کد خبر 1414414
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
آمریکا: در حال بررسی پاسخ ایران هستیم

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد هماهنگی با طرف اروپایی درباره پاسخ ایران به متن پیش نویس توافق مربوط به احیای برجام ادامه دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه الجزیره، یک مقام امنیت ملی آمریکا از بررسی پاسخ جمهوری اسلامی به متن توافق مربوط به برجام خبر داد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز جمعه به نقل از یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا گزارش داد که واشنگتن در حال بررسی پاسخ جمهوری اسلامی به متن پیش نویس توافق است. این مقام آمریکایی تاکید کرد که در بررسی واکنش ایران هماهنگ با متحدان اروپایی خود هستیم.

بنا به نوشته آکسیوس، این مقام آمریکایی گفت که واشنگتن علناً درباره توافق هسته ای مذاکره نخواهد کرد و خلأهایی همچنان در این میان باقی مانده است.

ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود. بامداد امروز جمعه بود که سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    قطعا و 100 درصد توافق نخاهد شد ، بنظرم ایران باید تعارف کنار بزاره چون تا ایران غنی سازی رو از 90 درصد رد نکنه اینا امتیاز نخاهند داد
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    نبایدانتظارداشت تازمانی که لابی صهیونیستهادرحاکمیت آمریکاوجوددارندبرجام تصویب شودودرصورت تصویب هم برقرارنخواهدماند
  • MD ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    باید مراقب اوضاع اقتصادی و نرخ سکه و ارز در زمانی که آمریکا پاسخ خود را اعلام میکند باشیم، چرا که آمریکا با دست نشانده های داخل ایران معمولا هماهنگ میکند و زمانی پاسخ خود را آن هم مبهم و نزدیک به منفی اعلام میکند که بتواند اوضاع اقتصادی ایران را متشنج کند و از این حربه بارها استفاده کرده است. هدف اصلی آمریکا در تحریمها همان ضربه زدن به اقتصاد و جابجا کردن قیمت سکه و ارز و به تبع آن قیمت اجناس و فشار به مردم است و آمریکا این بازی را خوب بلد است. امیدوارم که مسئولین تدبیر لازم را بیندیشند.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس