کد خبر 1412188
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
ارتش چین

درپی افزایش تنش‌های چین با آمریکا به دلیل سفر مقامات این کشور به جزیره تایوان، ارتش چین از برگزاری رزمایش جدید در نزدیکی این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال افزایش تنش‌های چین و آمریکا برسر جزیره تایوان پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نماینگان آمریکا، این‌بار یک سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کرده است که با واکنش چین همراه شد.

ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در واکنش به تغییر اوضاع در تنگه تایوان یک رزمایش نظامی با عنوان «اقدام نظامی استاندارد» را در نزدیکی آب‌ها و حریم هوایی تایوان برگزار خواهد کرد.

در بیانیه ارتش چین آمده است: «آموزش نظامی پرسنل ارتش در راستای دفاع از حق حاکمیت و امنیت چین و همچنین ثبات در تنگه تایوان ادامه خواهد یافت.»

«مارشا بِلَک بِرن» سناتور آمریکایی پنجشنبه وارد تایوان شد. به این ترتیب وی چهارمین شخصیت سیاسی آمریکایی است که در این ماه به جزیره تایوان سفر کرده است.

چین که تایوان را تحت «اصل چین واحد» به عنوان قلمرو خود می‌داند، با بازدید سیاستمداران خارجی از این جزیره مخالفت می‌کند. تایوان اما این رویکرد چین را رد می‌کند.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد نخست آمریکا اقدامات تحریک آمیز را آغاز و بحرانی را بر ملت چین تحمیل کرد که اجتناب از آن ممکن بود.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: «این آمریکا بود که واقعیت‌های کنونی در تنگه تایوان را تغییر داد و خطوط قرمز ما را زیر پا گذاشت و روابط بین دو کشور را نابود کرد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس