پنتاگون

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از ارائه سیستم دفاع هوایی به اوکراین تا ۶۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، «پت ریدر» سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به جمعی از خبرنگاران اعلام کرد این نهاد آمریکایی تا ۶۰ روز آینده سیستم دفاع هوایی «سامانه موشکی پیشرفته زمین به هوای ملی» (NASAMS) را به اوکراین خواهد فرستاد.

به گزارش نیوزویک، بنابراعلام این مقام پنتاگون «۲ سامانه موشکی از این نوع در دو ماه آینده به اوکراین می‌روند. این سیستم‌های دفاعی بیشتر به محافظت از اوکراینی‌ها در برابر تهدیدات هوایی روسیه (هواپیما، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک) کمک خواهند کرد.»

این سیستم‌های موشکی زمین به هوا قادر به شناسایی و اصابت به اهداف در فواصل ۱۸۰ کیلومتری (۱۱۱.۸ مایلی) هستند.اولین بار وزارت دفاع (DOD) در تاریخ ۱ ژوئیه (۱۰ تیر) به عنوان بخشی از ابتکار ۷۷۰ میلیون دلاری کمک امنیتی به اوکراین (USAI) مجوز چنین سامانه‌ای را صادر کرد.

بنابر بیانیه پت ریدر، اکنون آمریکا با این کمک جدید، کمک امنیتی خود به اوکراین را از زمان آغاز حملات روسیه به ارزش ۱۵.۱ میلیارد دلار رسانده است.

این در حالیست که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد: «آمریکا به اوکراین سامانه‌های موشکی دوربردی که بتواند به روسیه برسد، عرضه نخواهد کرد.» اما گزارش‌های خبری هفته گذشته حاکی از آن بود که دولت بایدن قصد دارد چنین سامانه‌هایی که مقامات دولت اوکراین برای مبارزه با روسیه به دنبال آن هستند، را به کی‌یف ارسال کند.

از آغاز حملات روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ دولت آمریکا مداخلات خود در امور میان این دو کشور را با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین افزایش داده است.

هفته گذشته «ویلیام لاپلانت» معاون وزیر دفاع آمریکا، در کنفرانسی خبری گفت: «بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از اوکراین برای ۲ سال طراحی شده است.»

روسیه هم در واکنش به چنین کمک‌هایی پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، هم اعلام کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی اصغر IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 2
    خوب روسیه هم با این ارایش نظامی قطعا تماشاگر نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس