روسیه

رئیس کمیته نظامی ناتو با ادعای متوقف شدن تولید تسلیحات پیشرفته توسط روسیه به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، اما اذعان کرد که صنایع مسکو هنوز هم می‌توانند مقادیر زیادی مهمات تولید کنند.

به گزارش مشرق، «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است تحریم‌های جهانی علیه روسیه باعث شده تولید تسلیحات پیشرفته توسط این کشور متوقف شود.

باوئر در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، با ادعای متوقف شدن تولید تسلیحات پیشرفته توسط روسیه به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، اما اذعان کرد که صنایع مسکو هنوز هم می‌توانند مقادیر زیادی مهمات تولید کنند.

وی بامداد شنبه به رویترز گفت: «آنها (روسیه) بیش از پیش تحت فشار تحریم‌ها قرار می‌گیرند، زیرا برخی قطعاتی که برای سامانه‌های تسلیحاتی خود نیاز داشتند، از صنایع غربی می‌آمد. ما اکنون شاهد اولین نشانه‌های اثرگذاری تحریم‌ها روی توانایی آنها (روسیه) برای تولید موشک‌های کروز و تسلیحات پیشرفته هستیم».

این مقام نظامی ناتو ضمن اشاره به چالش‌هایی که روسیه و اوکراین به‌دلیل نیازی که به تأمین منابع تسلیحات متداول در نرخ بالا دارند، اظهار داشت: «تا جایی که ما می‌دانیم، روس‌ها هنوز هم پایگاه صنعتی قابل توجهی دارند و می‌توانند مقادیر زیادی مهمات تولید کنند».

به نوشته رویترز، باوئر با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از نیروهای روسیه اکنون در جنگ با اوکراین هستند، مدعی شد که همین امر توانایی مسکو برای گسترش حضور نظامی در دیگر نقاط را کاهش می‌دهد.

این ادعاها در حالی است که یک مقام دولتی ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت از اینکه تحریم‌های بین‌المللی تاکنون تاثیر بیشتری بر اقتصاد روسیه نداشته، ناامید شده‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 1
    اين فقط يه عمليات ويژه بوده مگه نه مشرق؟؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 1
    روسيه حالا ميفهمه تو چه باتلاقي گير کرده
    • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 2
      کجا بودی خیلی نگرانت بودم کارشناس باتلاق
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 1
    روسیه صنعت نظامیش وابسته به قطعات غربیه همه این را میگفتن سینه چاکان ارباب به خاطر نوکری در درگاه ارباب چنان سلاح بنجول روسی را باد میکردن که نگو الان روسیه باید به سمت قطعات چینی برود که کیفیت پایینی دارد و بدردنخور که همین باعث تضعیف ارتش روسیه خواهد شد
  • کامران IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 4
    من موندم ما چطور منتظر سوخو 35 هستیم در حالی که بیشتر قطعات از جمله رادار آرایه فعال و قطعات حساس موتورش از تالس فرانسه تأمین میشد!!؟ در بالگرد هاش هم وضع همینه!! بازم عالیجناب سالار پوتین مث باقی قرارداد های نظامی ما رو گول زد و باید سالهای سال منتظر رفع تحریم روسیه بمونیم تا سلاح ها رو تحویل بدن! ولی ما نقدی پهپاد و موشک ضدزره و موشک دادیم بهشون حتی ظاهرا ذخایر تسلیحاتی ما بشدت کاهش یافته، البته تا بوده قانون ارباب رعیتی همین بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس