1

باید مانور سیاسی خودمان را یکسره از نیویورک به سرزمین‌های همسایه و دوستان شرقی و این بار به «سمرقند» ببریم و این اقدام خود را به‌خوبی برجسته‌سازیم تا غیبت ما در نیویورک کاملاً احساس شود.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که لیز تراس وارث بحران‌های بوریس جانسون، وعده تازه برای اجاره‌نشین‌ها، رونمایی از شناور مدرن شهید سلیمانی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روز گذشته جوزف لورل مسئول سیاست خارجه اروپا اعلام کرده است که نسبت به قبل امید کمتری برای احیای برجام دارد؛ همین موضوع باعث شده است تا روزنامه‌های مختلف به رویکرد دولت در سیاست خارجه بپردازند.

روزنامه جوان با تیتر «نرو نیویورک؛ به سمرقند برو» نوشته است:

باید مانور سیاسی خودمان را یکسره از نیویورک به سرزمین‌های همسایه و دوستان شرقی و این بار به «سمرقند» ببریم و این اقدام خود را به‌خوبی برجسته‌سازیم تا غیبت ما در نیویورک کاملاً احساس شود. رئیس‌جمهور ایران هرچه قدر خود را بی‌نیازتر ازاین‌گونه سفرها نشان دهد، غیبت او در مجمع عمومی سازمان محسوس‌تر و برای تبدیل‌شدن به یک پروپاگاندای رسانه‌ای و سیاسی مناسب‌تر است. یک ایران قوی و مستقل که مشاوران رئیس‌جمهورش برخلاف برخی گذشتگان و درگذشتگان، قبل از سفر به نیویورک، برای دیدار در دالان‌ها و توالت‌های سازمان ملل با سران کدخدا و اروپای فشل برنامه‌ریزی نکرده باشند، بیشتر در چشم دشمن، بزرگ می‌نماید؛ و البته عزیزبودن در چشم مردم ایران صدها بار بیشتر و مهم‌تر خواهد بود.

 جوان در ادامه نوشته است:

 هنوز خاطره سفرهای پرهیاهوی رئیس دولت‌های نهم و دهم به نیویورک که به‌زعم خود و اطرافیانش آورده زیادی برای ایران داشت، اما درواقع با آن مصاحبه‌های تحقیرآمیز مجریان امریکایی و با آن لوکیشن‌های ظلمانی استودیوها و آن سؤالاتی که طرف گمان می‌کرد، پاسخ‌های محکمی می‌دهد، اما سؤال مهم‌تر بود تا پاسخ، به سفرهایی تبدیل شد که هیچ آورده‌ای نداشت و بسیار هم کسورات داشت، از خاطرمان نرفته است. آقای رئیسی! مرد انقلابی را با صحن‌وسرای دیپلماتیک تهوع‌آور «سازمان آمریکایی ضد ملل» چه‌کار!؟ نیویورک را واگذار و به سمرقند پر از قند برو!

رئیسی به سمرقند برود یا نیویورک؟ / برای وادار کردن ایران به دادن امتیاز، شورش خیابانی لازم است!

روزنامه وطن امروز نیز با تحلیلی نسبت به آینده برجام و مدل دیپلماتیک دولت می‌نویسد:

دولت سیزدهم در حالی بیش از یک سال از فعالیتش می‌گذرد که در عرصه سیاست خارجی مشی و رویه جدیدی در پی گرفته است. در همین فضا عضویت دائم ایران در پیمان همکاری شانگهای در نخستین سفر خارجی رئیس‌جمهور به تاجیکستان را می‌شد نویدی برای آغاز فصل جدید همکاری با شرق و قدرت‌های نوظهور آسیای میانه دانست. به همین خاطر حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست سال گذشته سازمان همکاری شانگهای را می‌توان نمادین‌ترین قاب سیاست خارجی دولت سیزدهم دانست.

رئیسی به سمرقند برود یا نیویورک؟ / برای وادار کردن ایران به دادن امتیاز، شورش خیابانی لازم است!

روزنامه دنیای اقتصاد نیز با معاون اقتصادی وزیر خارجه گفتگو کرده است؛ آنچه از سخنان این مقام دیپلماتیک برمی‌آید نشان از آن دارد که این روزها دولت جهت سیاسی خود را به‌سوی نیویورک تنظیم نکرده است.

صفری در این مصاحبه خبر داده است که:

در بازه زمانی یک سال اخیر و تا به امروز ۱۶ اجلاس اصلی کمیسیون مشترک با کشورهای ترکمنستان، مجارستان، عمان، ازبکستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، کوبا، غنا، اسلواکی، قطر، نیجریه، پاکستان، مالی و بولیوی برگزارشده که نسبت به مدت مشابه خود و همچنین نسبت به سالیان گذشته ازنظر آماری فاصله معناداری داشته است. با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۱، اجلاس کمیسیون مشترک با چندین کشور دیگر برگزار شود. همچنین در راستای فعال‌سازی هر چه‌بهتر سازوکار کمیسیون‌های مشترک، امتیازدهی به متولیان داخلی جهت فعال‌تر و پاسخگو کردن آن‌ها و رفع موانع در اجرای مفاد اسناد کمیسیون‌ها از ابتدای دولت سیزدهم، ۱۴ جلسه ارزیابی کمیسیون مشترک برگزارشده است.

رئیسی به سمرقند برود یا نیویورک؟ / برای وادار کردن ایران به دادن امتیاز، شورش خیابانی لازم است!

روزنامه آرمان ملی نیز در یادداشتی نوشته است که نباید چشم‌انتظار برجام بوده و باید دنبال راه‌حل‌های دیگر رفت، این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته است:

هرچند که هنوز هم امیدواری‌هایی برای احیای برجام و حصول توافق وجود دارد اما برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها بدین سمت‌وسو است که شاید احیای برجام یا رسیدن به توافق به بعد از انتخابات کنگره آمریکا موکول شود؛ درحالی‌که مشخص نیست که اساساً حتی پس از انتخابات َآمریکا نیز شاهد توافق باشیم و همان‌طور که گفته شد این‌ها صرفاً گمانه‌زنی رسانه‌ای است و قطعیت ندارد. گرچه این گزاره را نیز که بارها مطرح شده طرفین بسیار به توافق نزدیک هستند و به‌زودی به توافق خواهند رسید نیز چندان نمی‌توان با قطعیت درباره‌اش صحبت کرد. لذا با توجه به شرایط پیرامونی و اتفاقات رخ‌داده نمی‌توان چندان به نزدیک بودن توافق خوش‌بین بود. شواهد و قرائن نیز حکایت از این ندارد که در آستانه یک توافق قرار داشته باشیم.

آرمان ملی که درگذشته از بایدن گلایه کرده بود که چرا برجام را امضا نمی‌کند؛ این بار تغییر جهت اساسی داده است؛ این روزنامه نوشته است:

همین چند هفته اخیر بود که چندین عضو کنگره آمریکا که در میان آن‌ها دموکرات‌ها نیز حاضر بودند به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشتند که با ایران توافق نکند و اگر توافقی صورت گیرد به کنگره برود با آن موافقت نمی‌شود. یا به گروسی نوشتند که بر سر مصالح پادمان با ایران کنار نیاید و نرمش نشان ندهد همه این‌ها نشان می‌دهد که شرایط بایدن برای تصویب توافق احتمالی بسیار دشوار است و اگر هم توافق شود به‌عنوان یک دستاورد از آن استفاده نخواهد شد و صرفاً به‌عنوان یک ابزاری است که دولت را به سازش‌کاری با ایران متهم کنند.

رئیسی به سمرقند برود یا نیویورک؟ / برای وادار کردن ایران به دادن امتیاز، شورش خیابانی لازم است!

باید به کف خیابان آمد تا مذاکرات نتیجه بدهد!

روزنامه کیهان به نقل از یک فعال اصلاح‌طلب نوشته است:

برخلاف دوره پیشین مذاکرات در دولت‌های روحانی و اوباما که دو طرف اراده‌ای قاطع و روشن برای رسیدن به نتیجه داشتند و از خود انعطاف نشان می‌دادند در دور جدید این اراده به چشم نمی‌خورد و گویا کوچک‌ترین مسائل هم می‌تواند کل مذاکرات را متوقف یا ماه‌ها به تعویق بیندازد. آمریکا به‌اندازه اسراییل و خصوصاً اروپا نگران پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نیست و ایران هم به‌هرحال به‌نوعی با تحریم‌ها کنار آمده است و روزگار می‌گذراند. ظاهراً دو طرف آمادگی ناگفته‌ای دارند که هفته‌ها و ماه‌ها رایزنی کنند و حتی تلاش‌های بی‌صبرانه اروپا را عقیم بگذارند. هرکدام انتظار دارند که مجموع حوادث مرتبط و غیر مرتبط اثر خود را بگذارد و جنگ دیپلماتیک را مغلوبه کند. زمستان سرد اروپا بدون گاز روسیه، ایران را امیدوار به امتیاز گرفتن بیشتر می‌کند و اوضاع وخیم اقتصادی ایران طمع آمریکا را برمی‌انگیزاند که مردم به تنگ آیند و تحولی رخ دهد! این محاسبات درست باشند یا غلط تاکنون ابرساز بوده‌اند و چه‌بسا اگر حادثه بزرگی رخ ندهد زورآزمایی موجود همچنان ادامه پیدا کند و نتیجه‌ای در برنداشته باشد یا به باخت کامل یکی از طرفین منجر شود.

رئیسی به سمرقند برود یا نیویورک؟ / برای وادار کردن ایران به دادن امتیاز، شورش خیابانی لازم است!

کیهان در ادامه با تحلیل این یادداشت عجیب می‌نویسد:

تحمیل تحریم‌های بی‌سابقه، آش شوری بود که اصلاحات در ۸۸ با عادت به قانون‌شکنی و اعمال توتالیتاریسم حزبی خود و شورش علیه مشارکت ۸۵ درصدی مردم به خورد کشور داد. سپس دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رأی آن‌ها را گرفت اما ۸ سال بعد به‌رغم امضای برجام، علاوه بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده‌درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    9 2
    شما مشغول سیاسی بازی ها و جلسات سری باشید
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 0
      تا وقتی فرق بین روشنگری و سیاسی بازی رو متوجه نشدی بهتره سکوت اختیار کنی
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      4 1
      همه کشورهای اسیایی و افریقایی باید از از سازمان ملل خارج و یک سازمان جدا تشکیل بدن چون این سازمان ملل فقط در جهت منافع امریکا و اروپا بوده
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      4 0
      رییس جمهور هیچ جا نرود بلکه برود فساد زیر گوشش توی فدراسیون فوتبال رو حل کنه بهتره
  • سید IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    14 7
    دقیقاً؛ سازمان ملل تبدیل به نهادی در دستان صهیونی بین المللی شده است که برای کشورهای مستقل مانند ایران فقط هزینه بر هست و لاغیر!
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    12 4
    من سمرقند راپیشنهاد میکنم خاطره خوبی از شنیدن و دیدن سمرقند دارم . حافظ سمرقند رادوست داشت .
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 8
      من نیویورک را پیشنهاد می کنم حق ماموریتش بهتره
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      5 1
      سرزمین های فلات ایران بزرگ هستند خانه ما ایرانیان هستند باید جناب ریسی به سمرقند برود ..
    • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 0
      آره سیستان هم حق ماموریتش بیشتره...
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 1
      پیشنهادم اینه آقای رئیسی نه سمرقند بره نه نیویورک
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    15 7
    واقعا برای شرح بی حیایی این جماعت افسادطلب باید دنبال کلماتی ماورای وقاحت و بی شرمی و نمک به حرامی باشیم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    11 1
    قطعا در سمرقند تحت خطر و تهدید نیست
    • FR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 1
      مادر نزاییده که کسی برای رییس جمهور ایران خطر ایجاد کند مگر تظاهرات یک مشت آواره بی وطن که ارزشی نداره
  • یک مسلمان IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    10 4
    من نظرم اینه تا جایی که ضرورتیی نداشته باشه نیویورک نیازی نیست
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 2
    نظرات هرروزیه نرخ روزبعضیامهم نیست....نظرمشاورین خود رئیس جمهور ودولت چیه؟ چه ایراداتی دررفتن به نیویورک میبینن؟
  • عمو IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 0
    به بخارا.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 0
      خال هندو
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      ترک شیرازی
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 0
      سعدی شیرازی می‌گوید به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را ...
  • سعید رضایی HK ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 2
    هر دو مهم استو نیویورک یک تریبون جهانیست برای ما ولی اگر نرفتیم هم مهم نیست و کار برای انجام زیاد است
  • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    چرندیات نبافید به اندازه لازم ملت زیر فشار هستند دست بردارید از این شعارهای احمقانه
  • افشاگر IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    ریس پورلمان
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    3 2
    ميريم نيويورك و هاله نور ميبينيم و گند ميزنيم به منافع ملي ،. همون سمرقند برا منافع ملي بهتره و حداقل هاله نميبينن .. برگشتيم عصر كليسا
    • ایرانی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      5 3
      هاله نور دیدن هزار بار شرف دارد به قرار ملاقات در راهروها و WC با اوبامای مودب و باهوش!!!!
  • محمدرضا IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    نیویورک بره می گیرنش
    • لوتی محله هرندی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 0
      خاک بر سر بی غیرتت! یعنی مردم ایران مردن رئیس جمهورشونو یانکی ها بگیرن😤😤
  • مادر IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 1
    نرو نیویورک ، برو سمرقند
  • FR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 1
    در هر صورت شرکت رییس جمهور در اجلاس امسال سازمان ملل مناسبت ندارد ظاهرا خود امریکایی ها با رییس جمهورشان معلوم نیست چند چند هستند وضعیت شرق و غرب و اوضاع در روسیه و پینگ پونک هسته ای امریکا و ایران آنقدر تابلوست که شرح و تفسیر لازم ندارد. عدم شرکت به مراتب بهتر است
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 1
    هوا بس ناجوانمردانه سرد است، میرویم بریکس.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 0
      باسلام وقتی که استراتژی مشخص نباشد و فقط بحث مقاومت باشد و برنامه و اهدافی که در آن طی بازه مشخصی قابل دست یابی باشد، در ان نباشد مثل این است که خود را داخل رودخانه ای انداخته ای و موج رودخانه مسیر تو را مشخص می کند کما اینکه تا امروز بسیاری از سیاست ما اینطور بوده.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 1
    هر چیمنمینویسم ملت امت کامنت نویس‌ها محض رضای خدا دو کلام آیات قرآن بخوانید که عمر زندگی در آن نهفته است مشرق چاپ نمیکند چون میداند به ضررش است فقط سیاست کثیف را بلد است و از دین ارزنی هم نمیداند
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 0
    روزی بزودی خواهد آمد که شهرهای متمدن ایران بزرگ مثل اصفهان وشیراز ومشهد وسمرقند وبخاراوبغداد و... تاج زمین می‌شوند ونیویورک ولندن وپاریس تروریست پرور بی فرهنگ مضمحل خواهد شد
  • US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 1
    رئیسی بره به سمرقند
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 6
    آخه سازمان ملل یک تریبون جهانیه واقعا این جماعت دارن اون رو با سمرقند رفتن مقایسه میکنند. چرا دارید ایران رو در جهان حذف میکنید. واقع نگر باشید.
    • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 1
      اینجوری بیشتر میشه بخور بخور کرد
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    هر جا نتیجه ی ملموستری داره بره
  • حبیب IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 1
    خدا را شکر مذاکره کنندگان هسته ای ملت هم ولایی هستند و هم با هوش و زیرک و گر نه امریکای جنایتکار با احیای برجام نیم بند برجام ملت ایران را سالها به عقب خواهد راند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    اگر ان ترک شیراز بدست ارد دل ما را اول به سمرقند سفر منمایند بعد به بخارا
  • میرزا IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    سلام از دیگ نیویورک هیچ آبی برای ملت جوش نمی آید. لااقل در سمرقند احتمال انعقاد قرارداد با طرفهای حاضر وجود دارد که نهایتا سبد سود تجاری مردم را رنگین کند.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    در مورد تیتر روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد و شرق هم صحبت کنید که از قول آقای جهانگیری مدعی شده که در اسفند ۹۶ ذخایر اسکناس بانک مرکزی به کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود / خوب آقای جهانگیری چرا در مورد اختصاص ۴۶ میلیارد دلار از ارز کشور به ارز ترجیحی (معروف به دلار ۴۲۰۰ جهانگیری ) صحبت نمی‌کنند !؟ به مشکل ارزی خورده بودین که بعدا اینطوری دست و دلبازانه به ارزپاشی روی آورده بودین !؟ ارزی که متأسفانه بخشی اش صرف واردات سنگ توالت و مربا و غذای سگ و... شد و همچنین ارز ترجیحی که اختصاص داده شد و بعضا در قبالش هیچ کالایی وارد نشد / ۶۰ تندطلایی که پشتوانه پول ملی باید باشه رو تبدیل به سکه کردند و به باد دادند / حضرات اومدن گفتند برجام باید باشه که سرمایه گذاری و تکنولوژی خارجی بیاد داخل کشور پس چی شد !؟ خوب اگه ادعای آقای جهانگیری در مورد ذخایر ۱۰۰ میلیون دلاری اسکناس در بانک مرکزی اسفند ۹۶ درست باشه ، باید از ایشون پرسید پس از ۲ سال از امضای برجام چرا سرمایه گذاری خارجی نیومده بود که ذخایر اسکناس بانک مرکزی به اون روز نیفته !؟ مگه شماها نمی‌گفتید اینقدر سرمایه گذار خارجی اومده که هتل های تهران جا نداره ؛))!؟ پس کجا بودن اون سرمایه گذاران خارجی که ذخایر اسکناس بانک مرکزی در اسفند ۹۶ بقول آقای جهانگیری به ۱۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا نکنه !؟ / سال ۹۵ روزانه ۲.۱ میلیون بشکه نفت صادر کردید پولهاش کجا رفت !؟ اگه پولهاش اومده بود داخل، که ادعای ی جهانگیری مبنی بر کاهش ذخایر اسکناس به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رو چطوری باور کنیم !؟ اگه نیومده بود که چطوری از برجامی که قرار بود تحریم های بانکی و نفتی رو حل کنه تعریف و تمجید میکردین!؟ / ی جهانگیری بجای توجیه عملکرد بد دولت دوازدهم بهتره به سوالاتی که عرض شد پاسخ بده / روزنامه های اصلاح طلب هم بجای تیتر ادعاهای جهانگیری بیان در مورد معایب و مضرات دلار ۴۲۰۰ جهانگیری حرف و تیر بزنند و بگن که چه بلایی سر اقتصاد کشور آورد !؟ و اون ارز ترجیهی صرف واردات چه چیزهایی شد !؟ و چقدرش به واردات منجر شد و چقدرش منجر به واردات کالا اصلا نشد !؟
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    این چه حرف بی ربط و گمراه کننده است که بعضی ها از سر حماقت محض آدرس غلط به حضرت آیت الله رئیسی میدهند که به نیویورک نرو و به سمرقند برو! اگر حتی بپذیریم که این جمله اشاره و کنایه و گرای خاصی هم نباشد و مفهوم باطنی غیر از ظاهرش نداشته باشد که دارد و بگوییم نحن نحکم باالظاهر و از همین ظاهر جمله ظاهرش را بپذیریم باز هم خیلی حرف بی ربط و از سر جهالت و نادانی و یا شیطنت است.مقایسه رئیس هوشمند دولت سیزدهم با رئیس دولت نهم و دهم و نوع کنش بین المللی او قیاسی سخت غلط انداز است.مقتدای رئیس دولت سیزدهم مقام معظم رهبری حفظه الله هستند که در زمان ریاست جمهوریشان با حضور در سازمان ملل و سخنرانی موثر و جذاب و سپس نوع کنش قدرتمندانه و عزتمندانه با رسانه های غربی و رساندن ندای انقلاب اسلامی به جهان و معرفی آن به دنیا از طریق خود رسانه های غرب و با درایت و هوشمندی تمام از این فرصت به احسن وجه استفاده های گوناگون ، خصوصا سیاسی کردند و باعث وجهه سازی و ایجاد آبرو و عظمت در چشم جهانیان برای ملت مسلمان ایران شدند.لذا حضرت آیت الله رئیسی ایده الله هم بایستی با اقتدا به رهبر خود و با ادامه همان روش و کنش هوشمندانه در عرصه معادلات بین المللی برای نه تنها ایران اسلامی بلکه محور مقاومت و امت اسلام نقش قدرت سازی و پیغامبری را ایفا کنند.
  • خسرو IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    آقای رئیسی که بلد نیست قه قهه های زشت روحانی را در نیویورک بزند و آخرش هم هیچ باشد پس بهتر است به سمرقند برود و چند قرار داد واقعی تجاری با همسایه ها ببندد
  • DE ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    دوم اینکه، تفاوت عصر دیجیتال، این است تا زمانی اینترنت و مفهوم فضای مجازی باشد، به خاطر ویژگی نرم افزاری رایانه ای، محال ممکن است ساسنوریات کامل شود، تمام انچه صورت میگیرد سانسوریات یا فیلتریجات اینها مسدودی راههای قانونی و دارای مجوز است،
  • حامد IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    سرحاج حسین شریعتمداری سلامت ومابقی هم رزمان ازنوع حاج حسین.که باغیرت خطمقدم جهاد تبیین رو محکم حفظکردن دربرابربی وجودهای نفوذی نون خور ساکسون ها.
  • محسن IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 1
    چرا خبری از خشک شدن دریاچه ارومیه نمی زنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    اگر نیازی هست ب سمرقند بروید ولی ب هیچ وجه ب نیویورک نروید. اگر نیاز ب گفتگو هست گردهمایی در تهران ترتیب دهید و سران غرب و شرق را دعوت کنید. درست نیست چهل سال سرگردان و محتاج باشیم ولی با اولین لبخند همه آن دوران را ب خاک بسپاریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس