کد خبر 1421379
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
واکنش اسنودن به دریافت تابعیت روسیه

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به دریافت تابعیت روسی از سوی پوتین گفت بعد از دو سال انتظار و حدود ۱۰ سال در تبعید، کمی ثبات برای خانواده وی تفاوت ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، «ادوارد اسنودن» به دریافت تابعیت روسی از سوی رئیس‌جمهور روسیه واکنش نشان داد و گفت شهروندی روسیه به خانواده او تقریباً یک دهه بعد از این که این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فایل‌های عملیات‌های جاسوسی ایالات متحده را افشا کرد و به مسکو متواری شد، ثبات می‌دهد.  

اسنودن دوشنبه (۲۶ سپتامبر) در توییتی در اولین واکنش عمومی خود به فرمان پوتین در اعطای تابعیت به او نوشت: بعد از دو سال انتظار و حدود ۱۰ سال در تبعید کمی ثبات برای خانواده من تفاوت ایجاد خواهد کرد. برای آن‌ها و برای همه ما حریم خصوصی آرزومندم.  

به گزارش «فاکس نیوز»، وی دو سال پیش گفته بود برای تابعیت دوگانه آمریکا و روسیه پس از دریافت اقامت دائم روسیه درخواست خواهد داد. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اقدام پوتین، موضع ایالات متحده مبنی بر این که اسنودن باید برای محاکمه به اتهام جاسوسی به آمریکا بازگردد را تکرار کرد.  

پرایس گفت: با این واقعیت که او به نوعی تابعیت آمریکایی خود را تقبیح کرده آشنا هستم اما مطلع نیستم آن را رد کرده باشد.  

به گفته وکیل سانودن در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه، لیندسی میلز همسر آمریکایی اسنودن که از او دو پسر دارد هم برای شهروندی روسیه درخواست خواهد داد.  

اعطای تابعیت جدید به اسنودن در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن انجام شده است. جنگ اوکراین وارد هشتمین ماه خود شده و پوتین دستور بسیج نسبی برای اعزام ۳۰۰ هزار مرد روس به ارتش را صادر کرده است. پرایس دوشنبه گفت اسنودن می‌تواند مشمول سربازی و به اوکراین فرستاده شود، اما وکیل وی به رسانه‌های روس گفت این اتفاق نخواهد افتاد.  

اسنودن سال ۲۰۱۳ افشا کرد که دولت وقت آمریکا به رهبری باراک اوباما مکالمات و پیام‌های شهروندان عادی این کشور را شنود می‌کند. وی پس از مدتی ناچار شد به روسیه پناهنده شود. فعالان آمریکایی در سال ۲۰۱۶ طوماری را تهیه کرده و در آن خواستار عفو اسنودن از سوی اوباما شدند. تعداد امضاهای این طومار تا سال ۲۰۱۷ به بیش از یک میلیون رسید و نهایتاً به کاخ سفید ارسال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    6 41
    روس‌ها سرباز کم آوردن ، تابعیت دادن فردا میبرنش خط مقدم!!!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      13 1
      نگران نباش روسیه سرباز کم نخواهد آورد ! روس ها برگ برنده زیادی در جنگ با غرب دارند که به مرور زمان آهسته آهسته رو کردند و می‌کنند ، من طرفدار روسیه نیستم ولی منافع ملی ما ایرانیان ایجاب می‌کند کشورهای غربی تضعیف شوند
    • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      2 2
      اظهار نظر شما جانبدارانه و غیر منصفانه ست.
  • سهیل بشردوست AM ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    4 2
    آینده ی درخشانی در انتظار فرزندانشه!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 3
    چه افت بزرگی برای آمریکا.
  • ملت IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    11 0
    آمریکا مدعی آزادی که اینهمه از آزادی در ایران حرف می‌زند یک شهروند ش اجازه اطهار نظر و انتقاد از دولت آمریکا را ندارد وباز ادعای آزادی بیان در کشورهای دیگر دارد مرگ بر آمریکا منافق دورو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس