کد خبر 1415399
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
اوکراین

رسانه ها از وقوع حمله به ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپروژیا از سوی نیروهای اوکراینی خبر می دهند.

به گزارش مشرق، رسانه ها اخباری را در خصوص وقوع «گلوله باران» در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا و متهم کردن کی‌یف و مسکو در این ارتباط مطرح می کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، گلوله باران نزدیک واحد نیروگاه دوم نیروگاه زاپروژیا روی داده است.

مسئولین شهر انرگودار در این باره اعلام کردند: حمله جدید از کی یف به ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپروژیا اصابت کرد و یک کانتینر با آب مقطر نیز در مجاورت واحد دوم انرژی آسیب دیده است.

بر اساس اطلاعات اداره نظامی در انرگودار، حملات توپخانه ای در نقاط زیر ثبت شده است: ساختمان ویژه نیروگاه اتمی، طبقه ارتباطی سمت راست ساختمان ویژه، نرده بتنی. یک مخزن حاوی آب مقطر در مجاورت واحد برق دوم آسیب دیده است.

در حالیکه اوکراین با تحرک آفرینی و تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا، کل قاره اروپا را در معرض یک فاجعه هسته ای غیر قابل جبران قرار داده، شبکه الجزیره پیشتر در این باره اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه، خروج نیروهای روسی از این نیروگاه را تنها راه حل بازگرداندن امنیت به زاپروژیا دانست.

نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در خط مقدم جبهه درگیری های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی ها درباره وقوع فاجعه ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمیدرضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    4 0
    فاشیستهای اوکراینی عروسک خیمه شب بازی امریکاوانگلیس هستندولاغیر!!
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    اگر مسئولان خاین در در رده های بالای تصمیم گیری روسیه وجود ندارد پس چرا این نیروگاه را خاموش نمی کنند و به اوکراین برق رسانی می کنند
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • MD ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    فکر میکنم طی روزهای دو سال پیش سریال چرنوبیل که ساخته انگلیس و آمریکا بود به بهانه حمایت از آسیب دیدگان این حادثه ساخته شد که در اصل سیاه نمایی از دولت روسیه بود، چون دنیا روسیه قدیم و جدید را از هم جدا نمیکند لذا جنگ رسانه های غرب با استفاده همان تصاویر قدیمی روسیه بر علیه روسیه جدید نیز استفاده میشود. این فیلم شاید پیش زمینه ای بود برای آماده کردن افکار عمومی برای یک حادثه جدید هسته ای از سوی روسیه و متهم کردن و بدنام کردن بیشتر روسیه در اذهان افکار عمومی. لذا به نظر میرسد که غربیها سعی دارند که یک حادثه و ضایعه هسته ای دیگر در زاپروژیا ایجاد کنند و آن را به گردن روسیه بیندازند و یک جو و ذهنیت غم انگیز دیگر در دنیا راه بیاندازند که مقصر آن روسیه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس