آمریکا برای گروهک تروریستی «مغاویر الثوره» فرمانده جدید تعیین کرد

ائتلاف آمریکایی در سوریه «محمد فرید القاسم» را به عنوان فرمانده جدید گروهک «مغاویر الثوره» تعیین کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف آمریکایی در سوریه امروز (یکشنبه) «مهند الطلاع» را از فرماندهی گروهک «مغاویر الثوره» برکنار کرده و «محمد فریم القاسم» را به عنوان فرمانده جدید این گروهک منصوب کرد.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، «احمد الخضر» عضو دفتر رسانه‌ای این گروهک که در جنوب شرق سوریه فعالیت دارد، گفت که ائتلاف آمریکایی ضد داعش پس از سفر «مهند الطلاع» به ترکیه، تصمیم به برکناری او گرفت.

به گفته منابع معارض سوریه، دلیل برکناری وی سفر بدون هماهنگی او به عراق برای هماهنگی جهت باز کردن گذرگاه «الزوریه» بود. با این حال تصمیم آمریکا برای برکناری او با مخالفت برخی فرماندهان گروهک مغاویر الثوره همراه شده و پس از اعلام این تصمیم نشست فوری میان فرماندهان شکل گرفت و اعلام آماده‌باش شد و در نهایت تصمیم بر این شد تا تن به خواسته آمریکا داده شود.

مقر این گروهک در داخل پایگاه نظامی «التنف» جایی که تروریست‌های آمریکا آن را به عنوان اصلی‌ترین مقر خود در جنوب شرق سوریه برگزیده‌اند، است. دولت سوریه و روسیه بارها اعلام کرده‌اند که مسئولیت تمامی اقدامات گروهک مغاویر الثوره بر گردن ارتش آمریکاست.

وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۱۴ مرداد با انتشار تصاویری اعلام کرد که مقر تروریست‌های «مغاویر الثوره» را در شرق سوریه هدف حمله قرار داده و نابود کرده است. 

روسیه درباره علت انجام این حمله به طرف آمریکایی خبر داده‌ بود که تروریست‌های مغایرالثوره در مسیر نیروهای این کشور در سوریه بمب‌گذاری کرده‌اند. گروهک مغاویر الثوره نیز با انتشار تصاویری در صفحه فیس‌بوک خود تأیید کرده بود که مقر این گروه در داخل پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

دمشق بارها اعلام کرده است که گروهک مغاویر الثوره مانع بازگشت آوارگان اردوگاه «الرکبان» در داخل خاک اردن به شهرها و روستاهایشان در سوریه می‌شود و دهها هزار نفر از آن‌ها را به گروگان گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • هوشنگ IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    لطفا مترو بیمه رو به تهرانسر متصل کنین خسته شدیم از بس نشستیم پشت فرمون
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      باشه. ببینم آمریکاییها اجازه می دهند یانه
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    بقایای داعش باهلیکوپتربه تنف رفتن مثل تروریستهای النصره که به اسم تحریرالشام تغییرنام دادند وباسازمان ملل وکلاه سفیدها عکس سلفی میگرفتند والان هم دراوکراین وافغانستان جنگ وانتحاری میکنن اینقدرسازمان ملل ضایع صحنه سازی کرده بود که جنازه ی به ظاهرکشته شده باحمله شیمیایی اسدمیخندیدبعدشم باسیگاروسربریده عکسشو تو اینستا وفیسبوک وتوییترگذاشته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس