کد خبر 1412922
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
پوتین: قتل «داریا دوگین» جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه است

یک کارشناس اروپایی در زمینه امنیت انرژی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در شرایط کنونی در وضعیت بغرنجی قرار گرفته، چون هر لحظه ممکن است پوتین ضربه نهایی را در جنگ انرژی وارد کند.

به گزارش مشرق، والری چائو کارشناس امنیت انرژی در یادداشتی با عنوان «آیا روسیه صادرات گاز به اروپا را ازسر خواهد گرفت؟» نوشت: اتحادیه اروپا در شرایط کنونی در وضعیت بغرنجی قرار گرفته، چون هر لحظه ممکن است پوتین ضربه نهایی را در جنگ انرژی وارد کند.

وی افزود: تا همین الان اتحادیه اروپا نتوانسته منابع جایگزین گاز روسیه را برای جلوگیری از چنین رخدادی، پیدا کند و به همین دلیل در برابر ضربه نهایی از سوی پوتین آسیب پذیر است.

وی در ادامه نوشت: با وجود استراتژی اتحادیه اروپا در زمینه تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود، اما این اتحادیه در شرایط کنونی تا حد زیادی همچنان به گاز روسیه نیاز دارد تا ذخایر خود را در حد معقول و مناسب حفظ کند.

گفتنی است در پی آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، روابط میان مسکو و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سردی و تنش گرایید. در پی این رخداد روسیه با تحریم‌های سختی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شد و تصمیم گرفت از میزان صادرات انرژی خود به کشورهای اروپایی بکاهد. این رخدادها موجب شده با نزدیک شدن به فصل سرما، کشورهای اروپایی هراس شدیدی از کمبود منابع گازی پیدا کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امین IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 8
    شما خوشحال می شوید که یک کشور مسبوق به سابقه تجاوز وظالم بین المللی ضربه نهایی را به یک کشور تجاوز شده واشغال شده بزند؟!!! وای برشما!! تجاوز واشغال چندین ساله روسیه به افغانستان را فراموش کرده اید؟!!! وای برشما؟!!! شمایی که قرار بود کونوا لظالم خصما ولمظلوم عونا باشید. وای برشما چه باید کرد؟ ملت ایران دیگه به شما وساختارتان اعتماد ندارد!!!
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      7 2
      ببخشید دیگه ما مثل شما عاشق کشور دوست و مهربان و نازنین آمریکا نیستیم، ما جدا از شما عذرخواهی می کنیم این مواعظ شما در مواجهه با آمریکا رنگ می بازه ولی مقابل روسیه پررنگ میشه، برو خودت رو سیاه کن ما خودمون زغال فروشیم
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      وقتی به اکراین ضربه میزنه یعنی با کشتن سرباز صفر ناتو زلنسکی داره به امریکا و انگلیس و المان و فرانسه خونخوار و متجاوز و تحریم کننده ایران مسلمان ضربه میزنه یعنی داره به متجاوز و ظالم ضربه میزنه تازه با تحمل تلفات و خسارت سنگین سعی میکنه هیچ اسیبی به زن و بچه مردم و افرادی که در جبهه جنگ نیستند نرسه و اخلاق را رعایت کرده و الا همان روز اول با چهار تا بمباران سنگین و پرحجم کیف را میگرفت و تمام و روستبار ها را از تجاوز و ازار اکراین نجات میداد بله جناب مسلمان ! مسجد ندیده برو جایی دیگه بساط پهن کن
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 1
      امین مثل اسمت کامنت هم امانت رارعایت کن یک سوزن به امریکا، انگلیس، فرانسه آلمان، بلژیک، اسپانیا، پرتغال درباره استعمار وکشتار در چهار قرن اخیر بخوان بعد یک جوال دوز به روسیه تزاری واتحاد جماهیر شوروی بزن مطمئن باش که یک پنجاهم اعمال کشورههای غربی روسیه جنایت نکرده از همه روشنتر ۹میلیون ایرانی قحطی جنگ اول جهانی وآنفولانزا امریکایی معروف به اسپانیایی که پدرم در کودکی هم یاد میآورد
  • فارغ التحصیل شریف IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    3 2
    دقیقاً درست است. پوتین اخلاقیات را هم در سیاست دخالت داده است. شاید هم دلیلش ارتدوکس بودن او باشد. ارتدوکس ها بسیار بیشتر از کاتولیک ها مقید به اخلاقند. این بستن آرام آرام شیر گاز: - از آسیب اقتصادی کشورش جلوگیری می کند - مردم اروپا را توجیه کرده و بر علیه دولتهای مجری سیاستهای صهیونیستها (شیطان بزرگ و ملکه عجوزه و . . .) می شوراند - برای منادیان دروغین حقوق بشر جای ادعا نمی گذارد
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    3 6
    روسيه جزو کثيفترين و متجاوزترين کشورهاي دنياست يکم تاريخ بخونيد
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 3
      دیگه بدتر از المان نیست که دو تا جنگ جهانی راه انداخت و شیمیایی به صدام داد انگلیس و فرانسه و استعمار هم که معلومه
  • 11:10 IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 2
    ایالات متحده آمریکا و انگلیس جزو کثيفترين و متجاوزترين کشورهای دنیا هستند در جواب 10:42 خودت برو تاریخ بخوان غربگدای بدبخت.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 1
      برای اربابت پوتين کم نميزاری خوشم مياد شرقگدای بدبخت
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 1
    تلفاتروسیه چندین برابر اوکراین است انقدر که مجبور شده از تی 62 های موجود در انبار استفاده کنه که متعلق به60سال پیش هستند هفت ماه از اغاز جنگ گذشته ولی کمتر از 15درصد اوکراین اشغال شده شهروندان روسی به صورت گله ای در حال فرار هستند روس ها هر جور که شده در تلاشند اسناد جعلی از ریشه یهودی خود پیدا کنند تا به اسرائیل مهاجرت کنند ( علت بسته شدن دفتر اژانس یهود در روسیه) بگذارید چند سال بگذرد روسیه خودش تمام میشود
  • حمیدرضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    روسیه باید برای عهدنامه های ترکمنچای و گلستان به ایران خسارت بده و چچن و داغستان رو به ایران پس بده
    • حزب الله IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 1
      شماغربزده هابتنهایی نمیتونیداینکاروانجام بدیدبایدمثل ژلنسکی به اربابتون امریکاوانگلیس آویزون بشیدخخخ
  • ali IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    جالبه که خودشون بدترین و غیر انسانی ترین تحریم ها مثل داروهای حیاتی و غذا رو بر علیه همه کشورها اعمال میکنند. ولی وقتی طرف مقابله به مثل می کنه داد و هوار می کشند. و اون رو ناقض حقوق گرسنگان آفرقا می دونند. ؟؟؟!!!! و ازاون جالبتر اینکه کلیه وابستگانشون در داخل حتی از اونها هم غلیظ تر و پر روتر همنوایی میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس