بانک مرکزی روسیه: سیستم های پرداخت بین المللی به کلی تغییر پیدا می‌کند

یک مقام بانک مرکزی روسیه معتقد است که سیستم پرداخت ها و تسویه حساب های فرامرزی طی ۵ تا ۷ سال آینده به کلی تغییر خواهد کرد و سیستم مبتنی بر ارزهای دیجیتال جایگزین خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های روسی، «اولگا اسکوروبوگاتووا»، معاون اول رئیس بانک مرکزی روز پنجشنبه گفت: بانک مرکزی روسیه معتقد است که طی ۵ تا ۷ سال سیستم تسویه حساب های فرامرزی کاملاً تغییر خواهد کرد به عقیده وی این سیستم مبتنی بر ارزهای دیجیتال ملی خواهد بود.

وی در ارائه گزارش بانک مرکزی در جلسه کارگروه دومای دولتی این کشور تصریح کرد: در افق ۵ تا ۷ ساله، ما شاهد یک سیستم کاملاً متفاوت از تسویه مرزی و بر اساس ارزهای دیجیتال خواهد بود.

اسکوروبوگاتووا تاکید کرد "روبل دیجیتال، زمانی که پلت فرم آزمایش و آماده شود، فرصت جدیدی برای ایجاد یک سیستم تسویه مرزی است. زیرا در این حالت، آن دسته از رگولاتورهایی که ارزهای ملی دیجیتال صادر می کنند می توانند مستقیماً با ما ادغام شوند و در این مورد به هیچ وجه از سوئیفت استفاده نخواهد شد.

به گفته او، گزینه های فنی مختلفی برای اجرای این مکانیسم وجود دارد: یا از طریق یکپارچه سازی مستقیم، یا از طریق "نوعی پلت فرم های یکپارچه". او افزود: "اما فکر می کنم این در آینده رخ خواهد داد. "

کشورهای غربی ضمن تحریم بانک مرکزی روسیه و چند بانک مهم این کشور، آن را از نظام سوئیفت(جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) خارج کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    اونایی که طرفدار روسیه هستند تحویل بگیرید این همان سیستم شیطانی مورد نظر بیل گیتس است اگر این سیستم ارز دیجیتال و رمز ریال در ایران هم اجرا شود هیچ شهروندی حق معامله خصوصی ندارد و کوچکترین معاملات باید به اطلاع بانک برسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس