کد خبر 1417132
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
مرعشی: هیچ امکانی برای همکاری اصلاح طلبان با لاریجانی وجود ندارد

دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: خیلی از دوستان فکر می‌کردند هیچ فرقی نمی‌کند روحانی رئیس‌جمهور باشد یا رئیسی اما دیدیم که فرق می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: حسین مرعشی همچنین گفته که «نه فروپاشی، نه انقلاب؛ تنها راه اصلاحات است.» به گزارش روزنامه سازندگی، حسین مرعشی در نشست دبیران و رؤسای شوراهای استانی حزب کارگزاران اظهار داشت: تنها راه‌حل پیشنهادی برای خروج از وضع موجود، اصلاحات است.

ما به مردم و اصلاح تدریجی کشـور متعهدیم. باید بتوانیم در این شرایط با نظام سیاسی موجود به یک مصالحه‌ای متقابل برسیم و اصلاح‌طلبان‌، سیاسی‌ها و حتی اصولگرایان میانه باید نسبت به سیاست‌های کلی و نظام یک تعهدهایی داشته باشند و نظام هم راه را برای رقابت‌های آزادانه باز کند».

مرعشی ادامه داد: خیلی از دوستان فکر می‌کردنـد هیچ فرقی نمی‌کند حسـن روحانی رئیس‌جمهور باشد یا ابراهیم رئیسی. خیلی‌ها فکر می‌کردند تفاوتی وجود ندارد که قالیباف رئیس‌ مجلس باشـد یا لاریجانی. با این حال دیدیم که فرق می‌کند و همه شئونات زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است. از طرح صیانت بگیرید تا عزل مدیران برتر در بخش‌های عمومی و خصوصی. یکی یکی فشـار روی مردم را اضافه کرده است.

راه‌حل هم فقط اصلاحات است‌، نه فروپاشی نه انقلاب و نه رفتن به سمت سیستمی بسته‌تر. او با بیان اینکه نظام اجازه دهد جبهه‌های سیاسی شخصیت‌های طراز اولشان را بیاورند، گفت: بازی بچگانه و بازی با مدیران درجه سه و چهار را باید تبدیل کنیم به بازی بزرگان. اگر این اتفاق را نتوانیم رقم بزنیــم حتما باید در گام بعدی روی نیروهای اجتماعی سرمایه‌گذاری کنیم. خیلی از شخصیت‌های فنی‌، اجرایی‌، دانشگاهی آموزش و پرورش‌، مهندسان و بازاری‌ها در کشور هستند که خیلی بهتر از ترکیب فعلی مجلس‌اند. به یک هدف مشترک هم فکر کنیـم. آن هدف مشترک هم کارآمدی در نظام اداری اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: ما وارثان فکری شخصیتی مثل آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی هستیم و تعهدمان نسبت به ایران‌، اسلام و مردم‌، مخصوصا الان که دارند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، است. نباید برخی کج‌خلقی‌ها، منش‌هـا و روش‌های غلط ما را از اصالت جمهوری اسلامی دور کند. جمهوری اسلامی نتیجه فعالیت کاملا مردمی و فراگیر بوده و هنوز هم مهم‌ترین چتر امنیتی و دفاع از تمامیت ارضی ایران است.

گفتنی است که برخلاف ادعاهای مرعشی درباره تایید بر اصلاحات و مخالفت با براندازی، شماری از عناصر فعال در فتنه سبز در نشست حزبی کارگزاران حضور داشتند.

درباره تفاوت ریاست‌جمهوری روحانی و رئیسی، ضمن تایید تفاوت این دو، باید به یاد آقای مرعشی آورد که آقای لیلاز عضو مرکزیت حزب به یورونیوز گفته بود با اختیاراتی که روحانی دارد، اگر به جای وی چوب خشک بود، بهتر از این در حوزه اقتصاد و مدیریت عمل می‌کرد.

افتضاح مدیریتی در دولت روحانی موجب شد حزب کارگزاران با وجود شراکت در دولت روحانی و حمایت جانانه از رویکردهای وی، ‌در سال‌های پایانی دولت روحانی در اثر شدت نارضایتی مردم، بیانیه صادر کند و اعتراف کند «دولت روحانی، دولتی فاقد استراتژی اقتصادی است. اوج سرگشتگی را می‌توان در سیاست ارزی دولت دید که بستر ویژه‌خواری اخلالگران را فراهم کرد. دولت، فاقد استراتژی و مجمعی از بوروکرات‌های بی‌انگیزه است».

بخشی از تفاوت‌های مدیریت رئیسی با روحانی را در موضوع تامین واکسن و واکسیناسیون کرونا، افزایش دوباره درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی، گسترش دیپلماسی سیار و اقتصادی با همسایگان و کشورهای غیرغربی، سفرهای استانی، کاهش نرخ تورم شتابان از ۶۰ درصد به ۴۰/۵ درصد، تامین امنیت غذایی کشور با وجود اتمام ذخایر ارزی در دولت روحانی، مدیریت اقتصاد با وجود میراث کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی مشاهده کرد.

در زمینه وضعیت مدیریتی روحانی همچنین باید گلایه مرحوم هاشمی در یکی از جلسات کمیسیون‌های فرعی مجمع تشخیص را یادآور شد که انتقادهای جدی به مدیریت روحانی مطرح کرده بود، هم به این خاطر که وقت کافی روزانه برای رسیدگی به مسائل «به‌ویژه» مشکلات اقتصادی نمی‌گذارد و هم به این خاطر که از موضع بالا رفتار می‌کند و ملاقات برای او حتی برای هاشمی هم آسان نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • pol IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    8 3
    همتون از دم به درد لای جرز دیوار میخورین و فقط خوب بلدین جیب مردم رو خالی کنین.
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      زر نزن القاب خودتو به دیگران نسبت نده مزدور .
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      از تو بهترن که فقط به درد نوکری و کاسه لیسی دشمنان ملت میخوری منافق وطن فروش
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      اگه جیب مردم خالیه پس چرا همه چی میخرن؟ یعنی چیزی بهت بگم: کافر همه را به کیش خود پندارد
    • ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      قیاس به نفس می فرمایید
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      این هم نظر کسی که دنیا را از طریق جهاز هاضمه اش شناخته است!!!
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 1
    فرق ایشون را آقای روحانی تو همین یکساله دیدیم
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      چه به جا بود اگر حسین مرعشی به عوض آن که به اندازه دانایی اش گوش می کند و به اندازه دارایی اش حرف می زند، به اندازه دارایی اش گوش می کرد و به اندازه دانایی اش سخن می گفت!!
  • یک جانباز IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    آقای مرعشی اگر میخواهید با اصلاحات میانه به کشور کمک کنید که البته دروغ میگویید . بیایید کلیه اصلاح طلبان و پادوهای آنها در وزارتخانه ها و مجالس قدیم و بازار و غیره از دوران آقای رفسنجانی که بانک مرکزی را بانک خانوادگی همین عده قرار دادید و برای در دسترس بودن بانکهای خصوصی با پول بانک مرکزی و کمک دولتها تشکیل دادید و وامهای قرض ال پس نده میلیاردی گرفتند و چون تجارت و تولید بلد نبودید با رانت و زمین خواری مملکت را چاپیدید حال بیایید همین ثروتهای نا مشروع را با مردم نصف کنید و اعتدال برقرار نمایید مطمئن باشید که دیگر در کشور فرد بی خانه و بیکار و گرفتار پیدا نخواهد شد
  • هاشمی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    روحانی واقعا بی .... بود چون مثل یک ... دروغ میگفت
  • DE ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    واقعا مندرتمام عمرم ازاینها وقیح تر ندیدم تاریخ هم بخود ندیده خوشابحال حجاج بن یوسف سقفی که درزمان اینهانبود
  • حسين DE ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    مرعشى دلال بيسواد تو و امثال تو وارث ميراث شوم اون مرحوم مغروق خائن بزرگ هستيد كه كشور را تا آستانه نابود به پيش برد
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    این جماعت هم مثل قوم بنی هر روز یه بهانه میگیره.
  • SE ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    عزل دزدان بیت المال و رانتخواران و طلاخواران و دلارخوران برای مردم شیرین است و انشاالله که به کندن ریشه هایشان منجر شود
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    واقعا چپ و راست نداره، بگذارید هشت سال بگذره عملکرد همین دولت را هم میبینیم! صد در صد اون موقع میگید امریکا دشمنی کرد و نگذاشت کاری کنیم!
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    مرعشی از موقعیت هاشمی به اینجا رسید،وگرنه خودش مایه ندارد، فرزندان هاشمی را او منحرف کرد
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    متاسفانه دولت در این یکسال طوری عمل کرد که ملت گفتند رحمت به همون حسن روحانی که لااقل ماست و تخم مرغ و میوه را از سفره مردم جدا نکرد
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    انصافا صد تا روحانی به گرد پای رئیسی نمیرسن
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    به بازار که میری فرقشون را میبینی نیاز به گفتن هم نیست
  • مندلی IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    مرعشی برای تئ فرق نداره اما برای مردم عادی فرق داره
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    بین دولت هاشمی ، رییسی و روحانی هیچ تفاوتی وجود نداره
  • محمدایوب IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    تا زمانی که روحانی را به جهت ویرانی وافتضاضی که در اقتصاد وزندگی مردم بوجود آورد به پاسخگویی وادار نکنند وضع همین است دزدان طلبکار میشوند اولا مرعشی انقلاب مرد میخواهد نه دزد دوما هاشمی مرد اگر راست میگویی.ومرد هستی بیا درمیان مردم اسم هاشمی و روحانی راببر علی لعنت الله
  • روشن IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    کلمه شرف و شرافت برازنده انسانهای خداترس و آزاده است و در مقابل آن بی شرف و شرافت برازنده مدعیانی که روز روشن را منکر و با تحلیل های سخیف نشان میدهند که فرق این دو گروه دقیقا کدام است. چقدر زیبا قرآن کریم می‌فرمایند. سوره مبارکه بقره آیه 11. واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون و هنگامی که به آنان گفته شود: «در زمین فساد نکنید» می‌گویند: «ما فقط اصلاح‌کننده‌ایم»!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    ما هم معتقدیم فرق ندارد مگر در شهر زادگاه.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    یه زمانی بعضیا به خودشون میگفتن (ژنرال) حالا هم گفته می شه(بزرگان)...!!!! هشت سال "بازی بزرگان" رو هم دیدیم....واقعا بازی بود...!!! بازی با زندگی مردم بازی بااعصاب مردم بازی باروح و روان مردم
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    مرعشی لال شو ملت هر چی میکشن از دست شما افساد طلبانه خدا ذلیلتون کنه خدا از ها رف نگذره که اون با طرفداری از چوپان دروغگو مملکت رو با خاک یکسان کرد چقدر شما پر رویید خاندان دزد ها... مایه ننگ برای ایران انشا الله عزراعیل بعد مرگ ملکه بییاد شما رو ببره
  • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    امثال شما این افراد رو گنده میکنید که فکر کنند کسی هستن واگرنه خود ایشون خوب میداند که اندک اعتبار واسم رسمش بواسطه خاندانی است که تا حالا چند فتنه گر ونفوذی و اوین رفته از درونش ظهور کردن
  • من IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    #روحانی معذرت # روحانی برگرد #روحانی صادق بود
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      خاک توی ریش حسن روحانی علی برکت الله .
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    مشرق با عرض معذرت باید بگوییم که هر وقت عکس این ملعون دزد (مرعشی) را می بینیم دلمان می گیرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس