کد خبر 1415422
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
زلنسکا

همسر رئیس جمهور اوکراین از گرانی در این کشور و کشته شدن اوکراینی‌ها در نبرد با ارتش روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، همسر رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» از گرانی‌ها و افزایش هزینه‌های زندگی همزمان با ادامه نبرد با روسیه سخن گفت.

به گزارش وبگاه «دولت اوکراین»، «اولنا زلنسکا» همسر رئیس جمهور اوکراین گفت: «این جنگ با ارتش نیست، این جنگ برای ارعاب، استفاده از تاکتیک‌های زمین سوخته و ورود به شهرها و روستاهای خالی است».

وی در زمینه کمک شهروندان انگلیسی به اوکراین همزمان با افزایش بهای انرژی در این کشور گفت: «درک می‌کنم که وضعیت بسیار دشوار است. وقتی قیمت‌ها در جهان افزایش می‌یابد، دقیقاً در اوکراین نیز  این اتفاق می افتد. همه چیز در اینجا گران‌تر می‌شود. خوب، اما در عین حال، اوکراینی‌ها  روزانه نیز  در جنگ کشته می‌شود».

همسر رئیس جمهور اوکراین در این مصاحبه  از حمایت مستمر دولت انگلیس تشکر کرد. اولنا زلنسکا گفت: «وقتی از ما اینقدر صمیمانه و قدرتمند حمایت می‌شود، احساس می‌کنیم که تنها نیستیم».

انگلیس از جمله کشورهایی است که همسو با آمریکا به اوکراین سلاح و سایر تجهیزات نظامی ارسال کرده است. روسیه  نگرانی خود را از کشورهای عضو ناتو بابت تجهیز تسلیحات به اوکراین بیان کرده به طوریکه  «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که هرگونه تسلیحات به مقصد اوکراین می‌تواند مورد هدف روسیه قرار گیرند .

در تحولی دیگر، روزنامه روسی «پراودا» به نقل از منابع محلی گزارش داد که «آندری اوملچنکو»  سرهنگ نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله به «خرسون» در آتش توپخانه روسیه کشته شد. گفته می‌شود که املچنکو در اداره امنیت اوکراین خدمت کرده و در سال ۲۰۱۴ در درگیری‌های «دونباس» شرکت کرده بود.

وزارت دفاع روسیه  پیشتر گزارش داده بود که نیروهای مسلح اوکراین در سه جهت دست به ضد حمله زدند که به شکست مواجه شد. «آنتون لیستوپاد» یکی از بهترین خلبانان نیروی هوایی اوکراین نیز ماه اوت در جریان درگیری کشته و هواپیمای وی در جریان نبرد هوایی سرنگون شد.

درگیری‌های روسیه و اوکراین از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) آغاز شد و همچنان ادامه دارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این روز به ارتش فرمان آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد.

پوتین هفته گذشته در یک سخنرانی در جمع دانش آموزان روس در منطقه کالینینگراد توضیحاتی درباره چرایی این دستور توضیحاتی ارائه کرد. رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «یک حصار ضد روسی در حال شکل گیری در خاک اوکراین است که روسیه را تهدید می کند. از بین بردن این حصار هدف عملیات ویژه در اوکراین است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
    • Ali IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      به روح پاکش صلواااات
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    نیروگاههای برق اتمی اوکریان را همه را تعطیل می کردند بهانه هم دست رسانه ها نمی دادند
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس