کد خبر 1415248
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
آمار می گوید استقلال به پیکان نمی بازد/ مهاجمی که راه گلزنی به این تیم را بلد است

بررسی ۵ دیدار آخر استقلال مقابل تیم پیکان مشخص میکند این دو تیم در طول یک سال و نیم گذشته پنج بار با یکدیگر مسابقه دادند که یکی از مهاجمان استقلال هم دو بار در این ۵ مسابقه به حریف تهرانی گل زده است.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های استقلال و پیکان در چارچوب هفته پنجم مسابقات لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که این دو تیم با توجه به همشهری بودن در طول سالهای اخیر چه در رقابت‌های لیگ برتر در مسابقات جام حذفی و چه در دیدارهای تدارکاتی بارها و بارها به مصاف یکدیگر رفته اند.

از زمانی که سید مجتبی حسینی سرمربیگری این تیم را در دست گرفته به دلیل ارتباط خوبش با اعضای کادر فنی استقلال در طول دو فصل اخیر، فقط بیش از چهار بار دیدار دوستانه مقابل استقلال انجام داده و از این نظر شناخت خوبی بین کادرفنی دو تیم از یکدیگر وجود دارد.

اما این دو تیم در پنج مسابقه آخر خود دو بار در جام حذفی و سه بار در لیگ برتر با هم روبه‌رو شده اند که استقلال هرگز به پیکان نباخته است.

-آخرین دیدار این دو تیم در چارچوب مسابقات دور برگشت فصل بیست و یکم شانزدهم فروردین ماه سال جاری برگزار شد که استقلال و پیکان با نتیجه صفر - صفر تن به تساوی دادند.

-دومین بازی این دو تیم در دی ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. مسابقه ای در چارچوب رقابت های جام حذفی که بازی در وقت‌های قانونی بدون گل و با نتیجه تساوی به پایان رسید اما در دقیقه ۹۲ و در نیمه اول دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه ای، امیر ارسلان مطهری موفق شد تک گل استقلال را به ثمر رسانده و پیکان را حذف کند.

-سومین بازی اخیر این دو تیم در تاریخ هجدهم آذر ماه سال گذشته در چارچوب هفته نهم لیگ برتر انجام شد. مسابقه ای که استقلال با نتیجه ۳ بر صفر سفیدپوشان پیکان را از پیش رو برداشت. سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و باز هم امیر ارسلان مطهری گلزنان استقلال در آن مسابقه بودند.

-چهارمین بازی اخیر این دو تیم سال قبل و در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ دیدار دور برگشت لیگ برتر بیستم بود. مسابقه ای که باز هم با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

-اما پنجمین دیدار استقلال و پیکان در چارچوب رقابتهای جام حذفی، اسفند ماه سال ۱۳۹۹ برگزار شده بود. مسابقه ای که پیکان با نتیجه دو بر یک از آبی‌پوشان استقلال شکست خورد. دیاباته در دقیقه ۱۶ و از روی نقطه پنالتی و محمد دانشگر در دقیقه ۳۸ گل های تیم استقلال را به ثمر رساندند.

حالا دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در جدول رده بندی لیگ برتر هم امتیاز هستند و در رده چهارم و پنجم قرار دارند. البته تیم استقلال با تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان در رده بالاتر ایستاده است.

نافگته نماند؛ مطهری که در پنج دیدار آخر دو بار دروازه پیکان را باز کرده در فصل جاری تنها در مسابقه اول روبروی سپاهان از دقیقه ۶۲ به جای سجاد شهباززاده به میدان رفته و در سه مسابقه بعدی هرگز فرصت حضور در میدان را نداشته است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس