.

هنگامی که وزارت دفاع روسیه به شکل رسمی عقب نشینی این کشور از شهر راهبردی ایزیوم را اعلام کرد، پیش بینی می‌شد تا حجم زیادی از ادوات نظامی و غنایم جنگی نصیب ارتش اوکراین شود.

سرویس جهان مشرق _ در حالی که هفتمین ماه از جنگ در خاک اوکراین نیز رو به پایان است، به نظر می‌رسد ارتش روسیه استراتژی جنگی خود را به طور ۱۰۰ درصد به حالت دفاع از مناطق تحت کنترل تغییر داده است.

تحولات روز صد و نود و نهم جنگ اوکراین:

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

در حالی که از تصرف آخرین شهر مهم اوکراین (لیسیچانسک) توسط ارتش روسیه بیش از ۷۰ روز می گذرد، به نظر می رسد فرماندهی ارتش این کشور دیگر قصدی برای ادامه پیشروی در خطوط تماس با ارتش اوکراین نداشته و قصد حفظ مناطق تحت کنترل این کشور با هدف داشتن دست بالا در مذاکرات آینده را دارد.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر
نقشه میدانی از وضعیت مناطق تحت کنترل در جنگ اوکراین

آخرین امیدها برای پیشروی و تصرف مناطق مهم در خاک اوکراین در دو جبهه خرسون و خارکیف بود؛ در استان خرسون ارتش روسیه که ماه هاست در غرب رودخانه دنیپرو مستقر بوده و شهر میکولایف را به عنوان ورودی بندر اودسا تحت نظر داشتند، اکنون در موضع کاملا دفاعی قرار داشته و در تلاش برای دفع ضد حملات ارتش اوکراین هستند.

در جبهه استان خارکیف اما وضعیت برای ارتش روسیه بسیار ناگوارتر شد؛ در حالی که همگان چشم انتظار حمله بزرگ اوکراین در جبهه خرسون بودند، ناگهان ده ها هزار نیروی اوکراینی تهاجم سنگینی را در حومه شرقی شهر خارکیف آغاز کردند.

ارتش روسیه به‌ طور کامل از مناطق شمالی و شمال شرقی استان خارکیف عقب‌نشینی کرد و ارتش اوکراین کنترل این مناطق را به‌ دست گرفت. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد نیروهای روسیه در شمال خارکیف تا مرزهای بین المللی عقب نشینی کردند و در شرق خارکیف نیز نیروها به پشت رود اسکیل رفتند و مناطق شرقی رود اسکیل تنها مناطقی از استان خارکیف است که فعلا در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد.

بدین ترتیب و با عقب‌نشینی‌های صورت گرفته، حدود ۸۸۰۰ کیلومتر مربع از استان خارکیف مجددا به کنترل دولت اوکراین درآمد.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر

با حوادث رخ داده طی این عملیات، احتمالا دست ارتش روسیه برای تصرف شهر صنعتی خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین کوتاه شده و حد پیشروی آنها در پشت رودخانه های اسکیل و سیورسکی باقی خواهد ماند.

اما از دست دادن زمین و شهرهای مهم استان خارکیف تنها مورد منفی عملکرد ارتش روسیه نبود.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر

هنگامی که وزارت دفاع روسیه به شکل رسمی عقب نشینی این کشور از شهر راهبردی ایزیوم را اعلام کرد، پیش بینی می‌شد تا حجم زیادی از ادوات نظامی و غنایم جنگی نصیب ارتش اوکراین شود.

شهر ایزیوم، نقطه ثقل میدانی روسیه در جبهه شرقی اوکراین و به عنوان مرکزی برای عملیات آینده در دو جهت شمال (به سمت شهر خارکیف) و جنوب (به سمت اسلاویانسک) شناخته می‌شد؛ به همین دلیل ارتش روسیه بخش عظیمی از تجهیزات نظامی و ادوات پشتیبانی خود را در این شهر مستقر کرده بود و تقریبا بهترین واحدهای نظامی اش را نیز برای حفظ این شهر تا زمان ادامه عملیات تهاجمی در این منطقه مستقر کرده بود.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر

بر اساس تصاویری که در ۲ روز گذشته توسط منابع اوکراینی منتشر شده است، تا کنون بیش از ۴۲۰ دستگاه انواع ادوات سنگین زرهی، توپخانه ای و تدارکاتی در شهر ایزیوم نابود شده یا به غنیمت ارتش اوکراین درآمده است.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر

بر اساس شمارش ادعایی برخی تحلیلگران نظامی، در عملیات ارتش اوکراین در این منطقه حداقل ۹۰ دستگاه تانک روسی از انواع مختلف نظیر تی۷۲ و تی۸۰ نابود شده یا عمدتا به شکل سالم به غنیمت ارتش اوکراین درآمده است.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر

همچنین در این تصاویر، تعداد قابل توجهی هویتزرهای کششی و خودکششی و سامانه های پدافندی نیز دیده می شود، که بسیاری از آنها با تعمیرات جزئی قابل استفاده توسط ارتش اوکراین خواهند بود که شاید در رویاهای خود نیز نمی دیدند روزی با چنین حجمی از ادوات نظامی که یک جا به آنها تقدیم شده است روبرو بشوند.

غنایم گسترده ارتش اوکراین در شهر ایزیوم/ آیا رویای تصرف شهر صنعتی خارکیف به پایان رسیده است؟ +نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 187
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 29
  • بابای قلی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    تبدیل پوتین به دمپایی ابری....
    • DE ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      کشور روسیه‌ با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است ۱۵۰ میلیون جمعیت دارد و اوکراین دارای مساحت ۶۰۳٬۶۲۸‏ کیلومتر مربع و جمعیت ۴۳٫۶ میلیونی قبل از جنگ که بیش از ۳۰ میلیون فرار کردند و حاضر نشدند به دلقک و گروههای فاشیستی و داعشی و تروریست ها و مزدوران کمک کنند. ۳۰ درصد از کشور اوکراین تحت کنترل روسیه است یعنی حدود ۱۸۰۰۰۰ کیلومتر مربع. امروز پس از ۲۰۰ روز جنگ حدود ۸۸۰۰ کیلومتر مربع را اوکراین فعلا باز پس گرفت یعنی هنوز حدود بیش از ۱۷۰۰۰۰ کیلومتر مربع در تصرف روسیه است. اگر هر ۲۰۰ روز جنگ همینقدر پس بگیرن یه ده بیست سال طول میکشه 🤣😂 یعنی دقیقا یکپارچه زیر آتش توپخانه روسیه . هوووووو تا ۱۷۸۰۰ کیلومتر مربع میشه یه نقطه کوچولو. حالا چند روزی بهائی ها منافقین غربگداهای کفش لیس عموسام و داعشی های ضربه خورده از لشکر روسیه در سوریه و نوکران امریکا یعنی رفرمیست ها و اشرافیون ...بشکن میزنند. خب یه چند تا بشکن هم بزنید برای کل زیر ساخت های اوکرا ین که با خاک یکسان شده و 100 سال دیگه هم از فقیر ترین کشورهای افریقائی بدهکارتره . عاقبت کودتای دلقکی نارنجی همینه . دلقک چو دلقک ببیند خوشش آید.
    • ایرانی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      برادر 15:01...شعر قشنگی سرودی اخوی..
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      هنوز نفهمیدی وقتی کشوری که ادعا می کنه دومین ابرقدرت جهان است مجبور به عقب نشینی از دهها شهر میشه یعنی آبروریزی؟! بهترین کار برای روسها اینه که با اوکراین توافق کنند و مناطق اشغالی را ترک کرده و لوهانسک و دونتسک را نیمه خود مختار و جزئی از اوکراین بپذیرد و البته غرامت اوکراین را هم باید بدهد.
    • ... IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      چه فشاری خورد این رفیقمون. عزیزم نگران نباش عمو پوتین بهت افتخار میکنه. اما خدایش 30 میلیون از اوکراین فرار کردن!!!!! این چرندیات خودتم باور میکنی.؟؟؟؟
    • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      95 60
      الله اکبر... احسنت به اوکراین قهرمان.
    • فرهاد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      66 19
      دمپایی پاره تانک ترکیده هویتزر خودنکششی در حد نو استفاده نشده خریداریم
    • FR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      61 27
      جواب ۱۵ : ۰۱ اولا از اون ۱۷ میلیون کیلومتر حداقل دو سوم غیر قابل سکونت هست همچنین جاهای خوب روسیه دست اقوام غیر روسه و آخر اینکه این روسیه بزودی تجزیه میشه بیشتر حال کنی -))
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      53 42
      پس عقب نشینی اولین قدرت جهان از افغانستان چی؟ معلوم نبود وقت کردن در هواپیما رو خوب ببندن یا نه!
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      21 19
      15.01 به این توهمی خوب تیکه انداختی بدجور فشار اومد بهشون خخخخخ هر چند برامون مهم نیست روسیه ریغو ببره یا نه ولی برا اینا که توهم دارن زنسکلی مهمه .خبر ندارن اینا برا غرب از سگ کمترن خخخخ -افغانستان-!!!! خخخخ
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      37 51
      خخخه هنوز نفهمیدی روسیه با توان یک دهمش آمده و به راحتی می تواند کل اوکراین را شخم بزند اگر توان قوایش بیاید؟ داستان سر دراز دارد و ظاهرا سازی... خطاب به آن کسی که گفت اوکراین قهرمان، قهرمانی وجود ندارد و این کشور بازیچه بین قدرت های بزرگ شده که به کدام طرف برود و خودشان هم مقصر بودن
    • FR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      24 47
      روسیه به اهدافش خواهد رسید استقلال دو استان دونتسک و لوهانسک و برسمیت شناخته شدن کریمه روسی ......روسیه هرگز قصد تصرف اوکراین را نداشته بلکه سقوط دولت زلنسکی و مذاکره را در حد اقل مدت و با حداقل خسارت انسانی و غیر نظامی را مد نظر داشت ولی البته امریکا که جنگ نیابتی را از طریق قربانی کردن اوکراین در سر داشت حتی به اروپاه رحم نکرد و باحمایت از اوکراین نگذاشت که روسیه به هدفش راحت برسد البته در جنگ هم همیشه انطور که هدف اولیه ست شرایط پیش نمیرود
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      12 9
      خروج آمریکا از افغانستان با شکست روسیه در همسایگی خودش فرق می کنه.امریکا به خاطر هزینه های زیاد اشغال افغانستان و نداشتن سود افغانستان را ترک کردن و اینجور نبود که طالبان با حمله نظامی شهری را اشغال کند.ضمنا از اواسط دوره اوباما بیشتر ارتش آمریکا خارج شده بودند و ارتش افغانستان با طالبان می جنگید
    • سعید رضایی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      13 3
      عزیزم الان جنگ جهانیه و کمی صبور باش بفهمی کی دمپایی میشه
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      17 5
      همین دلقک ادعایی جنابعالی ، پیش ملت خود ماند و حماسه ای بزرگ خلق کرد . یه نگاه به نقشه بنداز ، همینطور هم معلومه که روسیه کمتر از ده درصد خاک اوکراین رو اشغال کرده .
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      6 13
      از ته همون آمریکایی ها بخور که دوستشون داری
    • DE ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 25
      ....خخخخخ بابا اگر ایران این همه نوکر مجانی مثل این غربگداها داشت سالانه از باربری میلیاردها دلار درآمد داشت .
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      خوش باش
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    در چه حالید شرق گداها ؟
    • حزب الله IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      45 21
      یادبگیریدغربگداها ببینیدچطوری ازکشورشون وغرب درمقابل تجاوز نظامی دفاع میکنن ،اونوقت میگیدمابایددرمقابل تحریم وتهدیداوناتسلیم بشیم ،پس انقدرغرغرنکنیددرعوض مقاومت کنید.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      24 0
      گدا به گدا رحمت به خدا
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      31 26
      اگر گفتند ذهن جهان سومی داری تعجب نکن! غرب گدا نباشیم میشیم شرق گدا؟!؟!؟! به نظرت احیانا حالت سومی وجود نداره؟!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      26 3
      در حال حال کردن با تضعیف همزمان شرق و غرب با هم ... روسیه ضعیف برای ایران بهتر از روسیۀ قوی هستش ... در ضمن گدایی که توی ذات خودت هست رو به دیگران نچسبون (کافر همه را به کیش خود پندارد)
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      16 29
      غربگدای ساکن غرب! چیزی به اسم شرق گدا در ایران وجود نداره بلکه این نسبت پوچ زائیده ذهن غربگداهاست. فکر می کنن امر دایر شده بین شرق و غرب و هر کی غربی نبود بالقطع و الیقین شرقی هست :-) راستی شمال و جنوب هم داریما :-) در ضمن مگه جنگ تموم شده داری با دمت گردو می شکنی؟ من اگه جای سرور شما یعنی زلنسکی دلقک هم جنس باز بودم با وجود حمایت‌های گسترده آمریکا و اروپا الان کهکشان راه شیری رو هم فتح کرده بودم چه برسه به بدست آوردن غنائم جنگی و اینکه فعلا این روسیه هست که با تحریم انرژی، اروپا رو به عصر حجر و عصر هیزم و زغال سنگ فرستاده، حالا باید از شما بپرسم چطوره حالت غرب گدا؟ :-)
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      36 8
      ۱۷:۱۰ چیزی هم به نام غرب گدا وجود نداره بلکه این زائیده تفکر پوچ شرق گداها هست.
    • محمود IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      10 23
      جنگ اوکراین و روسیه جنگ ناتو با روسیه هست .یعنی کل ابرقدرت‌های جهان دارند با یک کشور به اسم روسیه با تمام تکنولوژی و امکانات مالی می جنگند
    • ایرانی GB ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      6 53
      خطاب به ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ آخه ماله کش بدبخت که واسه پیروزی های مقطعی زلسنکی جانت داری خودتو جر میدی و حسابی خر کیف شدی , لااقل واسه کسی ماله بکش که در حقت کار خیری انجام داده باشه نه واسه اونی که پا رو گلوت گذاشته , مگه همین اوکراین نبود که در تمام تحریم های آمریکا علیه ایران شرکت کرد حتی در واردات شیر خشک کودکان ایرانی... ای خاک بر سر هر چی ماله کش بدبخت اوکراین پرست
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      24 3
      ۰۲:۳۴ ای خاک بر سر هرچی ماله کش پوتین چکمه هست که هنوز نمیفهمند که همین شوروی روسیه الان یک سوم خاک ایران را جدا کرد این تنها گوشه ای از خیرات این کشور به ایران هست
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 4
      جناب ایرانی(البته با پرچم انگلیساونقدر خودتو زدی که همراهی روسیه وچین با غرب در تمام تحریمها علیه ایران رو یادت نیست. اوکراین هیچوقت ادعای دوستی با ایران نداشته
    • DE ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 30
      غربگداهای وطنفروش بیسواد خیلی آتش گرفته اند هرچه زور میزنند کلمه ای پیدا کنند مانند غربگدا به مردم ایران بچسبانند نمیشود بعد مجبور هستند بنویسند شرفگدا خخخخ از بس بیسواد و عقب مانده هستند نمیدانند ما خودمان شرقی هستیم و شرق گدا نداریم شرق گدا !! خخخ . مانند منافقین که خود را هرچه زور میزنند مجاهدین بنامند باز منافقین هستند . تمام مردم ایران هم مجاهدین خودشان را در جبه های حق علیه باطل میشناختند هم منافقین وطنفروش رجوی و مریم قجر آفتابه دست صدام در لشکر بعثی علیه ایران را میشناختند لذا مرگ بر غربگداهای منافق.
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 1
      ۱۴:۲۵ vpn المانی که تو تمام تیترهای مشرق تابلو شودی شرفگدا نه و شرقگدا من بارها گفتم که غلط املائیت زیاده
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 2
      ۱۴:۲۵ هنوز منظور از شرقگدا نمیفهمی چیه که همان چین ویا روسیه کمونیست هست پس بیسوادی خودت را به دیگران نسبت نده
  • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    29 9
    آلمان از روسیه یاد بگیره خصاصت بذاره کنار ارتش اوکراین تسلیح بکنه
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      10 2
      خساست
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 2
      هههههههههه
    • میرزا IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      5 4
      خساست درسته
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 2
      دیگه وقتی از آلبانی کامنت بگذاری « خساست» رو « خصاصت» می‌نویسی چون خیلی وقته که املاء فارسی شون مشکل پیداکرده :))
    • اصغر پ IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      شما جناب عقل کل شما چرا کمک نمیکنی بفرما برو اکراین چهار پایه بساز استقبال میشه
  • Ali IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    18 53
    روسیه باید اوکراین را بمباران فرشی کنه و درساعات اولیه کاخ ریاست جمهوری رو بمباران کنه،ایرانم کمک مالی کنه به ارتش روسیه،گاوهای بلوند چشم آبی آماده ی شیردهی میشوند،کجایی کارشناس جنگ؟مشاور پوتین کجایی؟بیا بمباران فرشی کنیم😁بابا بیا کامنت بذار،اصلا روسیه عقب نشینی تاکتیکی کرده،اصلا اینا تله گذاشتن برا اوکراین،بیا عزیز
    • یوسف از همدان IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      9 1
      اینو خیلی خوب ا مری ایران کمک مالی کنه
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      3 0
      ۱۴:۲۹ - این قدر که تو پماد سوختنی نیاز داری پوتین وعواملش نیاز ندارن وعین خیالشونم نیست.کاسه داختر از آش.ههههه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    47 12
    ضرري که روسيه از حمله به اوکراين کرد بدتر از ورشکستگي بود، حالا بدو تا جبرانش کني ضرراتو
    • حسن IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      3 6
      منظورت بالا رفتن قیمت نفت و گاز و ارزش روبله؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    47 9
    روسیه ناتوان
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      17 6
      پوتین فراری شده سوار گاری شده
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    84 19
    چه زود پهبادهای ایرانی نتیجه جنگ را عوض کردند .
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      23 28
      شما اول ثابت کن پهپادهای ایرانی تو روسیه عملیاتی شده بعد با هم صحبت می کنیم حکایت شما حکایت اونایی هست که توقع داشتن رئیسی خرابکاری های خانمان سوز 8 ساله روحانی رو تو 3 ماه جمع و جور کنه
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      4 2
      عجله نکن. هنوز شروع نشده
    • TR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 2
      خود فرمانده ایران گفت پهپادها رو تحویل دادن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    21 22
    واقعیت اینه که روس ها باید همان سال 2014 2015 به اوکراین حمله می کردند و در همین سال ها , اوکراین به شکل غیررسمی عضو ناتو شده یعنی از روز نخست , روس ها در واقع با قوای ناتو درگیر شدن اثباتش هم اینکه , پایگاه های ناتو را در اوکراین بمباران کردند و نیروهای انگلیسی , آمریکایی و ... اسیر یا کشته شدن همچنین تو خیلی از کلیپ هایی که به نیروهای روسی حمله می شه به زبان انگلیسی صحبت می کنن همچنین غرب در مواردی مثل الکترونیک و رصد خیلی قوی تر از شرقه روس ها هم اشتباهات بزرگی در دکترین نظامی کلان و مدیریت صحنه جنگ داشتند به عنوان مثال , روس ها خیلی دیر وارد عرصه پهبادها شدن که اگر دکترین نظامی درستی داشتند نیازی پیدا نمی شد که این حجم از جنگنده و هلیکوپتر را به دل نیروهای ناتو بفرستن یا اینکه قوای زرهی موتوری روس ها اندازه قوای زرهی موتوری کل اروپاست چرا ناتو دنبال تشکیل قوای زرهی 20 هزار عراده ایی نرفت ؟ پولش را نداشت یا تکنولوژی و صنایعش را ؟ این ها نشان می دهد که روس ها دچار خطاهای شدید در چینش و دکترین نظامی خود شدند و صحنه نبرد را هم خیلی بد مدیریت کردند روس ها حدودا 3200 هواگرد دارند و دومین نیروی هوایی دنیا هستند ماهواره هم دارند اینکه هنوز نمی توانند آسمان کشوری در اندازه اوکراین اونم نیمه شرقی اش را تحت کنترل داشته باشند این اصلا نشانه خوبی برای ارتش روس ها نیست البته که باید گفت بلاشک در چنین عملیاتی , نیروهای نخبه ناتو خصوصا اس ای اس و اس بی اس انگلیس که بسیار نخبه هستند به عنوان فرمانده میدانی حضور دارند و اصلا اینجوری نیست که هزاران نیروی عمل کننده و حجم زیاد جنگ افزار و ادوات یکجا جمع بشن این ها قطعا با یک معماری نظامی پیچیده پخش و در عین حال هماهنگ بودند و واحدهای الکترونیک و جنگال , سایبری و ... ناتو با قدرت در میدان بودند و روس ها را فریب دادند با تمام تفاسیر , این خیلی برای روس ها بهتره که پایان جنگ را اعلام کنند و همین مناطق فعلی را حفظ کنند چون با دکترین غلظ نظامی که داشتند و این مدیریت صحنه جنگ قطعا حریف ناتو نمی شن و باید منتظر عملیات های حتی بزرگ تر ناتو باشن روس ها باید برن و خیلی روی استراتژی های کلان نظامی و جنس دید و تفکر خود کار کنند .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      15 3
      استاد الان در شرایط فعلی چیکار کنند بهتره ؟
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      3 2
      روسها الان التماس می کنند برای پایان جنگ منتها التن اوکراینیها اعتنایی به این درخواست ها ندارند و آنها خواهان خروج کامل نیروهای روس از خاک اوکراین خصوصا کریمه را دارند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      در جواب 17:18 شما و امثال شما که بی سواد هستید فعلا بهتره فقط کامنت ها را بخوانید بلکه یکهم فهمیدین داستان چیه .
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    67 8
    یادش بخیر تا همین ماه قبل همین مسکونیوز چه با اب وتابی از پیشرویهای پوتین گزارش میداد.کوچکترین نظر مخالفم منتشر نمیکرد.ماشاالله اکراین.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 16
    شاید یه جنگ زرگری راه انداختند تا کمبود غلات را توجیه کنند و بعد یک قحطی ساختگی رو به نمایش بگذارند
  • ساعد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    36 6
    خاک تو سر چلمنگتون بزدل های بدبخت آبروی شوروی رو بردین
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    59 9
    پوتین تو گل گیر کرده اونوقت واسه ناتو شاخ شونه می کشه
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      3 2
      فعلا که این اروپایی ها هستند که زمستون نشده از ترس سرما پوشک لازم شدند ؛))
    • Abuozar salari IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      من موندم چه مردمان وطن پرستی داریم ما گور پدر غربی ها با روس ها با اوکراینی ها وطنم رو عشق است شما چرا خون خوتون رو کثیف میکنید ؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    55 6
    خخخخ. تازه این اوکراین ۸ سال اونم نصف و نیمه آموزش ناتو دیده ببین روسها جلوی خود ناتو چطوری مثل پشه له میشن. در ضمن تازه شروع شده. بذار تاثیر تحریم به زنجیره تولید و تعمیر و لوازم یدکی مخصوصا برسه ببین پوتین چه جوری دمپایی میشه. فعلا از انبار بیارین تا به وقتش.
    • رضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 2
      کارشناس باتلاق وشل وگل دوباره پیدا شد
  • سعید IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    29 2
    این جنگ درسهای زیادی برای فرماندهان نظامی ما میتونه داشته باشه،من الجمله قدرت دشمن را دست کم نگرفتن،و ره پهپادها زیاد تکیه نکردن.و یا اگر در یک جنگ نیروی اعتقادی نباشه،فقط تجهیزات کافی نخواهد بوذ
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      10 6
      نحوه ی مدیریت این جنگ توسط روسیه تو این حدودا یکسال شبیه نحوه ی مدیریت آقای رییسی تو این یکسال تو مملکت بود
    • وافن اس اس IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      9 5
      دقیقا و مهمترین نکته وجود نیروی اعتقادی است که بدونه در راه حق و راه صحیح می جنگه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    57 3
    مگه ۶ ماه پیش کیف رو طی عملیات ویژه نگرفتند ؟ شبکه خبر اعلام کرده بود
  • حسن IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    56 8
    از روسیه بزرگتر شوروی بود که زیر هیتلر داشت له میشد اگه آمریکا وارد جنگ نمیشد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    58 19
    شرق گداها واقعا بیچاره هستید به کسی دارید باج میدید نه اقتصاد داره نه ارتش درستی یک ارتش زپرتی داشت به اون مینازید اونم داد به هوا رفت واقعا به چیه این روس ها عاشقید از پس فقیر ترین کشور اروپا یعنی اوکراین هم برنیومد از خودتون خجالت بکشید ببینید به کجا رسیدید دریای شمال رو به همچین کشوریی با ارتش داغونش بخشیدید
    • حزب الله IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      17 36
      چراداری حرف مفت میزنی؟کی دریایی شمال رو بخشید؟یه غربگدا مثل شمابودکه دریایی شمال مثل بحرین،باخیانت انگلیس ،بایه خانم تاخت زد،همین غربگداهاکه بودن زمان جنگ میگفتن چرااینهمه جوان به کشتن میدیدخب خوزستان بدیدبزاریدصلح بشه.بعدشم درموردروسیه شاهنامه اخرش خوشه بشین وتماشاکنن.
    • محمد ص IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      6 16
      عزیزم کسی قرارنیست سرنوشت وآینده کشورش را به دیگران بسپارد.همانطور که در۸سال دفاع مقدس ملت ما باتوکل برخداوند وظرفیت های خود طولانی ترین جنگ قرن را باافتخار پشت سرگذارند.کسی هم منتظرشوروی نماند همچنان که توقعی ازشیطان بزرگ نداشت
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 5
      اولا خاتمی که رهبر اصلاح طلبان است به دریایی که همه دنیا میگند کاسپین گفت خزر به یاد یهودیان اجداد علی اف چرا به جای محکوم کردن خاتمي سرال بقیه میری در ضمن کدام واگذاری کدام سند مالکیت ایران انچه رضا میر پنج گرجی الاصل امضا کرد داد عشق اباد بت شوروی وارارات به ترکیه وپسرش هم بحرین به خاندان مکی ال خلیفه بود که اتفاقا باز هم خاتمی با رفتن به بحرین به ملت ایران خیانت کرد
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 9
      منافق آلبانیائی تلقین ذهنیات خودت به دیگران بخصوص به ملت ایران دیگر اثر ندارد - ایرانی سربلند است و مستقل چون جمهوری اسلامی دارد - مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
  • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    22 4
    ارتش روسیه عملکرد افتضاحی داشته پوتین نیروی کمی به خط مقدم ارسال کرده
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 2
      عجله نکن
  • TR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    43 23
    اینم از پهپاد های ایرانی که این همه ادعا داشتید نتیجه جنگ جوری عوض شد که پوتین تعجب کرده
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 5
      فعلا شروع نشده چقدر عجولی
    • مانی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      پرچمت جعلیه افندی روزی که زیاد دور نیست به جای پرچم رژیم اردوغان پرچم ایران نصب میشه
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    37 3
    حرف من طرفداری از طرفی نیست اما تجهیزات روس‌ها واقعا درجنگ قابل اتکا نیست مخصوصا طرف مخاسمه از تجهیزات آمریکایی وغربی استفاده کند آمریکا در جنگهای متعددی که داشته اند تجهیزات خود را بروز رسانی کرده اند اما تجهیزات روس‌ها بجا مانده از دوره شوروی سابق است ومهم تر انگیزه سربازان اوکراینی برای دفاع از میهن خودشان است متاسفانه وصد افسوس اینکه عده خود فروخته بجای حداقل سکوت ونگرفتن طرف روسیه که هم از نظر تاریخی وهم ژئو پلتیک دشمن ذاتی ایران است در پوست خود نمی گنجیدند البته هنوز برای قضاوت زود است اما در هر صورت هیمنه پوشالی دومین قدرت نظامی دنیا در هم شکسته وسر شکستگی دوم آن برای حامیان نادان داخلی است
    • TR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      8 30
      اگه روسیه ایران رو تجزیه نمی کرد که قدرت دست فارس ها نمی افتاد دلیل حمایت از روسیه هم همینه
    • FR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      19 4
      برادر من فارس وعرب وترک وگیلک وبلوچ و غیره نداره ما همه اجزاه یک بدنیم فارق از چه حکومتی اگر بهر یک از اجزای بدن اصیب برسد بدن که همان ایران است صدمه جبران ناپذیر می بیند فرق نمی کند ترک صدمه ببیند فارسهم نابود می شود ما در کنار هم قدرتیم البته قبول که نا حقی های شده اما بنظر شما سر نباشد بدن زنده می ماند هیچکس خاطرخواه ما نیست همه ما باید هوا هم را داشته باشیم همین
    • US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      2 0
      TR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ پان رجبو چه به این حرفا اخه؟! من فارسم حمایت نمیکنم از پوتین ! بدو برو نقشه ی خیالیتو توی نرم افزار پینت بکش بابا !!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    6 33
    شرق اکراین وخارکیف در خاموشی مطلق قرار گرفت وروسیه با خروج ا، خارکیف بدون تلفات داره مواضع کراکن ها را میزنه البته البانی ها واصلاح طلبان نگران نباشند زمستان در پیش واروپا در سرما د رکود
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      18 5
      ۱۶:۰۰ خوب احمق یه ارتش به خاطر اینکه تلفات نده عقب نشینی میکنه مگه قراره تو عقب نشینی هم تلفات بده؟! بعدش الان تنها حربه ی روسیه بمباران نیروگاه هسته ای اوکراین هست که به عنوان سپر استفاده میکنه که این ترفند هم کارساز نخواهد بود
  • مصطفی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 36
    من فکر می کنم اگر رلنسکی بجای مقاومت بیجا بره و با پوتین صحبت کنه و آتش بس اعلام کنند قطعا به نفع هر دو کشور هست وگرنه خونه آخر این جنگ اینه که زلنسکی و یک عده مردم بی گناه در اثر بمب هسته ای بخار میشه و اکراین به تاریخ می پیونده. جنگ ایران و عراق هم اینجوری بود همیشه ما پیروز نبودیم اما دقت داشته باشید بالاترین میزان کشته ها برای زمانی بود که ما به آخر جنگ رسیده بودیم.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      26 4
      اگر روسیه به تجاوزگری خود علیه اوکراین ادامه دهد، بدون شک شکست بسیار سنگینی از نظر اقتصادی و نظامی در انتظار روس ها خواهد بود ،عاقبت هر مجتاوزی خاری و ذلت و شکست است.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    17 4
    پوتین یدلی کشور و مملکتش را با این حمله ناجوانمردانه و به بهانه نازی زدایی به این روز انداخت و بیش از ۷۵ درصد جهان را دشمن خود کرد. با این وضعیتی که الان می بینم روس های لندهور آرزوی بستن گاز به اروپاییان و رویای زمستان سخت اروپا را برای همیشه به گور خواهند بود و این موضوع یک سراب و خیام برای روس های ناسپاس است. حضرت شیخ اجل سعدی شیرازی در وصف حال و روز این روزهای پوتین و لشکر بی رمق و مزدوران صادراتی اجاره ای چچنی سوری و... می فرماید: چاه است و راه و دیدهٔ بینا و آفتاب/ تا آدمی نگاه کند پیش پای خویش/ چندین چراغ دارد و بیراه می‌رود/ بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش/ با دیگران بگوی که ظالم به چه فتاد/تا چاه دیگران نکنند از برای خویش
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    30 6
    تاثیر عظیم پهبادهای صادراتی ایران و عوض کردن نتیجه جنگ را کاملا لمس می کنم. دست ایران هم درد نکند واقعا گل کاشتند حماسه آفریدند و به جای اینکه به پوتین خدمت کنند جانب اوکراینی ها را گرفتند
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      3 4
      ۱۶:۳۰ ههههههههه.هدف هم همین بود
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    19 1
    چی شد خرید f35 و s400 و تانک t90 از مسکو
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      4 0
      میگن آمریکا هم su57 میفروشه
    • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      4 1
      با f۳۵سوادتو نشون دادی
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    9 31
    غربگداهای عاشق زلنسکی دلقک هم جنس باز! چه خبر از اروپای به عصر حجر برگشته؟ چه خبر از زغال سنگ و هیزم؟ راستی یه تیپ تشکیل بدین به اسم تیپ زرهی زلنسکیون جهت اعزام به اوکراین :-)
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 6
      اینا هنوز نمیدونن جنگ جهانیه و پوتین داره ورانداز میکنه اوضاع رو. تله های پوتین وسط زمستون شکارها رو نشون خواهد داد
    • مهدی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      7 1
      هیچ اتفاقی در زمستان نمیفته اعراب خلیج فارس نفت وگاز اروپا را تامین میکنند
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 5
      شاید همینطور باشه که میگید ولی این نشون میده اروپا و غرب چقدر راحت متزلزل میشن
    • US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      7 0
      فکر کردی سیاستمدران غربی غافلگیر می شن؟؟؟ اونا فکر زمستون هم کردن نگران غربی ها نباش
  • ارتشی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 24
    روسیه پیشروی را بخاطر آغاز فصل سرما متوقف کرده تا مناطق اشغالی را کنترل و مواضع خودشو تثبیت کنه و برای زمستان با اهرم انرژی و گاز بتونه از غرب امتیازگیری بکنه و با دست بالا در مذاکرات احتمالی خروجی ابرومند از اوکراین داشته باشه ولی در جبهه مقابل اوکراین چیزی برای از دست دادن نداره و اتفاقا بخااطر اغاز فصل سرد عجله هم داره تا بتونه مناطق بیشتری رو تصرف کنه و امتیاز دست بالا در مذاکرات توسط روسیه رو تحت شعاع قرار بده
    • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      باسلام متاسفانه هم برد روسیه برای ما خوب نخواهد بود و هم باختش!
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      6 1
      یه مسئول ایرانی می گفت فکر می کردیم با نفروختن نفت به اروپا می تونیم تنبیهشون کنیم ولی عاقبت اونها با نخریدن نفت ایران بر ما فشار آوردند حال وروز روسیه هم همینه
    • US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 1
      منم نظرم همینه. این استراتژی روسیه ست
    • احمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 1
      کدوم اش کدوم کششک
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      4 1
      اها خوب این شد یه ماله کشی درست و حسابی .خوبه همین دست فرمون بری جلو جایزه ماله طلایی رو میگیری.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      15 0
      ۱۷:۲۴ جناب عقب نشینی وشکست واز دست دادن هزاران کیلومتر مربع تا پیشروی وبهونه زمستون زمین تا اسمون فرق داره کمی اطلاعاتت ببر بالا والکی از خودت حرف درنیار.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    10 0
    روسیه بجز بمب اتم سلاح تاثیر گذاری نداره . بخاطر همین سلاح های به درد نخورشون چه جوری برا ما طاقچه بالا میزاشتن .
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 1
    جبران میشه
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 0
    پوتین دلقک و بی عرضه
  • حسن ازتبریز IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    باسلام واحترام
  • قدرت کریم پور صالح بابری IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 4
    سلام در تمام گزارشها حتی توسط بی بی سی به نقل از خود زلنسکی وسعت مناطق پس گرفته شده ۳۰۰۰ کیلومتر ذکر شده ۸۰۰۰ هیچ جایی اعلام نشده
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 0
    واقعاً عجیبه، فرماندهی دومین ارتش بزرگ جهان هیچگونه استراتژی نظامی خاصی در قبال نبرد اوکراین ندارد.
  • ناشناس ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 9
    تضعیف روسیه مساوی است با دست بازتر آذربایجان و ترکیه و اسراییل در قفقاز
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 1
    روسا فکر میکنن جنگ اونی هست که تو هالیوود امریکا نشون میده در صورتی که امریکا و متحدانش تو یگوسلاوی و عراق هیچ چیز رو سالم نزاشتن به جای حمله به مراکز نظامی و جنگ روبرو تمام منابع اب برق مخابرات تلویزیون راه ها و تاسیسات بی دفاع رو زدن تا ارتش و مردم توان دفاع نداشته باشن
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 1
    آفرین بر آمریکا، صد آفرین بر بریتانیا، هزار آفرین بر لهستان، اسلوونی، دانمارک، فنلاند سوئد و.... البته آلمان ها خساست به خرج دادند و از ترس تجربه شکستشان در جنگ جهانی مقابل روسیه، آنگونه که باید و شاید در ارسال تجهیزات و مهمات و دوشیدن و کمک به اوکراین عمل نکردند در میان اروپایی ها تنها انگلیسی ها بودند که سنگ تمام گذاشتند. از همین امروز و در ماه های آینده: بکوشید که نیکی به کار آورید/ چو دیدید سرما، بهار را به بار آورید
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 4
    خداییش ، انصافا این آهن قراضه ها رو میگین غنائم گسترده جنگی؟؟؟؟!!!
  • سعید رضایی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 7
    تازه اول جنگه جهانیه. روسیه هنوز وارد جنگ نشده
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 10
    دوستان بیایید همه با هم برای روسیه دعا کنیم تا خداوند روسیه را نجات دهد اگر خدای نکرده روسیه نابود شود محور مقاومت بشدت آسیب می خورد و آرمان های مستضعفین جهان بر باد میرود
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    13 2
    امیدوارم پوتین و همه دیگر ظالمان و مستکبران جهان یاد بگیرند که دیگر دوران کشورگشایی و زورگویی تمام شده... یه امید پیروزی هر کسی که از خاکش دفاع میکنه...
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 0
    رو بد اسبی شرط بستین
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 0
    یه عده ای یه جوری از روسیه و اوکراین دفاع میکنید که احساس میکنم اگه اونا هم کوتاه بیان شما ول کن قضیه نیستین.
  • شمس IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 3
    عقب نشینی تاکتیکی .
  • SE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    15 3
    کوه موش زائید! پوتین شاخش در اکراین شکسته شد! دومین قدرت اتمی جهان در برابر اراده یک ملت قهرمان پا بفرار گذاشت
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 4
    البته روسیه در واقع دره با کل ناتو میجنگه
  • یزدان پناه IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 2
    هیچ عجله نکنین. و اینکه روسیه با کل ناتو داره میجنگه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 6
    دمشون گرم
  • جانفدا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 10
    روسیه پیروز میشه ولی اینبار موجودیت ناتو کاملا تضعیف خواهد شد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 4
    به یک نظر نمیشه پاسخ داد میگه تنها حربه روسیه ژدن نیروگاه اخه اصلاحطلب جنگ ندیده عاشق ال سعود جنگتون تو ارامکو رو دیدیم شمایید که نمی بینید همه اروپاتون به میدون اومده هنوز کریمه دونسک ولوهانسک خرسون ژاپریا دست روس هاست ولی میگید اکراین وزانسکی خزری داره می جنگه زمستان سرد اروپا تون رو با چی گرم می کنید لابد اصلاح طلبان میرند هیزم واسه زلنسکی جمع می کنند
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      ۲۱:۳۸ ژدن نه زدن زیاد جوگیر نشو
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    6 0
    اوایل جنگ هر کسی در همین سایت از بالا بودن احتمال شکست روسیه سخن میگفت از سوی عده ای به غربگرایی و غربگدایی و آلبانی نشین و .... متهم می شد .
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 3
    نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي
  • علیر ضا دادفر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 0
    به امید حق علیه باطل .روسیه و اکراین کل اروپا خودمون می گیریم مثل ایران آباد و سرسبز می کنیم ..موافقید خخخخخ
  • امیر DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 1
    ایرانی غیرت داره
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 5
    4000 کشته اوکراینی و 12000زخمی اول جشن میگیرید بعد سوگواری دارید یا ب جهنم که مردن.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 2
    یک احتمال اینه که پوتین عمدا شکست میخوره با هماهنگی زلنسکی و خودش صهیونیسته و هدفش غارت مسلمانان بوده وگرنه اگر دو کلاس سواد میداشت میدانست چطور بجنگه که ارتشش از بین نرود و نصف سر لشگر و سپهدهایش دستگیر و کشته نشوند به راحتی و الان هم فقط باید چریکی و نامنظم بجنگه و داخل اروپای غربی و امریکای مرکزی بمب گزاری و خرابکاری کند
  • ناشناس IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 1
    توده ای های عقده ای . کامنتهای مشرق نیوز را کرده اند لونه زنبور !!! ولی از حالا عزاداری دوم را شروع کنید .. عزای اول شما فروپاشی شوروی بود . و عزاداری فعلیتان هم باید بابت تجزیه روسیه باشد. باد آورده را باد میبره !!
  • کورد IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 10
    ببینید عزیزان الان ۹کشور قدرتمند آمریکا انگلیس آلمان فرانسه ترکیه. سویس لهستان فنلاند.و رومانی دارن ب شدت سلاح و موشک و مهمات ب روز ب اوکراین میدن. الان روسیه با ۱۰کشور درحال جنگه. و روسیه در واقع قصد تصرف کامل اوکراین رو نداره. و اگر بخواهد اوکراین را تصرف کند در کمتر از ۱ماه می‌تواند اوکراین را اشغال کند ولی اینها یعنی هزینه بسیار بالا. و از یک طرف هم روسیه تحریمه ک بیشتر بهش فشار میاد‌ روسیه ب آنچه میخاهد رسید... کریمه .دونباس و لوهانسک. استراتژیک ترین شهرهای اوکراین و اروپا از لحاظ موقعیت اقتصادی و مبادلات .و ...نظامی. و از یک طرف متحد قوی چین و ایران رو داره سیاست روسیه قوی تراز این حرف هاست.
  • SE ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    10 3
    روسیه تجاوز به اوکراین رو عملیات ویژه نامگذاری کرده بود ولی الان با عملیات دیگه ای بنام«عملیات ویژه فرار»دُمشو گذاشت رو کولش و در رفت!
    • morteza IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      🤣🤣🤣🤣
  • ایمان IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    12 3
    فقط یه کم ساندیس بیارید بدید بدبخت های روسی که داره فرار میکنن
    • مهدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      خخخخخ
  • SE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 3
    بر طبق گزارش سازمانهای پناهندگی و سازمان ملل و اتحادیه اروپا حداگثر پنج میلیون اکراینی مملکتشونو از ترس پوتین رها کردند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    5 0
    الحمدالله رب العالمین که باز هم وعده خدا محقق شد
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      وعده خدا برای یهود نابودی در اخر الزمان است باش تا قایم ال محمد یهود را نابود کند ان روز اثری از ناتو نخواهد بود
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 7
    ولادیمیر پوتین منتظر فرا رسیدن سرماست و غرب و اوکراین نیز سخت در تلاشند تا قبل از آمدن زمستان جنگ را به پایان برسانند. حملات متعدد اوکراین به مناطق اشغالی و صبوری روسیه در برابر این حملات هم در همین چارچوب قابل تفسیر است.به نظر می رسد پوتین همانند اسلاف خود دل‌ به سرمای زمستانی بسته است. البته شکی نیست که جنگ اوکراین با جنگ دوم جهانی و جنگ با ناپلئون فرق دارد.
    • DE ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 4
      دقیقا. ولی اذهان غربگدا ایینو درک نمیکنن
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 16
      ۲۳:۱۶ اذهان غربگدا فقط نابودی ایران است که عقلش نمیکشد یا اینکه دنبال منافع خویش است ملت سیخی چند؟
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 10
      ۲۳:۱۶ دقیقا
  • محمد۴ IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 0
    من فقط موندم رو چه حسابی به روسیه میگن ابرقدرت
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    8 1
    تجزیه روسیه خیلی وقته شروع شده.نوبت چین هم خواهد رسید
    • حزب الله IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      یعنی انقدرنفهمی که نمیفهمی؟یک دهم روسیه داره باکل اوکراین وناتومیجنگه؟
    • من US ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      1 0
      انشاءالله تجزیه انگلیس و آمریکا
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      ۰۰:۴۶ - مثل اینکه تو نفهمی اگه یه زره شعوروفهم داشتی میفهمیدی که یه متجاوز همیشه از جونش میترسته تا اونی که مورد تجاوز قرار گرفته اونی که مورد تجاوز قرار میگیره همیشه از جون مایه میذاره
  • حامد IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    5 0
    اون سرما که منتظرش هستند دیگه مال قدیم بود .الان زمین گرمتر شده وزمستان قابل تحمل تر است .
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 12
    درود بر قهرمان جهان پوتین که با کل ناتو داره میجنگه
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 9
    این شکست چند نکته جالب دارد 1- اوکراین جنگ چریکی را توسط نئونازی ها ومزدوران النصره و تیپ گولانی براه انداخته است و روسیه نیز باید نیروهای کاماندو و داوطلب برای این جنگ باید وارد نبرد کند نه نیروهای کلاسیک چون شکست نیروهای کلاسیک در این نبرد قطعی است 2- شهرهای و روستاهای پر از جمعیت اوکراین همانند جنگ سوریه علیه بشاراسد بعنوان سپر انسانی علیه ارتش روسیه استفاده می شود در نتیجه باید ارتش روسیه باید تمامی شهرهای تحت تسلط خودش و حتی تا 30 کیلومتری خطوط مقدم در مناطق تحت تصرف اوکراین را نیز خالی از سکنه نماید 3- خلبانان پهبادهای ایرانی باید به همراه پهبادهای شاهد اگر بخاطر منافع اقتصادی دولت رئیسی و مذاکرات هسته ای محافطه کاری کنند تا ارتش روسیه شکست بخورد ما باید جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران باید آغاز کنیم 4- هدف از جنگ اوکراین سوریزاسیون اوکراین و نابودی ارتش اوکراین است ایران اگر بمانند بحران سوریه در بحران اوکراین نیز دیر وارد میدان شود اینبار روسیه سوریه نیست و ایران در صورت تاخیر وقت را از دست خواهد داد و دیگر کاری نمی تواند بکند 5- ایران باید بمانند جنگ سوریه باید به روسیه برای تشکیل بسیج مردمی از مردم خود روسیه و در صورت امکان از شرق اوکراین کمک نماید 6- در دنیای امروز هیچ کشوری به کشور دیگر بدون ائتلاف حمله نمی کند نه امریکا و نه عربستان همه اول یک ائتلاف جنگی تشکیل دادند روسیه نیز قبل از فرسوده شدن ارتش این کشور باید این خطا را تصحیح نماید و یک استان اوکراین را که درجه دوم اهمیت قرار دارد به نیروهای متحد بسپارد 7- بدون حمایت عملی ایران از روسیه نباید انتظار حمایت عملی روسیه از نیورهای ایرانی در عراق و سوریه را داشته باشیم و امروز باید پدرخوانده های داعش را باید در اوکراین شکست داد
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 6
    عجله نکنید این جنگ تازه داره شروع میشه
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    خب که چی. این جنگ رو آمریکایی ها دارند ادامه میدهند
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    15 0
    از همان اول معلوم بود روسیه تو این جنگ نابود میشه، در اصل این جنگ بزرگترین و بدترین باتلاق برای روسیه بود تا دیگه هیچ وقت فکر کشورگشایی و زورگویی به سرش نزنه، بعد از نابودی و منزوی کردن روسیه قطعا نوبت چین است که منزوی شود
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 12
      برو فکر هیزم باش واسه ار‌پای باصطلاح متمدنت
  • نارویی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    یک روزی عزیزم این بناها را سر ایران وناموس ایرانی درآوردن این تزارها .این خوشحالی شما نمی‌دونم از چیه .ا بر ب بی بی تون بپرسید اگر زنده است بهتون م یا گه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      کتاب اقا محمد خان روبخوان تا حقیقت چنگ ایران وروس رو بفهمی زیاد به شریعتی توجه نکن مسلمانان قفقاز عاشق عثمانی شده بودند ودشمن پارت های ارمنی وگرجی ها تلاش ایران برای جمع کرد اونها بی نتیجه بود در شوشا ابراهیم بیک شوشایی جلوی اقا محمد خان ایستاده بود از ان روز این خانه ویرانه شد که نا اور ش مرد بیگانه شد دل بستن به عثمانی باعث شد قفقاز بی دلیر عرصه جنگ عثمانی با روس بشه
  • علی IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 2
    با خواندن اینگونه خبرها بعضا افراد کم اطلاع فکر میکنند اتفاق خیلی مهمی افتاده یا مثلا روسیه به فنا رفت یا اگر روسیه شهری رو تصرف کرد پس اوکراین به فنا رفت.. بله شاید در سطح نظامی قابل بحث باشه ولی جنگ اوکراین جنگ خرسون و خارکف و کریمه نیست. اساسا جنگی نیست که برنده میدانی داشته باشه.. هرچه در میدان اتفاق بیوفته برای اوکراین و روسیه خسارت بار خواهد بود. آنچه ما باید در موردش توجه کنیم تاثیرات استراتژیک و طولانی مدت این جنگ بر آینده شرق و اروپای منهای آمریکا هست. تاثیرات این جنگ در قفاز تا سوریه تا فرانسه و اسپانیا تا سالها باقی خواهد ماند. فارغ از نتیجه ظاهری جنگ..
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 6
    زنده باد رهبر روسیه مرده باد زنلسکسی
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    پوتین چرا اینجوریه؟
  • MD ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 3
    اینجاست که بهتر معلوم میشه ما 8 سال در مقابل صدام و کشورهای پشتیبان او با دست خالی چگونه مقاومت کردیم... شهید عزیز حاج احمد کاظمی چه خوش فرمود که این سلاح پیشرفته نیست که در مقابل دشمن پیروز میشه، بلکه نیروی ایمان است. برای همین است که آمریکا از ایران هراس دارد ولی از روسیه فقط ابا دارد.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 1
    از وقتی به اوکراین حمله شده ورزشش قوی تر شده!!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 9
    در جنگ زمستان، فنلاندی ها همچنین پیروزی هایی را به دست آوردند ولی سرانجام مقهور قوای ارتش سرخ شدند و مجبور به تسلیم شدند. یک سال بعد به کمک آلمان آمدند و بخشی هایی از شوروی اشغال کردند که چهار سال بعد همه را به اضافه تکه هایی از خاک خودشان را تسلیم ارتش سرخ نمودند. با یک گل بهار نمی آید و با یک پیروزی هم اوکراین پیروز نشده است.
  • DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 15
    روسیه یه کار بسیار عاقلانه انجام داد ، اول این که از حالت تهاجمی به تدافعی روی آورد چراکه کل اروپا و آمریکا از کیف پشتیبانی می‌کردند که این خوش یه جنگ جهانی بود ، اگه بگیم صددر صد از اهدافش محقق نشد لااقل سی چهل در صد شد ، اوکراین چند ین سال با این جنگ عقب گرد داره کلی از زیر ساخت‌های این کشور از بین رفته ، تا امروز اگه آمریکا و اروپا تجهیزات مجانی بهش می‌داند از حالا به بعد باید هزینه اونها رو دو برابر بپردازد، اروپا هم با قطع انرژی روسیه شاهد تورم و فشار شدید اقتصادی روبرو هست ، و ضرر وزیان اصلی رو مردم اوکراین دادند ، با حماقت رئیس جمهور احمقشون ، این احمق به چی رسید قسمتی از خاکش رو از دست داد ، ملتش رو نابود کرد ، چون عروسک خیمه شب بازی غربیها و بخصوص آمریکا بود
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      15 1
      ۱۰:۱۸ مشکلی نیست عزیزوم از پول بلوکه روسیه هم که کم نیست خرج زیر ساختای اوکراین میشه (خودکرده را تدبیر نیست) تو نمیخاد غصه روسیه را بخوری.هههه
    • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 8
      دلقک با کودتای صهیونیستی جورج سوروسی دقیقا نسخه فتنه سبز با برنامه ریزی 10 ساله صهیونیست ها سر کار آمد.مانند کودتای انگلیسی رضا قلدر پالانی ....جیغ و داد و هوار اروپائی ها به هواست که هنوز زمستان نیامده و با وجود تحریم های انرژی و غیره علیه روسیه و با وجود کمک های دهها میلیارد دلاری به دلقک و تروریست های آدولف یا همان آذوف و داعشی ها و مزدوران و تروریست هائی که با حقوق 10000 دلار درماه استخدام شدند و قبل از گرفتن اولین حقوق به درک واصل شدند..., روسیه در این مدت 200 روز جنگ فقط 185 میلیارد دلار صادرات داشته و پولش را به روبل وارد کشور کرده نه به دلار تا کم کم دلار از معاملات کشورهای دوست کنار گذاشته شود. روبل از قبل از جنگ باثبات تر و با ارزش تر شده است که قسمت بزرگی از آن مربوط به فروش گران انرژیست. زیرا گدائی بایدن و دوره گردیش به کشورهای منطقه ما والتماس برای تولید زیاد نفت و گاز و در نتیجه افت شدید قیمت انرژی که نتیجه آن صدها میلیارد دلار ضرر برای کشورهای نفتی و همین عدد و بیشتر به سود امپریالیسم می بود نتیجه نداد. متاسفانه یک مشت وطنفروش غربگدای بیسواد که فقط با عینک ذره بینی تا نوک دماغ خود را بیشتر نمیبینند , با نوکری و کفش لیسی و سینه خیز جلوی عموسامشون آتش به اموال کشور زده و با پاچه خواری و پاچه لیسی یانکی ها در صدد هستند یانکی ها را بر کشور مسلط کرده تا در کنار غارت و دزدی آنان استخوانی هم به این بیچاره های توسری خور خودتحقیر کن بی هنر آبگوشت بزباشیانی برسد. ننگ تاریخ ایران هستید شما بهائی ها منافقین و غربگداهای وطنفروش و رفرمیست ها میست ها .در تاریخ چند هزار ساله ایران ما مانند امروز اینقدر وطنفزوشی که در اوج حمافت و رضالت و سبوعیت به خیانت خود افتخار کنند نداشتیم زیرا پس از شستشوی مغزی آنها مغز خالیشان پر از فضولات امریکائی میشود. سرنوشتشان مانند حزب توده خائن جاسوسان شوروی سفوط و سقط در بزغاله دان تاریخ است.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    9 1
    دیگه هیچ کشوری از ارتش روسیه نمی ترسه
    • DE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 16
      دیگه هیچ کشوری از ارتش روسیه نمی ترسه//خخخخ پیداست خیلی بیسوادی . جنگ با همسایه ای که جزو خاک شوروی بوده و در حقیقت جنگ یک کشور با استان خودش که با شستشوی مغزی و کودتای صهیونیستی و زور و ترور و ضرب و شتم و روکم کنی مردم اوکراین توسط فاشیت های آدولف یا همون آزوف و گروهای ترور ....یک دلقک را سر کار آوردند چنان دست ارتش روسیه را بسته که در تاریخ سابقه ندارد زیرا روسیه اولین بار است که با یکی از استانهای خود میجنگد. برای همین است کشور های دیگر نظیر کل اروپا و ناتو امریکا ....بیش از 65 کشوری که به دلقک کمک میکنند , جرات نزدیک شدن به روسیه را ندارند و مانند سگ ترسو در سوراخهای خود پنهان شده و جنگ را به تروریست ها و مزدوران سپرده اند. اگر روسیه با کشوری دیگری جنگ کند همه غربی ها و ناتو از همین وحشت دارند آن کشور را تلی از خاک خواهد کرد زیرا استان روسیه و همشهریهای خود نیستند. میدانم فکر کردن برای شما غربگداهای خود تحقیر کن سخت است ولی تمرین کنید ضرری ندارد. آغاز هر کاری مشکل است.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      16 1
      ۱۱:۵۵ ببین کی به کی میگه بیسوادvpn المانی که تو یه سطر 20تا غلط املایی داره.ههههههه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    4 2
    .زنده با اوکراین اوکراینی.نابود باد روسیه وروسی
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    4 0
    نه زنده باد کسی... نه مرده باد کسی... امیدوارم زودتر این جنگ تموم شه تا مردم کمتری آسیب ببینند...
  • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    این رو بدانید ک اوکراین پیروز شده است
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 1
    یادمه به بنده خدایی پیش بینی کرده بود که روسیه کل سواحل و قسمت اعظم اوکراین رو‌میگیره و باقی مانده اوکراین به یه کشور منزوی و بدون ساحل تبدیل میشه. خیلی وقته از این بابا خبری نیست فکر کنم تغییر موضع داده🤣🤣🤣
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      6 0
      ۱۵:۲۵ هنوز هم از این اوسکل ها زیادن نمونش همین vpn المانی البته از روی مطالب بیشتر کپی میزنه تا خودش بتونه نظر بده.ههههههه
  • علی اکبر متور IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 1
    درود بر زلنسکی و ارتش و مردم مظلوم اوکراین. انشاءالله پیروزی حق بر علیه باطل. انشاءالله اوکراین پیروز می شود
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    4 0
    درود بر اوکراین قهرمان مرگ بر روسیه
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    روس و اکراین به ما چی ؟؟
  • علی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    کثیف ترین جنایتکارتاریخ رزولت بودکه با ۲بمب اتم کودکان بیگناه رابه خاک وخون کشید اما هیچ کس چیزی نمیگوید ۰چرا۰
  • رضایوسفی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    روسیه فقط ادعا داشت ابرقدرت است
  • ّF IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    شکست خوردن وتقدیم کردن زمین تاآسمان فرق می کند
  • . US ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 1
    زلنسکی خیلی اشتباه کرد
  • محمدرضاعباسی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    فعلا تمایلی از روسیه برای حملات سنگین و اعزام نیروی بسیار زیاد دیده نمیشه گویا روس ها تمایلی به طولانی شدن جنگ ندارند.احتمالا به دنبال صلح هستند.
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    امریکا بجز قدرت نظامی در سیاستهای کثیفش خوب ظاهر میشود. امریکای جهانخوار والبته مشاوران ابله پوتین به بدترین شکل ممکن روسیه را درباطلاق اوکراین انداختن.یکی ازاهداف شیطان بزرگ در تحریک روسیه به جنگ، شناخت توان نظامی نوع ادوات.شیوه تهاجم و شناخت نقاط ضعف وتوانایی روسیه بود امریکا و البته بسیاری از کشورهای اروپایی به اهداف خود رسیدن روسیه ثابت کرد چیزی بیشتراز یک ببر کاغذی نیست. از دست دادن بسیاری ازنخبگان جنگی وحجم عظیمی ازادوات جنگی و خصوصا این عقب نشینهای اخیر مطمئنن جایگاه پوتین را متزلزل خواهدکرد تاجاییکه شاید به برکناری پوتین بینجامد
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    هیچ کشوری به انداز روسیه به ایران ضربه نزده. روسیه بهترین سرزمینها راازایران جداکرد. بدترین قراردادهای ننگین در دوران قاجار. کشتار مردم خصوصا تبریز. اعدام بسیاری از انقلابیون.در دوران گذشته. به توپ بستن حرم . بلعیدن خزر. برگی برنده ای که از ایران در مقابل امریکا استفادمیکند. ملیاردها دلاری که ازموضوع هسته ای عایدش شد بدون کمترین استفاد برای ایران.بدست گرفتن بازار خصوصا نفتی با عقب راندن ایران. سامان دادن به اقتصاد ورشکسته اس با ثروت ایران و...روسیه هیچگاه هیچگاه منافعش باما همسو نبوده وهمیشه خواهان ایرانی ضعیف بوده نه اینکه در وجود امریکا شرافتی باشد بهیچ عنوان...انانیکه گمان میکنن روسیه قابل اعتماداست و پیروزی در جنگ با اکراین را ارزو میکنن سخت دراشتباهند. روسیه از هر دشمنی با ما دشمنتر است به امید تجزیه روسیه مکار از انگلیس کثیفتر
  • R IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    دوستان یعنی شما هنوز نفهمیدید روسیه نقشش چیه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    خاک بر سر آنهایی که از دلقک صهیونیستی اوکراینی حمایت میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس