کد خبر 1418494
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
آمریکا: ارزهای دیجیتال به ثبات مالی ما آسیب می رساند

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد ارزهای دیجیتال به ثبات مالی و امنیت ملی ایالات متحده آسیب می رساند.

به گزارش مشرق، برایان دیز، مدیر شورای ملی اقتصادی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم نظارت صحیح بر ارزهای دیجیتال رمزپایه، گفت که آشفتگی کلان اخیر در بازارهای ارز دیجیتال، نشان داد که دارایی های دیجیتالی به ثبات مالی و امنیت ملی ایالات متحده آسیب می رساند.

این مقام آمریکایی با اشاره به آشفتگی های اخیر در بازارهای رمزارز، تاکید کرد که چنین اتفاقاتی به ما نشان داد که بازار ارزهای رمزپایه بدون نظارت صحیح می تواند به ثبات مالی روزمره آمریکایی ها و امنیت ملی ما آسیب برساند.

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، دولت بایدن خواهان این است که تنظیم کننده ها و سازمان های اجرای قانون با فعالیت رمزارزهای غیر قانونی در آمریکا برخورد کنند.

ارزهای دیجیتال در برابر تحریم‌ها آسیب پذیری کمتری دارند. واکنش آمریکا به جنگ اوکراین نشان داده است دولت‌های غربی می‌توانند بانک‌های خارجی را با اخراج از سوئیفت از کار بیندازند.

همچنین دولت آمریکا می‌تواند ارتباط یک کشور را با نهادهای مالی خود قطع کند که در نتیجه بانک‌های آن کشور نمی‌توانند عملیات تسویه دلاری با سایر نقاط جهان را انجام دهند. پرداخت‌ها با یوان دیجیتال نه به دلار و نه از طریق سوئیفت انجام می‌شود و به‌راحتی سیستم بانکی جهانی را دور می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس