روشن: ساپینتو هنوز نمی‌داند استقلال و پرسپولیس چه جایگاهی دارند/نکونام تصمیم درستی گرفت

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نگران بودم نکونام بیاید و نتیجه نگیرد، او تصمیم درستی گرفت.

به گزارش مشرق، حسن روشن، در خصوص شرایط استقلال پیش از بازی هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: این تیم، تیمی نیست که از آن لذت ببریم. پیکان جا فتاده و فردا اگر این تیم خوب بازی کند، مسابقه خوبی خواهد شد چون استقلال را وادار می کند که خوب بازی کند. استقلال شرایطی ندارد که از بازی‌اش لذت ببریم. یا نیاز به زمان دارد یا در بخشی دچار مشکل است، باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

تیم ساپینتو آهنگ ندارد

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه انتظارات تهاجمی از این تیم بالا بود اما علیرغم صحبت‌های ساپینتو که تیمش برخلاف فصل گذشته هجومی بازی می کند این موضوع هنوز برآورده نشده، گفت: روز رونمایی از جام جهانی او را دیدم و کنار هم نشسته بودیم. یا من را به او معرفی نکرده بودند یا اینکه رویش نمی‌شد با من صحبت کند! شنیدم قبل از شروع فصل که با سپاهان در ترکیه بودند، برای سرمربی آن‌ها که او هم پرتغالی است کری خوانده بود. اولین روزی هم که به ایران آمده بود گفت 4 جام می‌گیرم. ما شناختی از او نداشتیم اما با سوابقی که از او دیدیم مانند رفتاری که در اعتراض به داوری وسط زمین دراز کشیده بود و کارهای غیرفوتبالی‌اش، او را به عنوان مربی نمی‌شناسم.

وی افزود: الان هم که می‌گوید تیمش هجومی بازی می‌کند. اصلا تیم او آهنگ ندارد. یک نفر آن جلو می‌دود تا توپی بیاید و از آن استفاده کند. 4 پاس پشت سر هم نمی‌توانند بدهند. البته یکی از دلایلش می‌تواند این باشد که چند بازیکن جدید آمده‌اند اما همه ماجرا که این نیست. یک تیم می‌تواند بازی را هم ببازد اما بازی کند و آهنگ داشته باشد که تماشاگر را امیدوار کند. او هنوز نمی‌داند استقلال و پرسپولیس چه جایگاهی در ایران دارند.

اینجا سیرک نیست و در استقلال نباید خیلی از کارها را انجام داد

روشن در خصوص اینکه صحبت‌های ساپینتو مبنی بر اینکه استقلال فصل گذشته دفاع می‌کرد و به گل می‌رسید اما امسال حمله می‌کند، عنوان کرد: او هم همین کار را انجام بدهد. فرهاد این کار را کرد و تماشاگر راضی بود. پیش از فصل هم گفتم هرکسی به این تیم بیاید بیچاره است. حالا خارجی باشد تحت فشارها یا خودش می‌رود یا بیرونش می‌کنند. خسرو حیدری گفت به ما کمک کنید، به او گفتم همه پیشکسوتان و هواداران می‌خواهند کمک کنند اما ممکن است بگویند به شما چه!

وی تصریح کرد: ساپینتو در این شرایط نباید این حرف‌ها را بزند. چه بدبخت چه خوشبخت، سال گذشته تیم نتیجه گرفت. جوری هم نتیجه گرفت که حرف زدن علیه آن تیم کار خیلی سختی است. هوادار ما می‌فهمد. این هوادار سال گذشته هم می‌دانست که تیم یک بازی خوب نیست یک بازی خوب است اما به هرحال می‌بُرد. اینجا سیرک نیست. اینجا ایران است. این تیم هم استقلال است. خیلی کارها را نباید در آن انجام داد.

نباید استقلال را با فولاد مقایسه کرد

پیشکسوت استقلال در مورد مقایسه‌ای که بین فولاد و استقلال به دلیل عدم حضور جواد نکونام در این تیم می‌شود، گفت: این کار اشتباه است. فولاد تغییرات کم داشته و استرس ندارد. کاملا با استقلال فرق دارد. جواد برای این تیم زحمت کشیده و کاپیتان بوده، من نگران بودم بیاید و با این وضعیت نتیجه نگیرد و او هم خراب شود. تصمیم درستی گرفت. واقعا استرسی که در استقلال و پرسپولیس به خاطر برد یا مساوی و باخت وجود دارد در فولاد نیست.

بیشتر بخوانید:

استقلال نباید امتیاز از دست بدهد/ هافبک‌ها انتظارات را برآورده نکردند

روشن گفت: در این دو تیم مربی از اول فصل تا آخر فصل تحت فشار است. به خصوص با تیمی که خودش نبسته و تغییراتش زیاد بوده، هوادار نباید حسرت بخورد. شرایط این دو تیم از نظر بازی و شرایط فرق دارد. استقلال یک مربی خوب خارجی می‌خواهد. الان هم زود است که در مورد ساپینتو قضاوت کنیم اما رفتارش، رفتار یک مربی سنگین و بزرگ نیست. چون ما در ایران مربی بزرگ دیده‌ایم. انتظار داریم بهترین‌ها به فوتبال ما بیایند. هم تیم را درست کنند هم جوان‌ها را پرورش بدهند و هم تغییر نسل بدهند.

به فرهاد گفتم سیلوا مقابل بازیکنی مثل تو مشکل پیدا می‌کند

وی در مورد اینکه استقلال فصل گذشته مقابل پیکان دچار مشکل می‌شد و حالا با شرایط فعلی نگرانی‌هایی در مورد بازی فردا وجود دارد، اظهار داشت: تیمی مطمئن است که تغییراتش نسبت به سال گذشته کم باشد. حالا یک تیم تغییراتی ندارد خوب هم بازی می‌کند اما درجه دو است و زورش نمی‌رسد.

مهاجم سال‌های دور استقلال تصریح کرد: اما پیکان سال قبل هم می‌توانست ما را شکست بدهد و همه ما هم بازی را دیدیم. به فرهاد گفتم سیلوا در همه چیز مانند پاس دادن و پوشش عالی است اما استارت ندارد، یک نفر مثل خود تو تندوتیز باشد و توپ را پشتش بیندازد نمی‌تواند برسد. عین همین مساله برایش پیش آمد، روی بازیکن حریف خطا کرد و اخراج هم شد. باید فیلم بازی فصل قبل را بارها ببینند و اشتباهاتی که شده را بررسی کنند تا بتوانند نتیجه بگیرند. بازی سنگینی است و حتی امکان باخت هم وجود دارد.

می‌توانیم بلیت را بخریم و آبرویمان را هم حفظ کنیم

روشن در مورد عدم حضور پیشکسوتان در استادیوم برای بازی‌های استقلال، گفت: ما را که راه نمی‌دهند! یکی از مسئولان باشگاه گفت قرار بود بیشتر به ورزشگاه بیایید، گفتم آمدیم و بازی آخر آبروریزی راه انداختید. هم آبرویمان رفت و هم خسته شدیم. یک بلیت می‌خواهند بدهند یکی دو ساعت قبل از بازی می‌گویند بیایید بگیرید. می‌گویند بلیت می‌دهیم آن را می‌فروشند! گفتم شما بلیت را بدهید اگر فروختند حرفش را بزنید. هنوز بلیت نداده چطور این حرف را می‌زنید؟ شاید برخی اطرافیان این کار را کرده باشند که تقصیر پیشکسوت نیست.

وی افزود: اینکه می‌گوییم به ما بلیت بدهید احترام می‌گذاریم در غیر اینصورت می‌توانیم 100هزارتومان بدهیم بلیت را بخریم. آبرویمان هم نمی‌رود. ضمن اینکه تیم باید خوب بازی کند تا از دیدن آن لذت ببریم. نه اینکه تیم بد بازی کند، از طرفی به ما هم حرفی بزنند و بگویند پاقدمتان بد بود! امیدوارم شرایط تیم طوری باشد که هوادار خوشحال باشد تا اگر با مترو هم رفت و آمد کردیم خوشحالی‌شان را ببینیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • استقلال قهرمان IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 1
    لعنت به دشمن استقلال..لعنت به دشمنای ساپینتو
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      مخصوصا العین امارات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس