اوکراین

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: پنتاگون خلبان‌ها و نیروهای نظامی یگان‌های ویژه سابق افغانستان را برای اعزام به اوکراین آموزش می‌دهد.

به گزارش مشرق، این منبع نظامی- سیاسی که خبرگزاری تاس به نامش اشاره‌ای نکرده است افزود: وزارت دفاع آمریکا از سال گذشته در حال جذب خلبان‌های افغانستانی است که به این کشور فرار کردند.

به ادعای این منبع ناشناس، این برنامه آموزشی در ایالت کالیفرنیا صورت ‌می‌گیرد و قرار است تمام خلبان‌های آموزش دیده‌ افغان از طریق لهستان به اوکراین اعزام شوند.

وی تاکید کرد که این دوره آموزشی نه تنها شامل خلبان‌های سابق بلکه شامل افغانستانی‌های که در گذشته در واحدهای ویژه فعالیت می‌کردند نیز می‌شود.

به گزارش تاس، این گونه تلاش‌های غربی‌ها تاثیری بر خروجی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ندارد و تنها آن را به تعویق می‌اندازد.

کشورهای غربی و هم پیمانانشان با ارسال کمک های نقدی، تجهیزات و اسلحه به اوکراین که از بیش از ۶ ماه پیش با روسیه درگیر جنگ شده است، کمک های نظامی به کی یف را افزایش می دهند.

تاکنون بسیاری از کارشناسان درباره ورود کشورهای غربی از جمله آمریکاو همچنین ناتو به جنگ اوکراین هشدار داده و درباره شروع جنگ هسته‌ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده‌اند.

به تازگی «ریچارد بلک» مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که نه ایالات متحده و نه ناتو به تعداد اوکراینی‌های کشته شده در درگیری میان این کشور و روسیه اهمیت نمی‌دهند و برای آن‌ها، پیروزیِ طرف خودشان مهم است.

بلک تاکید کرد که اوکراین در تصمیم‌گیری برای صلح یا ادامه جنگ نقشی ندارد و تصمیم در این مورد با واشنگتن است.

از زمان روی کار آمدن بایدن، آمریکا در مجموع تقریبا ۱۰.۶ میلیارد دلار کمک امنیتی در اختیار اوکراین قرار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس