کد خبر 1417715
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
لاوروف: نبرد غرب علیه اقتصاد روسیه بی سابقه است

سرگئی لارووف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که جنگ چند لایه غرب برای ایجاد اختلال در توانایی های روسیه، به گستره بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس؛ لاوروف افزود: غرب از سال ها پیش جنگ ترکیبی واقعی را علیه روسیه آغاز کرده که در پی عملیات ویژه نظامی به ابعاد بی سابقه ای رسیده و هدف آشکارا بیان شده آن، نابود کردن اقتصاد این کشور و راندن آن به حاشیه سیاست جهان است.   

وی افزود: توصیه ها و پیشنهادهای شورای بازرگانی در این شرایط اهمیت ویژه ای برای ایجاد سیاست عمل گرای روسیه دارد.

بنا بر روال پیشین، مذاکرات بر مسائل بسیار مهم مانند حمایت سیاسی از فعالیت های اقتصادی خارجی بازرگانان روسیه متمرکز خواهد شد.

«الکساندر دارچیف» مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه نیز به خبرگزاری تاس گفت که به غیر از کمک مالی و نظامی عمده و همچنین حمایت معنوی از دولت ولودیمیر زلسنکی رییس جمهوری اوکراین، آمریکایی‌ها به تدریج تبدیل به یک طرف مستقیم در جنگ می‌شوند. مشخص شد که بمباران‌های مرگبار جمعیت غیرنظامی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و اراضی آزاد شده اوکراین دست کم با تایید مراکز تصمیم گیری آمریکا صورت می‌گیرد.

دارچیف بهترین راه حل برای آمریکا را وادار کردن زلسنکی به بازگشت به مذاکرات با روسیه عنوان کرد. مقام ارشد وزارت خارجه روسیه بیان کرد که برای جلوگیری از شکست تحقیرانه همانند مورد افغانستان، بهترین راه حل برای واشنگتن مجبور کردن زلسنکی به بازگشت به میز مذاکره است.  

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفته بود که ادامه سیاست تقویت ارتش اوکراین و تشکیلات نئونازی با جنگ‌افزارهای ناتو و آمریکا فقط درد و رنج دولت کی‌یف را طولانی‌تر می‌کند.  

لاوروف روز یکشنبه به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کشورش به شبکه تلویزیونی "روسیا_ یک" گفت که مسکو با مذاکره با اوکراین مخالفتی ندارد اما تاخیر در این امر توسط کی‌یف، روند دستیابی به توافق را پیچیده و دشوار می‌کند.

لاوروف افزود: پوتین در نشست با دومای دولتی (پارلمان) و سران جناح های آن، در باره موضع مسکو نسبت به اوکراین گفت کسانی که از مذاکره سرباز می زنند، باید درک کنند که هر اندازه بیشتر این روند را به تاخیر اندازند، مذاکره برای خودشان دشوارتر خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ آمریکا بر روی دولت اوکراین به جایی رسیده که واشنگتن به تدریج تبدیل به یک طرف جنگ در اوکراین می‌شود و در این شرایط، گفتگو با واشنگتن درباره مساله اوکراین مشکل ساز خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    اوضاع چطوره ؟ خوش میگذره؟ موقعی که با غربی ها بر سر تحریم های ایران در مجامع بین المللی همراه بودید، یادت رفته؟ حالا بکش ببین چه مزه ای داره،
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    این شکست چند نکته جالب دارد 1- اوکراین جنگ چریکی را توسط نئونازی ها ومزدوران النصره و تیپ گولانی براه انداخته است و روسیه نیز باید نیروهای کاماندو و داوطلب برای این جنگ باید وارد نبرد کند نه نیروهای کلاسیک چون شکست نیروهای کلاسیک در این نبرد قطعی است 2- شهرهای و روستاهای پر از جمعیت اوکراین همانند جنگ سوریه علیه بشاراسد بعنوان سپر انسانی علیه ارتش روسیه استفاده می شود در نتیجه باید ارتش روسیه باید تمامی شهرهای تحت تسلط خودش و حتی تا 30 کیلومتری خطوط مقدم در مناطق تحت تصرف اوکراین را نیز خالی از سکنه نماید 3- خلبانان پهبادهای ایرانی باید به همراه پهبادهای شاهد اگر بخاطر منافع اقتصادی دولت رئیسی و مذاکرات هسته ای محافطه کاری کنند تا ارتش روسیه شکست بخورد ما باید جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران باید آغاز کنیم 4- هدف از جنگ اوکراین سوریزاسیون اوکراین و نابودی ارتش اوکراین است ایران اگر بمانند بحران سوریه در بحران اوکراین نیز دیر وارد میدان شود اینبار روسیه سوریه نیست و ایران در صورت تاخیر وقت را از دست خواهد داد و دیگر کاری نمی تواند بکند 5- ایران باید بمانند جنگ سوریه باید به روسیه برای تشکیل بسیج مردمی از مردم خود روسیه و در صورت امکان از شرق اوکراین کمک نماید 6- در دنیای امروز هیچ کشوری به کشور دیگر بدون ائتلاف حمله نمی کند نه امریکا و نه عربستان همه اول یک ائتلاف جنگی تشکیل دادند روسیه نیز قبل از فرسوده شدن ارتش این کشور باید این خطا را تصحیح نماید و یک استان اوکراین را که درجه دوم اهمیت قرار دارد به نیروهای متحد بسپارد 7- بدون حمایت عملی ایران از روسیه نباید انتظار حمایت عملی روسیه از نیورهای ایرانی در عراق و سوریه را داشته باشیم و امروز باید پدرخوانده های داعش را باید در اوکراین شکست داد
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    دنیا اونقدرها هم بی قانون نشده بخواید به یک کشوری حمله کنید و تاوان ندید خود آمریکا با اون یال و کوپال به افغانستان حمله کرد کلی هزینه کرد آخر سر فرار کرد تاوان داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس