کد خبر 1416929
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
پهپاد اوکراینی بر فراز نیروگاه اتمی «زاپروژیا» سرنگون شد

مقامات اوکراین اعلام کردند به علت رعایت اصول ایمنی و حفاظتی، فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به صورت کامل متوقف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «انرژواتم Energoatom»، سازمان انرژی اتمی ملی اوکراین که مسئول حفاظت از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیاست، روز یکشنبه اعلام کرد به دلایل رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی، عملیات و فعالیت در نیروگاه زاپروژیا به صورت کامل متوقف شده است.

در بیانیه انرژواتم آمده که پس از اینکه سازمان انرژی ملی اوکراین، بامداد امروز برق بخش ششم نیروگاه را از شبکه برق اوکراین قطع کرد، فعالیت نیروگاه زاپروژیا به صورت کامل متوقف شد. تدارکات و آماده‌سازی‌ها برای خنک‌سازی نیروگاه و تغییر وضعیت آن به ایمنی‌ترین حالت (خاموشی سرد)، در جریان است.

مقامات اوکراین روز چهارشنبه از ساکنان روس‌تبار منطقه زاپروژیا خواسته بودند که برای حفاظت و ایمنی خود، از مناطق پیرامونی نیروگاه خارج شوند.

نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، هم‌اکنون در خط مقدم جبهه جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی‌ها درباره وقوع فاجعه‌ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

روسیه از ماه مارس کنترل این نیروگاه را به دست گرفته است. وزارت دفاع این کشور اخیراً اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر چندین حمله به قلمرو این نیروگاه هسته‌ای انجام داده و به طور مشخص از پهپادها، توپخانه سنگین و سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه استفاده کرده‌اند.

به گفته مقامات روسیه، گرچه در بیشتر موارد، حملات توسط سامانه‌های پدافند هوایی دفع می‌شود، اما برخی از گلوله‌ها به زیرساخت‌ها و محوطه مخزن زباله‌های هسته‌ای این نیروگاه هسته‌ای اصابت می‌کند که همین موضوع خطر نشت مواد سمی و هسته‌ای از این نیروگاه را دوچندان کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 2
    ارتش اوکراین از شمال شرق رسید به مرز روسیه ایزیم سقوط کرد غوغای ارتش اوکراین دیدنی شده
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      7 2
      یه مشت مزدور رو از سراسر دنیا جمع کردن با کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی شونصد کشور عضو ناتو دارن با روسیه می جنگن.جوجه رو آخر پاییز می شمرن.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 2
      یه مشت مزدور رو از سراسر دنیا جمع کردن با کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی شونصد کشور عضو ناتو دارن با روسیه می جنگن.جوجه رو آخر پاییز می شمرن.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 1
    بعضی ها چقدر از شکست پوتین میسوزن
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 1
      حق به آنها بدهید آمریکا و اسرائیل و..آنقدر آلوده به تبهکاری و سخافت هستند اگر انگشتشان را به دریا بزنند نجس می کنند - حمایتهای غرب از زلنسکی مشروعیت دفاع او از اوکراین را تخریب کرده است- زلنسکس دراوکراین بصورت نیابتی برای غرب دارد کشور اوکراین مظلوم را به فنا می دهد
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    اگر مسئولان خاین در در رده های بالای تصمیم گیری روسیه وجود ندارد پس چرا این نیروگاه های برق را خاموش نمی کنند و به اوکراین برق رسانی می کنند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    روسیه نباید خساست بخرج دهد و در عوض گندم و نفت به کره شمالی از ارتش این کشور 150 هزار نفر را برای پیشروی در غرب رود دنیپر و میکولایف استفاده کند
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    پوتین باید 1- فرماندهان نالایق و شکست خورده را برکنار نماید اینها افراد نفوذی دور برشان زیاد است 2- کوچکترین عقب نشینی در این منطقه به ضرر روسها است و باید کمی هزینه نمایند و از کشورهای دوست و متحد مثل کره شمالی کمک بگیرد خیلی ها در خود روسیه درمقابل پول زیاد حاضرند با فاشیست ها بجنگند 3- پهبادهای ایرانی را وارد صحنه کارزار نماید ارتش روسیه حالت تهاجمی بگیرد و با تصرف مناطق اشغال شده و یا سایر مناطق ضربه روحی لازم را برای توقف حملات اوکراین را ایجاد نماید
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس