آب سرد رسانه آمریکایی روی سر بزک کنندگان برجام

یکی از اهداف اصلی در این پروژه، وادارکردن ایران به عقب نشینی و تن دادن به برجام 2 و 3 است.

سرویس سیاست مشرق- در روزهای گذشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی به نقل از منبعی آگاه نوشت: «اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که ترور شهید صیادخدایی کار آنها بوده است.»

پس از انتشار این مطلب، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت: «دستگاه نظامی اسرائیل از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه اسرائیل در مورد ترور حسن صیاد خدایی به آمریکا اطلاع‌رسانی کرده، ابراز تعجب و غافلگیری نمود.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به نقل از دستگاه نظامی اسرائیل نوشت: «این نگرانی وجود دارد که گزارش نیویورک‌تایمز منجر به هدف قرار گرفتن اشخاص اسرائیلی مهمتری به عنوان اهداف انتقامی شود.»

یدیعوت آحارونوت در ادامه تصریح کرد: «دستگاه نظامی اسرائیل با ابراز غافلگیری از افشای گزارش اطلاعاتی خود به آمریکا درباره ترور شهید مدافع حرم در تهران، از اقدام واشنگتن در بی‌گناه نشان دادن خود انتقاد کرد.»

آب سرد رسانه آمریکایی روی سر بزک‌کنندگان برجام/بازی اصلاح‌طلبان در پروژه ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

آب سرد رسانه آمریکایی روی سر بزک‌کنندگان برجام/بازی اصلاح‌طلبان در پروژه ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

محتوای گزارش این دو رسانه آمریکایی و اسرائیلی، جدیدترین سند شراکت آمریکا و اسرائیل در اقدامات تروریستی علیه مردم ایران است.

این دو گزارش، بیش از پیش ثابت کرد که اسرائیل در اجرای اقدامات تروریستی و جنایتکارانه علیه ایران، همیشه شراکت و همراهی آمریکا را با خود دارد.

اما این دو گزارش، آب سردی بود بر سر بزک کنندگان برجام در داخل کشور؛ چرا!؟ به این دو نمونه توجه کنید:

نمونه اول: روزنامه اعتماد- 3 خرداد- در مطلبی با عنوان  «ترور با هدف تخریب مذاکرات احیای برجام»  نوشت: «غروب روز یکشنبه انتشار خبر شهادت سرهنگ حسن صیاد خدایی در یکی از خیابان‌های تهران و در نزدیکی محل زندگی‌اش در صدر اخبار داخلی و بین‌المللی قرار گرفت. در حالی که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران هنوز درباره عامل یا عوامل این عملیات تروریستی گزارشی منتشر نکرده‌اند، نخستین ظن در فضای رسانه‌ای و مجازی به سمت رژیم اسراییل رفت.»

آب سرد رسانه آمریکایی روی سر بزک‌کنندگان برجام/بازی اصلاح‌طلبان در پروژه ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

در ادامه این مطلب آمده است: «در نخستین ساعات پس از این عملیات تروریستی، بیشترین تحلیل منتشر شده درباره دلیل این ترور در مقطع زمانی فعلی به مساله مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده در قالب تلاش‌هایی برای احیای برجام اختصاص داشت و بسیاری این ترور را تلاش احتمالی تل‌آویو برای به تعویق انداختن توافق احیای برجام دانستند

این گزارش اینگونه القاء می کرد که آمریکا در پی مذاکره و توافق با ایران است و در این میان اسرائیل به صورت خودسر و مستقل برای تخریب توافق احتمالی، ترور در تهران را انجام داده است.

نمونه دوم: روزنامه شرق- 3 خرداد- در مطلبی با عنوان «اسرائیل با این ترور برجام را نشانه رفته است» نوشت: «اسرائیل با این ترور، برجام را نشانه رفته است. همان‌گونه که می‌دانید بزرگ‌ترین دشمن احیای برجام اسرائیل است. اگرچه بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دیگری هم برای عدم احیای برجام وجود دارد، اما اسرائیل موتور اصلی حرکت ضدبرجامی است. چه در دوره بنیامین نتانیاهو و چه در دوره نفتالی بنت؛ بنابراین بدون شک تروری که یکشنبه در تهران انجام شد، می‌تواند بخشی از سلسله اقدامات، تحرکات و واکنش‌های اسرائیل در منطقه و فضای بین‌الملل ضد جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود.»

آب سرد رسانه آمریکایی روی سر بزک‌کنندگان برجام/بازی اصلاح‌طلبان در پروژه ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

متاسفانه برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور، نقش جاده صاف کنی را برای پروژه های آمریکا و اسرائیل ایفا می کنند.

در حال حاضر آمریکا و اسرائیل با شراکت برخی دولت های اروپایی و برخی حکام مرتجع در منطقه، پروژه تحریم، ترور و تهدید را پیش گرفته اند.

یکی از اهداف اصلی در این پروژه، وادارکردن ایران به عقب نشینی و تن دادن به برجام 2 و 3 است. در این میان برخی در داخل، آمریکا را بازیگر خوب و اسرائیل را بازیگر بد معرفی کرده و به گونه ای فضاسازی می کنند که گویا دولت آمریکا برای لغو تحریم های ضدایرانی، بی قرار است و لحظه شماری می کند و این اسرائیل و منتقدان برجام در داخل هستند که در لغو تحریم ها ممانعت ایجاد می کنند.

این طیف دقیقا در همین راستا منتقدان برجام در داخل را با اسرائیل همصدا و دارای هدف مشترک معرفی می کنند. این در حالی است که مقامات آمریکایی- چه در دولت های پیشین و چه در دولت فعلی آمریکا- صراحتا اعلام کرده اند که در پرونده ایران و از جمله در برجام، با یکدیگر کاملا هماهنگ هستند و در این خصوص هر دو طرف به یکدیگر مشاوره می دهند.

آب سرد رسانه آمریکایی روی سر بزک‌کنندگان برجام/بازی اصلاح‌طلبان در پروژه ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

نشان به آن نشان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دولت جمهوری‌خواهان (ترامپ) و شهید صیاد خدایی در دولت دموکرات ها ترور شده است. این تنها یکی از مصادیق این حقیقت است که جمهوری خواهان و دموکرات ها در هر مسئله ای اختلاف داشته باشند در دشمنی و خصومت علیه ملت ایران هیچ اختلاف اساسی با یکدیگر ندارند و به عبارتی دارای وحدت استراتژیک و اختلاف تاکتیکی هستند.

آمریکا همواره شریک اسرائیل در اقدامات جنایتکارانه بوده است؛ از کودک کشی در فلسطین تا ترور دانشمندان هسته ای در ایران. در اقدام جنایتکارانه اخیر نیز همین مسئله صدق می کند.

آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا در تقلا هستند تا به طرق مختلف ایران را در موضع ضعف قرار داده و برجام موشکی و منطقه ای و دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران را کلید بزنند. خرابکاری در تاسیسات هسته ای و ترور دانشمندان و مدافعان حرم نیز در همین پازل قابل بررسی است.

هدف اصلی این است که ایران به عقب نشینی وادار شده و از خواسته های به حق خود کوتاه بیاید و ابزار چانه زنی آمریکا علیه ایران تقویت شود. متاسفانه برخی رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب- یا سهوا و یا عمدا- در این پازل بازی کرده و به نقشه ضدایرانی دشمن ضریب داده و آن را بزک می کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    15 0
    وقتی نادانان سیاسی که عنوان اصلاح طلب را یدک می کشند، زلف خود را به زلف برجام گره می زنند و همه هست و نیست خود را علیرغم تذکر خیرخواهان، در گرو برجام گذاشته و آن را به شیشه عمر جناح خود تبدیل می کنند، باید هم این چنین دلواپس و نگران آینده برجام نافرجام شان باشد چون که آینده برجام به مثابه آینده سیاسی این نحله است و مرگ برجام هم همچنین!!!
    • مجتبی FI ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      5 0
      آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در جنگ‌های غرب آسیا هزینه کرد و با خفت و خواری خارج شد، ولی فقط دو میلیارد دلار خرج روزنامه های اصلاحات چی و روزنامه نگاران آنها و سلبریتی های وطنی و جماعتی همچون تاج‌زاده ، زیبا کلام ، عبدی، علینژاد، فائیزه، سالومه و ...ده‌ها و صدها ارازل و اوباش فجازی ، و لشکر توییتری و اینستاگرامی و آلبانی نشین های تروریست میکند تا بتواند کشور را از درون به نفع خود تغییر دهد.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 5
      اسراییل دشمن شماره یک برجام است
  • فرجام IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    10 0
    وقتش نیست برجام آتیش زده بشه؟
    • سید IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      جوابت را سید در بالا داده است!!!!!
  • محسن IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 0
    دلیل این همه قیافه گرفتن اصلاح طلبان رو درک نمیکنم خدایی، برجام با ترور شهید سلیمانی سوخت و نابود شد....
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    ای به به هر روز خبری تازه از راه می رسد
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      برجام رو اتیش میزنیم
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    تا کی ملت
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 4
    ربطی به اصلاح طلب نداره
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      3 0
      به سرمایه های صهیونیستی دارد ، همان ها که با منافع صهیونیست ها، هماهنگند.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    از برجام مهمتر خودکفایی در محصولات استراتژیک کشاورزی هست خوزستان بجای هندوانه و برنج باید گندم بکارند
  • سوته دلان IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    کاسبان تحریم اگر بخدا اعتقاد ندارید حداقل انسان باشید بس نیست انقدر مال ملتو خوردین اختلاس و قاچاق کردین چی از جون این ملت میخایید
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    ببخشید کدام برجام ؟؟؟ ما که از برجام چیزی به جز ضرر ندیدیم که حالا بخواهید احیای کنید ، سرمایه های صهیونیست ، حتی بجای لغو تحریم از احیای برجام استفاده می کنند ، کدام برجام ؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    دوستان اصلاح طلبان مريضند واحتياج به مداوا دارند ولى روزنامه هاى انها تجويز ميكنند كه دارورا مردم ودولت ايران بخورد بى خود نيست كه اين ها با اين همه حاذقى درعرصه سياست مشعول درجا زدنند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 1
      من کهنه طرفدار اصلاح طلبم نه اصولگرا ولی میدانم مریض تو و امثالهم هستی که با نان و جان مردم بازی میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس