه می‌گویند؟

روزنامه سازندگی ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران جلد امروز خود را به کارتونی از مهران مدیری اختصاص داده و نگاهی دارد به نوسانات رفتاری این سلبریتی، در تیتر نیز با کنایه به یکی از آثار او که مرد هزارچهره نام داشت، وی را مرد بی چهره می‌خواند

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته است: مهران مدیری، برنامه‌ساز تلویزیونی است که در مقاطع مختلف سیاسی تلاش کرده از خوشته حوادث به وجود آمده منافع خود را از آن اتفاقات بچیند. به همین دلیل است که سخنان اخیر او بیش از آنکه طبیعی و مردمی به نظر برسد.

 در ادامه این گزارش آمده است:

مواضع سینوسی مدیری در مقاطع مختلف فراموش شدنی نیست. مهران مدیری در هنگامه اعتراض نمایندگان مجلس ششم به تمسخر آن‌ها در برنامه پاورچین پرداخت و برای خودشیرینی مدیران وقت تلویزیون تحصن سیاسی و روزه سیاسی آن‌ها را دستمایه تمسخر قرارداد. مهران مدیری حتی در همان برنامه دورهمی در تلویزیون دولت روحانی و محمدجواد ظریف را نیز بارها مورد نقدهای صریح قرارداد. این نقدها البته در آن مقاطع مورد استقبال رسانه‌های اصولگرا قرار می‌گرفت.

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

اما روزنامه صبح نو در شماره امروز خود مقوله برخورد سلبریتی‌ها با حوادث اخیر را از زاویه دیگری دیده و به‌جای نقد آن گروهی که از ناآرامی‌ها حمایت کردند، به تشویق آن‌هایی که واکنش متفاوتی داشتند؛ پرداخته است.

این روزنامه هاتف علیمردانی، محمد اصفهانی، وحید امیری و محسن کیایی را عکس کرده و با تیتر «شهرت و مسئولیت» نوشته است: برخلاف برخی سلبریتی ها که با نوع رفتار و کنش خود طوری عمل کردند که انگار به دنبال فرصتی می‌گردند تا از آب گل‌آلود آشوب ماهی بگیرند، برخی دیگر از چهره‌های مشهور هنری و ورزشی با درک درست از شرایط کشور ضمن بیان نظرات خود از هرگونه سخن یا حرفی که از دل آن تنش اجتماعی بیرون بیاید دوری کردند.

 صبح نو به نقل از پگاه آهنگرانی نوشته: بازیگران فکر کرده‌اند چون چند میلیون دنبال کننده دارند، حق‌دارند درباره همه‌چیز حرف بزنند، مگر ما که هستیم و چه برتری‌ای نسبت به دیگر مردم‌داریم که باید راجع‌به همه‌چیز نظر دهیم؟

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

پشت پرده حوادث اخیر چیست؟

روزنامه کیهان تیتر یک امروز خود را به بیانیه وزارت اطلاعات اختصاص داده و با عنوان «بازداشت ۲۶۰ اغتشاشگر ۹ تبعه اروپایی و ده‌ها تروریست تکفیری و تجزیه‌طلب» نوشته است:

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تحلیلی به جزئیات بیشتری از پشت پرده حوادث روزهای اخیر در برخی نقاط کشور پرداخت، در بخشی از این بیانیه آمده است که پیچیدگی‌های صحنه، هجوم عوامل رنگارنگ خصم و عناصر گروهکی و شبیخون وهم‌آور شناختی، قطعاً نیاز به هوشیاری هرچه تمام‌تر و به‌ویژه مراقبت هرچه بیشتر از جوان‌ترها دارد تا دچار فریب شیادان حرفه‌ای رسانه‌های سعودی- لندنی و شارلاتان‌های خودپرست فضای مجازی نشوند و ناخواسته و ندانسته، آب به آسیاب دشمنان خون‌خوار ملّت نریزند؛ و این مسئولیتِ مقدس خانواده‌ها و مربیان و معلمین فرهیخته، بصیر و دلسوز کشور است.

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

روزنامه ایران نیز با انتشار بخش‌هایی از بیانیه وزارت اطلاعات نوشته است:

مزدوران منطقه‌ای و عناصر گروهکی و تروریستی جاهلانه، هرآن چه را در چنته داشتند به میدان آوردند که البته کار شکارچیان مترصد را نیز آسان‌تر کردند ۹ تبعه بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و... درصحنه اغتشاشات یا در پشت‌صحنه‌های توطئه بازداشت شدند. ۲ هواپیمای مسافربری باهدف سقوط آن‌ها مورد خرابکاری قرار گرفت که این عملیات تروریستی خنثی شد. همچنین ۳ نفر از سران بهاییت و دو نفر از تیم رسانه‌ای آن‌ها بازداشت شدند، ۷۷ نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از اعضای گروهک‌های کومله، دموکرات، پاک و پژاک دستگیر شدند، تعدادی از کادرهای رده‌بالای این گروهک‌ها نیز نمایشان دستگیرشدگان هستند.

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

دلیل کنشگری سلبریتی‌ها ضعف مفرط آن‌هاست

روزنامه جوان در ستون ویژه خود نوشته است: بخشی از این سلبریتی‌ها هم متوجه شده‌اند که آشوب‌های کف خیابان دست دارودسته رجوی افتاده و از سویی دیگر، مسیح علی‌نژاد که حامی حمله نظامی و تحریم علیه ایران است، ادعای رهبری آشوب‌ها را دارد و. حالا حمایت این سلبریتی‌ها از آنچه کف خیابان می‌گذرد، یعنی ایستادن‌شان در کنار رجوی و مسیح علی‌نژاد. این مفهومی که سلبریتی‌ها به دلیل دانش سیاسی پایین و تکیه بر احساسات و منافع، دیر به آن رسیدند و حالا برخی‌شان در اقدامی هماهنگ اعلام برائت از رجوی و علینژاد را انجام می‌دهند. این مهم، گرچه اتفاق خوبی است، اما نشان می‌دهد که این سلبریتی‌ها تاکنون متوجه ضرورت اعلام برائت از تروریست‌های بالفعل و بالقوه ضد ایرانی نبوده‌اند.

گزارش اطلاعاتی به مردم از آشوب‌گری گروهک‌های تروریستی/ چرا سلبریتی‌ها در اغتشاشات نقش بازی کرده‌اند؟

در ادامه این گزارش آمده است:

حال چرا این سلبریتی‌ها با این همه نقاط ضعف که گفتیم می‌توانند گاه در افزایش آشوب‌ها نقش ایفا کنند؟ چون مخاطب آن‌ها سطح بالا نیست. تحلیل جمعیتی تجمعات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان نوجوان تجمعات اخیر به صورت دوست دختر - دوست پسری در اغتشاشات حاضر شده بودند. رصد دستگاه‌های امنیتی و همچنین بررسی‌های میدانی نیروهای انتظامی و... نشان می‌دهد درصد بالایی از حاضران در تجمعات اخیر در کشور در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی قرار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • جعفری IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    18 4
    اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      5 3
      وقتی همه چیزو ول کردید چرا انتظار دارید فتنه پشت فتنه نیاد؟
    • DE ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      من واقعا میخوام بپرسم تا کجا قراره ادامه یابد
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    10 7
    حمایت ازپلیس کشی وحمله وضرب وجرح پلیس وکادردرمان وامبولانس اتش نشانی وکسبه محکوم است وبایدتهییج کننده بایدخسارت فحاشی وحمله به اموال عمومی وخصوصی رابدهند
  • فرزاد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    12 7
    ملت ایران اسلامی منتظر اعدام سرکرده هاولیدرهای آشوبهای اخیرهستند لطفا به این منافقین از خدایی خدارحم نکنید.ترحم برپلنگ تیزدندان ستمکاری بودبرشیرمردان.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      2 2
      بزودی
  • وطنم IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 5
    رفتار بقیه سلبریتی ها که مشخصه ... ولی درخصوص مهران مدیری خیلی شک دارم ... نمیدانم بی سوادی سیاسی ایشون هست یا دنبال منافع شخصی یا براندازی یا همرنگ جماعت شدن؟
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      7 3
      سعید حجاریان: حرف‌های‌مان را از زبان سلبریتی‌ها می‌زنیم! حالا سعید حجاریان گفته ما برداشت خودمان را از این فتنه کردیم و با آن می توانیم اول مجلس را فتح کنیم بعد در مجلس دولت رئیسی را زمینگیر می کنیم
    • سعید DE ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      لعل مرد هزار چهره برازنده این آقاست . هم همه مواردی که گفتی و هم هیچکدام . بستگی به شرایط داره براش . پس دنبال یک دلیل قطعی نباش
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 13
    فقط دلار چند؟
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      6 1
      از شیخ حسن روحانی و جهانگیری بپرس که ۱۸ میلیارد دلار رو بین رفقاشون و رفقای رفقاشون پخش کردن و خزانه رو غارت کردن
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      3 2
      تابلو نکن که خیلی پرتی یا مغرض یا ... . از روحانی و اصلاحطلبان بپرس که دلار رو از کانال ۳ هزارتومن کردند ۳۰ هزارتومن و از سلبریتی هایی که میگفتند با روحانی تا ۱۴۰۰ . این اصلاحطلبان وقیح کمعرضه موذی، مردم رو به چه سختی ای انداختند.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      6 2
      درجه حرارت خونه تو اروپا چند؟؟ خخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 3
    زید آبادی خودت میدانی این آشوبگران مردم نبودند بلکه اغتشاشگران اجاره ای موساد وسیا بودند مردم آن جمیعیت ملییونی در راهپیمایی امت رسول الله بودند که تخریب وآشوبگری رامحکوم کردنند
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 2
    برخی شبهه انقلابی ها از ارزشهای انقلاب اسلامی فاصله گرفتند و مردم خواستار بازگشت به همان ارزشهای اول انقلاب هستند .
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      راهش خواست اجرای قوانین همین انقلاب اسلامی درمسیرصحصح ومدون انقلاب اسلامی است
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 1
    جالبه رسانه های اصلاح طلب فاسد چند شرور جوان را یک نسل جازده و می خواهد زبان نسل جدید!را یاد گرفته و به زبان آن ها صحبت کنیم این جماعت به زبان قرآن «مرجف بیهوده گوو شایعه ساز» جمعیت ده ها میلیونی همخوان «سلام فرمانده» و نیز هیات ها ، گروههای جهادی و نیز مشتاقان اربعین حسینی را ندیده و اصلا به حساب نمی آورند! این ها بانی فقر مردم بوده اندشورش چند شرور را به اعتراض اقتصادی تقلیل می دهند و منافقانه به روی خود نمی آورند اگر جمعیت ویرانگر مزدور مشکل اقتصادی دارند پس سلبریتی های خر پول، فائزه هاشمی، خاته هزار میلیاردی فرشته که ستاد کوتل مولوتف سازی علیه اموال مردم بوده در این میان چه می کنند؟ و.... جالب اینکه اگر یارانه دولت برداشته شود هیچ کدام از این رسانه ها نمی توانند ادامه کار دهند و فقط در نظام مظلوم انقلاب اسلامی است که از جیب مردم انقلابی به یک مشت علاف یارانه می دهند تا علیه داشته های انقلابی مردم لجن پراکنی کنند.
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 0
    80درصد نقش مربوط به مدیران نالایق، بی رحمی است که نتوانسته اند امور کشور را مدیریت کنند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 2
    شعور مردم بیشتر از این است که از یه بازیگر الگو بگیرن و به خاطر اون جونشونو به خطر بیندازن
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 1
    خوشم میاد اصلا نظرات مخالف رو نمی زنی معلوم اصولگرای اصیلی ادمین جان. می خوای هشتاد صفحه کشکی ا ز اوضاع مملکت تعریف کنم؟
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      اصولگرایی وهراسمی اگرشامل حال امنیت نباشه ودرخدمت اهداف داعش وپرستارانشان فاشیستهای فاسدصهیونیست خواه ناخواه باشه منفورماست مرگ برزامبی های تخریب گراموال خصوصی وعمومی وقاتل وفحاش پلیس ایران واروپا وکادراورژانس ورهگذروکسبه
  • دهه ۴۰ US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 1
    اين جامعه انبوهى از مشگلات حل نشده دارد به قول معروف شما سر گونى را سفت گرفته ايد اما ته گونى سوراخ است
  • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 2
    لطفاً اسم درست این مزدور را بنویسید! مصی علینژاد نه مسیح !! با مسیح خواندن این معلوم الحال خیلی تحویلش گرفتید اگر کسی هم به اشتباه مسیح گفت شما درست بنویسید لطفا ( مسیح ! ( علی ) !) نژاد. ای مسیح و علی و خدایشان در کمر این مزدور جنایت کار بزند
  • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 2
    اسم این موش کثیف معصی هست! نه مسیح
  • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    میشه به نظر همون هایی که نظر منطقی دادند عمل کنید ؟
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 1
    بازیگر پول میگیره که نقش بازی کنه
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 2
    جریان غرب پرست اصلاح طلب، قصد داره دوباره روی "موج تینیجرها" چند سالی "سواری" کنه. چقدر این صحبتهای اخیر حجاریان آشناست.
  • پویا IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    روزنامه اعتماد: اصلاحات باید کرد! به نظر فحش میاد!
  • US ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    باید کشور رو برای اغتشاشگر ناامن و برای مردم امن کرد
  • سعید DE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    برای سلبریتی بودن نیاز به علاقه شدید به دیده شدن در جمع باید داشت . حال اگر این علاقه با جهل ذاتی همراه بشه که نتیجه مشخصه . هر کاری برای دیده شدن و متفاوت بودن انجام میدی ، حالا این وسط منافع مالیم بیاد انگشت که دیگه خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    مصطفی کیایی معقول بوده دیدگاهش؟ اینم گفته حق مردم( بی حجابی) رو دنبالش هستیم... یا بعضیای دیگه شون این معقوله!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس