کد خبر 1417113
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
افزایش 30 درصد عملیات تیراندازی علیه صهیونیست‌ها

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی (شاباک) گفت که این رژیم، امسال با بیش از ۱۳۰ عملیات تیراندازی مواجه بوده است که از افزایش ۳۰ درصدی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، «رونن بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی (شاباک) شامگاه امروز یکشنبه گفت که این رژیم در راستای  تغییر سیاست در قبال نوار غزه تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری فلسطینی «سوا» به نقل از بار گزارش داد که احتمال دارد در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای فلسطینی، رژیم صهیونیستی، عملیات نظامی انجام دهد.

وی ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته، عملیات تیراندازی، ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین هم برای جلوگیری از این عملیاتها، اقدامات کافی انجام نمی‌دهد.

رئیس شاباک تصریح کرد: ما امسال، با بیش از ۱۳۰ عملیات تیراندازی مواجه بودیم، در مقایسه با ۹۸ مورد تیراندازی در سال ۲۰۲۱ و ۱۹ مورد در سال ۲۰۲۰.

بار با این ادعا که در سال جاری ۳۱۲ حمله بزرگ را خنثی کرده است، گفت که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰۰ نفر را دستگیر کرده است.

وی در پایان نیز مدعی شد: ایران فقط یک مشکل هسته‌ای نیست، بلکه مشکل اصلی در خاورمیانه است. نمی‌توانیم تصور کنیم که اگر توافق هسته‌ای امضا شود، میزان نفوذ آن در آینده چه میزان خواهد بود.

این در حالی است که  نگرانیهای رژیم موقت صهیونیستی درباره احتمال انفجار اوضاع در کرانه باختری و شکل‌گیری انتفاضه جدید، در اظهارات مسئولان و گزارشهای رسانه‌ای این رژیم مشهود است.

مسئولان اسرائیلی  و حتی آمریکایی، اتفاق نظر دارند که کرانه باختری، خطر و چالش بزرگی برای رژیم صهیونیستی است؛ به ویژه اینکه عملیاتهای فلسطینی علیه صهیونیستها افزایش پیدا کرده است.

«باربرا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم اخیرا وارد خاورمیانه شد تا با مسئولان اسرائیلی، دیدارهایی را برگزار کند. در این دیدارها، احتمال متشنج شدن وضعیت امنیتی کرانه باختری بررسی شد. یک منبع اسرائیلی که در جریان جزئیات این نشستها قرار داشت، می‌گوید: «آمریکاییها، بسیار نگران هستند... آنان یقین دارند که اگر این تحرکات ادامه یابد، وضعیت امنیتی متشنج خواهد شد»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    بنظرم دوعامل داره یک سیل ورودتسلیحات ازاردن ودوم بالارفتن گرایشات اعتقادی عملگرا درمقاومت فلسطین علیه سکولارهای قاتل ضدابراهیمی صهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس