کد خبر 1417564
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
بولتون

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده مدعی شد که خطر درگیری هسته‌ای با روسیه بسیار بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش مشرق، بولتون امروز سه‌شنبه در گفتگو با یک برنامه رادیویی متعلق به شبکه ۷ نیویورک ادعا کرد که خطر بالقوه استفاده از جنگ افزار هسته‌ای برای تغییر وضعیت میدان جنگ نیست بلکه بمنظور تقویت موضع ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در خانه است.

وی در پاسخ به سوال این برنامه درباره اینکه ممکن است پوتین استفاده از جنگ افزارهای هسته‌ای را تایید کند،ادعا کرد: اکنون پس از موفقیت اوکراین در شمال، در این نقطه قرار نداریم اما در مقایسه با قبل بسیار نزدیک‌تر به آن شدیم.

بولتون که به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خدمت می‌کرد، بیان کرد که وی همیشه پیش‌بینی کرده که پوتین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کند مگر اینکه نیروهای اوکراینی موفقیت کافی را برای عبور از مرز روسیه به دست آورند.

درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین به تازگی بالا گرفته و ارتش اوکراین مدعی شده که ضدحملات گسترده‌ای علیه نیروهای مسکو آغاز کرده است. گفته می‌شود که اوکراین ارتش روسیه را در قسمت شمالی کشور به عقب رانده است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با ادعای اینکه موقعیت سیاسی فعلی پوتین به خطر افتاده، افزود: رییس‌جمهوری روسیه اکنون بیش از زمان شروع جنگ به دردسر افتاده و ما باید فکر کنیم در مورد اینکه چطور می‌توان از این مساله بهره برد.

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین اخیرا از آزادسازی بخش‌هایی از خارکیف خبر داد و یک مقام منصوب روسیه در این منطقه نیز تایید کرد که نیروهای اوکراین با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه، پیروزی‌هایی بدست آوردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 3
    هرکجا جنگ و کشتار و نبرد و حمله و تجاوز نظامی هست نام بولتن سیبیل در صدر اخبار است
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 2
    این بولتون پلید خودش یکی از جانیان و خون خوارانه که طرفدار حمله به ایران بود این جانیان فقط از کشورهای صاحب سلاح اتمی حساب می برن
  • خسرو IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 2
    اصلا جای نگرانی نیست ازین بابت . روسیه کوچکترین حرکت هسته ای نمیکنه ، مگر اینکه بخواد خود زنی تمام عیار بکنه . تا همین الانش هم خوب میدونه بازی خورده که این تجاوز رو شروع کرده
  • خسرو IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    هیچ نگرانی جنگ هسته ای در اولویت قرار نداره که مانع عزم جهان برای نابودی روسیه بشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس