کد خبر 1413981
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
شهید امیرمحمد اژدری - کراپ‌شده

دکتر احسان رضایی در نقد "شمرون کناردون" به پست های اینستاگرامی جهادگر آسمانی امیر محمد اژدری در این کتاب اشاره کرد و گفت: این پست‌ها باعث شده است کتاب از نظر فنی" مستند" یعنی متکی به سند باشد.

به گزارش مشرق، دکتر احسان رضایی در نقد "شمرون کناردون" به پست های اینستاگرامی جهادگر آسمانی امیر محمد اژدری در این کتاب اشاره کرد و گفت: این پست‌ها باعث شده است کتاب از نظر فنی" مستند" یعنی متکی به سند باشد.

تجربه کافه‌گردی با یک شهید! + عکس

محفل نقد کتاب «شمرون کناردون» داستانی از زندگی جهادگر آسمانی «امیر محمد اژدری» نوشته سارا عرفانی، با حضور نویسنده این کتاب، احسان رضایی منتقد، متین شریفی دوست شهید امیرمحمد اژدری و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه کتاب در سالن صفارزاده حوزه هنری تهران برگزار شد.

احسان رضایی درباره قلم سارا عرفانی گفت: مثل همیشه قلم این نویسنده روان و خوش‌خوان است.

رضایی با اشاره به اینکه کتاب شمرون کناردون با دو قلم سارا عرفانی و مریم السادات علویان نوشته شده است، بیان کرد: هر دو قلم شبیه به‌هم است و در کتاب دو نویسنده و دو نوع قلم به چشم نمی آید و این از حسن های این کتاب است‌.

تجربه کافه‌گردی با یک شهید! + عکس

وی به پست‌های اینستاگرام جهادگر آسمانی، امیرمحمد اژدری که در پایان هر خاطره از این جهادگر در کتاب شمرون کناردون آمده است، اشاره کرد و افزود: این پست ها باعث شده است کتاب از نظر فنی " مستند" یعنی متکی به سند باشد.

این نویسنده و منتقد ادبی با بیان اینکه زاویه دید کتاب، راوی اول شخص است، ادامه داد: راوی اول شخص غیرقابل اعتماد است و محدودیت‌هایی دارد، وقتی بخواهیم عظمت یک روح متعالی را نشان بدهیم با اول شخص کمی دشوار است. با راوی اول شخص صحنه از دست دادن شهید را نمی‌توانیم به خوبی توصیف کنیم.

در بخشی از این نشست نیز متین شریفی دوست شهید امیرمحمد اژدری با بیان اینکه امیرمحمد کتاب، به امیرمحمد اژدری خیلی نزدیک بود، گفت: خانم سارا عرفانی در کتاب شمرون کناردون شخصیتی از امیرمحمد را ساخته و توصیف کرده که همه ارزش‌های امیرمحمد را دارد و من دوستش دارم. ان‌شاء الله با خواندن این کتاب امیرمحمدها زیاد شوند.

تجربه کافه‌گردی با یک شهید! + عکس

وی افزود:‌ من از فعالیت‌های جهادی با امیرمحمد آشنا شدم. سختی فعالیت‌های جهادی باعث شد صمیمیت ما هم بیشتر شود. این ارتباط تا کافه‌گردی و سفرهای متنوع،‌ ادامه پیدا کرد. دو سه شب قبل از شهادت امیرمحمد با خودم می‌گفتم خدا را شکر که چنین دوست خوبی دارم و خدا خواست که خیلی زود این رفیق شفیق را از دست بدهم.

امیر محمد اژدری وقتی آسمانی شد۲۵ساله بود؛ اما به گفته‌ی اطرافیانش که او را به خوبی می‌شناختند، بیش از دوبرابر سنش برای رفع محرومت از چهره‌ی شهر و کشورش تلاش کرد. مسئولیت گروه پزشکی و درمانی امام رضا(ع)، مسئولیت گروه عمرانی امام رضا(ع) و عضو شورای مرکزی قرارگاه امام رضا(ع) بود. اژدری در اکثر استان‌های کشور از جمله لرستان، خوزستان، خراسان، کرمانشاه، ایلام و... سابقه انجام فعالیت‌های جهادی داشت. او در حادثه زلزله کرمانشاه از پیش‌قدمان جهادی برای کمک به مردم زلزله‌زده بود. با وجود عدم حمایت‌ها، کم کاری‌های برخی مسئولین و کمبودها و نواقص، هیچ‌گاه از پای ننشست و تا حد امکان، تلاش خود را برای آبادی سرزمینش دریغ نکرد.

کتاب شمرون کناردون، گوشه‌ای از زندگی ‌امیرمحمد اژدری را از نگاه خودش در قالب داستانی به تصویر کشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس