نصف شاکله اصلی تیم اسکوچیچ چشم کی روش را گرفتند!

در حالی که برخی هواداران گمان می‌کردند که لیست بازیکنان مورد علاقه کی‌روش و اسکوچیچ تفاوت زیادی با هم خواهند داشت، ولی انتخاب‌های کی‌روش همه را غافل‌گیر کرد.

سرویس ورزش مشرق _ هفته گذشته کارلوس کی‌روش، لیست ۲۷ نفره بازیکنان دعوت شده به تیم ملی ایران به اردوی اتریش برای دو دیدار دوستانه با اروگوئه و سنگال را منتشر کرد. بسیاری از کارشناسان و هواداران پیش از انتشار لیست تیم ملی ایران مدعی بودند که احتمالا کارلوس کی‌روش اقدام به حذف بسیاری از بازیکنان تازه دعوت شده توسط اسکوچیچ می‌کند ولی بر خلاف این نظرات، کی‌روش لیستی نزدیک به لیست اسکوچیچ منتشر کرد که با توجه به زمان کم باقیمانده به آغاز جام جهانی منطقی هم به نظر می رسد. هر چند جای خالی چند بازیکن داخلی و آماده این روزهای لیگ به چشم می آید.

* ۱۱ بازیکن جدید که نظر کی روش را جلب کردند!

با بررسی لیست کی‌روش به این نکته پی می‌بریم که بازیکنان انتخابی این مربی پرتغالی نه تنها به بازیکنان اسکوچیچ نزدیک است بلکه نسبت به لیست اعلام شده توسط خود کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز تفاوت‌هایی دارد. ۱۱ بازیکن از ۲۷ بازیکن دعوت شده توسط کی‌روش در لیست ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور نداشتند و ۱۶ بازیکن نیز در لیست وی در جام جهانی قرار داشتند، یعنی چیزی نزدیک به نیمی از بازیکنان برای نخستین بار جام جهانی را با کی‌روش تجربه خواهند کرد.

 اسامی این بازیکنان عبارت است از: سید حسین حسینی، پیام نیازمند، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، امید نورافکن، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، صادق محرمی و صالح حردانی.

* نصف شاکله اصلی تیم اسکوچیچ چشم کی روش را گرفتند!

از میان ۱۱ بازیکن جدید کارلوس کی‌روش، ۶ تن از این بازیکنان شاکله اصلی تیم اسکوچیچ را تشکیل می‌دهند؛ محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل‌زاده، امید نورافکن، احمد نوراللهی، علی قلی زاده و صادق محرمی. باید دید که آیا کی‌روش هم از این بازیکنان در ترکیب اصلی خود استفاده خواهد کرد یا همچنان به بازیکنان قدیمی اعتقاد دارد.

* ۵+۴ بازیکن مشترک ترکیب اصلی کی روش و اسکوچیچ!

همچنین ۵ بازیکن ترکیب اصلی تیم ملی در آخرین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل پرتغال، در آخرین دیدار رسمی اسکوچیچ که مقابل لبنان برگزار شد هم در ترکیب حضور داشتند؛ علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، سعید عزت اللهی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش. البته به این لیست باید مهدی طارمی، احسان حاج صفی، میلاد محمدی و وحید امیری را هم اضافه کرد.

در واقع به نظر می رسد کی روش برای انتخاب ترکیب اصلی تیم خیلی کار سختی نداشته باشد و شاکله اصلی تیمش در جام جهانی را با یکی دو تغییر نسبت به ترکیب اصلی اسکوچیچ بچیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 7
    اصلا اعتماد نکرد..خلیل و شجاعیان و محرمی و نور افکن و نوراللهی ..میشن گنجی و حسینی و رضائیان و میلاد و عبداللهی در جام جهانی...با تیم اسکو چیچ آبرو ریزی میشد ,اما با تیم کی روش بازی خوبی میشه و دیدنی..
  • سعید DE ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 4
    التماس تفکر و عقل و شعور. از بین اینها فقط خلیل‌زاده و نورالهی تو روسیه بازیکن کی‌روش نبودن که بعید میدونم تو این جام جهانی هم فیکس بشن.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 1
    به اقرار اکثر کارشناسان تغییر کادر مربیگری تیم هیچ توجیه فنی ندارد موضوع اصلی اینه که فوتبالیست نابالغی که احترام و اخلاق و تواضع مربیش را درک نکند یک مربی جماق بدست لازم دارد که وقتی استوری گذاشت با یک اردنگی از تیم اخراجش کند! متاسفم برای این عقب افتادگی بعضی بازیکنان و نیز فدراسیون تقلبی . جای بیراوند بودم از این تیم واداده بیرون میرفتم حفظ آبرو واجب است.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 3
    ان شاء ا.. با سه باخت منوالی سنگین، شر تاج و کی روش و بازیکن حاشیه ساز و فدراسیون تقلبی و مافیای فاسد برای همیشه از سر فوتبال و به تبع ورزش کشور عزیزمان کنده شود. در کمال تاسف این دردمندانه ترین راه نجات فوتبال است .
    • GB ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 0
      به کوری چشم تو و امثال تو بی‌ غیرت ایران همیشه سربلند خواهد ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس